2020-06-09, 13:47
Medlem
DeValeras avatar
Vilken tragisk historia. Om vi utgår ifrån att pappan är helt oskyldig till anklagelserna, så har mamman verkligen förstört för sig och sitt barn.

När jag såg dokumentären kom jag att tänka på den s.k. allmänläkaren i fallet Catrine da Costa, som också blev anklagad för en massa saker som verkade helt otroliga för att en normal person skulle kunna ta det på allvar.
Citera
2020-06-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taharahh
Väldigt, väldigt intressant. Hoppas någon kan gräva vidare i det här, alternativt att det tas upp i HR.
I dokumentären så visades det att läkaren hade gillat inlägg hos BRY-folket för fyra år sedan.
Det är ungefär tidpunkten då hennes egna vårdnadstvist behandlades i rätten.
Det är inte omöjligt att de kommer i kontakt med varandra 2014-2016 genom roks, skyddat boende eller liknande.
Citera
2020-06-09, 14:19
Medlem
Björklund lämnande följande information om sig själv år 2017 när han agerade som ombud i rätten gällande en vårdnadstvist.
Citat:
Jan Björklund c/o Ola Bengtsson Juridik Valentinhuset, Sabbatsbergsvägen 8, 113 61 Stockholm

”Vårdnadsutredningar håller pinsamt låg nivå”
Citat:
Många problem i vårdnadsdomar har sitt ursprung i brister i underlaget från socialtjänsten. Principen om barnets bästa är inte bättre än den utförare som har ansvar för den, skriver Ola Bengtsson och Jan Björklund i en replik.

Publicerad 2020-05-16
https://www.svd.se/vardnadsutredning...nsamt-lag-niva
Citera
2020-06-09, 17:07
Medlem
dialektikers avatar
Jag har ett jätteintressant spår. Hur lägger jag upp en skärmdump?
Citera
2020-06-09, 17:32
Medlem
På Facebook finns det tydligen en grupp som heter ”Bry – barns rättsskydd – haverister”. De visar ”Stort fan” av BRY baserat på offentlig Facebook-information som det verkar. MDL kommer på andra plats av de som har varit ett fan under längst tid, det finns även de som figurerar i dokumentären direkt eller indirekt finns med. Hon från Gäddede i Jämtland finns med bland andra. Kristna, och även trosbekännare, skulle nog ha lite aversion mot att kallas ”fan” av Facebook, eller har jag missuppfattat något?

Beklämmande att Bravelius inte ha tid att läsa dokumentationen i fallet, men hade tid för att läsa facebook-kommentarer som stödde hennes ogrundade påståenden.

Om Anna nu har fått en dom emot sig om grovt förtal så lär väl inte hennes aktier i en eventuell påföljd i Hovrätten bli bättre.

Nu ska jag sätta mig och lyssna på Hotel California med The Eagles från albumet Hell Freezes Over.
Senast redigerad av Cuben 2020-06-09 kl. 18:03.
Citera
2020-06-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har ett jätteintressant spår. Hur lägger jag upp en skärmdump?

Använd exempelvis Forumfiles
Citera
2020-06-09, 18:15
Medlem
dialektikers avatar
Jag har spårat rätt på exakt identitet då det gäller läkaren L*na B*ergqvist.

Jag tog ett skärmklipp utav Bo Görans inslag 45.26 in i 3:e dokumentäravsnittet, då han visar hur läkaren likear Monica Dahlström Lannes facebook.

Om ni scrollar ner till ett inlägg 27 Augusti 2015 på Monica Dahlström Lannes facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100008393411243, där hon skriver "Efterrätt Blaxta Vingård. Älgmjölksglass med skogshallon." och så läser ni kommentarerna sen.

Som ni ser så är det Lena Bergqvist som kommenterar de ord som syns 45.26 in i Bo Görans dokumentär "Låter gott och ser fantastiskt ut. Var finns restaurangen?"

Jag har lagt upp tre skärmklipp i nedanstående länk. Tredje skärmklippet som jag länkar till på imgur är från Bo Görans dokumentär.

https://imgur.com/a/cYrBfUd

Här är L*na Bergqv*st facebook https://www.facebook.com/lena.l.bergqvist

Så nu råder det inga tvivel om vem hon är. Går att hitta på ratsit i Nacka. 54 år är hon.

(Jag outade väl inte mig själv nu, när jag länkade till Imgur? Jag är nörd då det gäller vissa tillvägagångssätt med det tekniska. )
Senast redigerad av dialektiker 2020-06-09 kl. 18:36.
Citera
2020-06-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har spårat rätt på exakt identitet då det gäller läkaren L*na B*ergqvist.

Jag tog ett skärmklipp utav Bo Görans inslag 45.26 in i 3:e dokumentäravsnittet, då han visar hur läkaren likear Monica Dahlström Lannes facebook.

Om ni scrollar ner till ett inlägg 27 Augusti 2015 på Monica Dahlström Lannes facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100008393411243, där hon skriver "Efterrätt Blaxta Vingård. Älgmjölksglass med skogshallon." och så läser ni kommentarerna sen.
Jag har lagt upp tre skärmklipp i nedanstående länk. Tredje skärmklippet som jag länkar till på imgur är från Bo Görans dokumentär.

https://imgur.com/a/cYrBfUd

Så nu råder det inga tvivel om vem hon är. Går att hitta på ratsit i Nacka. 54 år är hon.

(Jag outade väl inte mig själv nu, när jag länkade till Imgur? Jag är nörd då det gäller vissa tillvägagångssätt med det tekniska. )

I min egen lilla värld verkar det ju vara klockren delikatessjäv och dessutom ett ”beställningsjobb” efter att ha sett dokumentären och försökt förstå läkarens eventuella motiv, men de som har myndighet och kompetens inom detta är ju domstolar och ombud, inklusive åklagare. Dessutom så får väl ändå MDL anses vara ”sakägare” i fallet, det verkar ju åtminstone så om man tittar på dokumentären. Bra gräv!
Citera
2020-06-09, 19:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuben
På Facebook finns det tydligen en grupp som heter ”Bry – barns rättsskydd – haverister”. De visar ”Stort fan” av BRY baserat på offentlig Facebook-information som det verkar. MDL kommer på andra plats av de som har varit ett fan under längst tid, det finns även de som figurerar i dokumentären direkt eller indirekt finns med. Hon från Gäddede i Jämtland finns med bland andra. Kristna, och även trosbekännare, skulle nog ha lite aversion mot att kallas ”fan” av Facebook, eller har jag missuppfattat något?

Beklämmande att Bravelius inte ha tid att läsa dokumentationen i fallet, men hade tid för att läsa facebook-kommentarer som stödde hennes ogrundade påståenden.

Om Anna nu har fått en dom emot sig om grovt förtal så lär väl inte hennes aktier i en eventuell påföljd i Hovrätten bli bättre.

Nu ska jag sätta mig och lyssna på Hotel California med The Eagles från albumet Hell Freezes Over.

Tack för tipset. Den sidan får vi följa.
Citera
2020-06-09, 19:16
Medlem
Citat:
I min egen lilla värld verkar det ju vara klockren delikatessjäv och dessutom ett ”beställningsjobb” efter att ha sett dokumentären och försökt förstå läkarens eventuella motiv, men de som har myndighet och kompetens inom detta är ju domstolar och ombud, inklusive åklagare. Dessutom så får väl ändå MDL anses vara ”sakägare” i fallet, det verkar ju åtminstone så om man tittar på dokumentären. Bra gräv!

Jag har för mig att MDL var väl ett av vittnena under rättegången. Läkaren bör ha vetat om det.

Även om de inte har pratat ihop sig så borde de bägge två ha meddelat domstolen detta så att den kan bedöma trovärdigheten i deras vittnesmål.
Citera
2020-06-09, 19:19
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Ingen som hört vad sakkunniga, domstol etc säger om detta beställningsjobb.

Grejen är den, att jag läste Monica Antonssons blogg https://monicaantonsson.blogspot.com/, där hon skriver om dokumentären "Att rädda ett barn" där hon delvis klandrar reportern Bo Göran

Monica Antonsson:
Citat:
Bodin förvånar mig genom att göra sig själv till en bricka i spelet. På slutet agerar han till och med privatspanare - och försöker påverka domslutet!

Det är klart att hon menar detta med att han upptäcker läkaren.

Nu undrar jag. Lyckades Bo Göran påverka domslutet, med sin upptäckt att Agneta och co kände läkaren?
Det framgår nämligen inte av själva dokumentären, ifall hans upptäckt har betydelse för domslutet.

Men nu påstår alltså Monica Antonsson att han försökt påverka domslutet.
På vilket sätt? Det där med att han luskat rätt på att läkaren är kompis med Agneta och Monica?

Du har rätt i Cuben att läkaren låter stressad och inläst i "att hon pratar snabbt" i förhöret https://www.youtube.com/watch?v=3swT...3eTLpytgiZU2nA
Senast redigerad av dialektiker 2020-06-09 kl. 19:28.
Citera
2020-06-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jag har för mig att MDL var väl ett av vittnena under rättegången. Läkaren bör ha vetat om det.

Även om de inte har pratat ihop sig så borde de bägge två ha meddelat domstolen detta så att den kan bedöma trovärdigheten i deras vittnesmål.

Ja det borde de verkligen ha gjort. Det kanske till och med hade styrkt deras vittnesmål att köra med öppna kort, förutom att ge domstolen en bättre möjlighet att värdera deras trovärdighet. När det kommer fram senare, att de redan kände varandra, så gör de ju verkligen Anna en björntjänst. Vi får väl se hur det tas upp i Hovrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in