Haha. BRY verkar ju vara ett härligt gäng med stolpskott! Agneta Bravélius ger också ett allmänt obehagligt intryck, lite psykopat-vibbar på sättet som hon pratar och blicken.
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1969
Nu har jag bara sett del två i serien men det räckte för att få lite vibbar à la Thomas Quick-fallet och hon psykolog-tanten Margit som manipulerade en hel yrkeskår med sina hemsnickrade teorier som sen ledde till det ena påhittade övergreppet efter det andra. Är historien på väg att upprepa sig?
Tror detta är ett klassiskt fall av "människor som har rätt och vägrar ändra sig". Man har bestämt sig för att så här är det. En av mänsklighetens stora tragedier, att vara fast i sitt eget huvud.
Senast redigerad av Pallot 2020-05-28 kl. 10:35.
Väldigt osmakligt att promota en sådan historia och tigga swish samtidigt. Iofs kanske hon lider av någon psykos men jag tycker det är tydligt att hon gör vad som helst för att promota sig själv och sin organisation.
Någon slags variant på ”Kvinnor som hatar män”...
Ska bli intressant med del 3 och få höra:
A) hela konspirationsteorin om att svenska rättsväsendet, polisen och socialen styrs av en pedofilring
B) Vem av de i BRY som ”Anna” manipulerat och utvecklat en kärleksrelation till
Då har jag tittat på del 2 av denna nordkoreanska Nellopropaganda
Direkt börjar den med att Bo Göran Bodin i vanlig ordning talar om för tittaren vad hen ska tycka. Precis samma desperation som i förra avsnittet alltså
7:30-8:00 minuter in: "Eliasfallet har noga undersökts av flera myndigheter"
Hur bevisar Bo Göran myndigheternas noggrannhet för tittaren? Genom att poängtera att dom avfärdat pedofilanklagelserna.....
Fortfarande har han inte nämnt t.ex skadorna på pojkens penis, som läkare bekräftat genom fysisk undersökning av pojken. Blåmärken på pojkens kropp - som sitter på aviga ställen där dem inte kan hamna om man ramlar. Att pojken själv berättat att pappa begår övergrepp, sagt att han vill vara hos mamma - och att många har vittnat om att mamman och sonen har en fin relation och att han inte är coachad.
Det enda vitsord fadern fått är från sin styvmor, som skrev orosanmälan till socialtjänsten om hans sadistiska natur. Något som naturligtvis inte heller Bo Göran Bodin nämner.
Tidigare uttryckte även en släkting till pappan oro för Elias. Släktingen har känt fadern sedan han var 7,5 år. Han slog sin lillebror från det att han var 5-6 månader och upp till att han blev 15 och kunde slå tillbaka. Släktingen har även sett pappan misshandla andra barn, då var han 14-15 år gammal. Släktingen berättade även att de inte ville vara i hans närhet på grund av hans sadistiska beteende. Släktingen skriver i sin orosanmälan till socialtjänsten att pappan absolut inte ska vara ensam med små barn. Släktingen gjorde orosanmälan men vittnade ej i den senaste rättegången.
Bo Göran Bodin bygger egentligen hela sitt falska narrativ - att mamman och BRY mfl är bovar och pappan är ett offer - på människors(framförallt i kommuniststaten Sverige) tro att myndigheter alltid har rätt. Att myndigheter kan vara korrupta(och ofta är det) är ingen konspiration, det är fullkomligt logiskt - vilket undertecknad förklarat i den andra tråden:
Om myndigheter är korrupta och styrs av en dold hand så måste det innebära att onda krafter sitter i toppen av makthierarkin. Det är här det tar stopp för gemene man. Man vill inte tro detta. Men faktum är att det är ett enkelt matematiskt faktum att så är fallet. Enkel sannolikhetslära, vilket jag ska förklara nedanför:
Vanliga människor har inget maktbehov. Utöver avsaknad av maktbehov har de en känsla av ansvar, ett samvete, vilket gör det psykiskt påfrestande att vara i maktposition och fatta beslut som kan komma att påverka andra negativt. Därav söker sig sällan sympatiska människor till sådana positioner. Maktbehov är något som ökar med minskande medkänsla. Psykopater har ett stort maktbehov, och känner i avsaknad av samvete heller ingen ansvarstyngd. De skyr inga medel för att ta sig dit dom vill.
Ovanstående får konsekvensen att personer i maktpositioner har lägre medkänsla än vanliga människor. Och att högst upp i makthierarkin kommer det alltid sitta renodlade psykopater. Detta är ett matematiskt faktum och kan inte förnekas.
Inser man detta, så är steget mindre till att acceptera att myndigheter är korrupta. En matematiskt betingad pyramid-maktstruktur med renodlad psykopati i toppen gör det enkelt att styra utgången i ett fall som Anna-Elias.
Fast även matematikens lagar får nog ge vika när Bo Göran Bodin sätter in det tunga artilleriet ....
Då var det bevisat. INGEN socialtjänst i hela landet har nånsin begått fel. För Birgitta Holmberg från ATSUB säger det
Ska man sammanfatta del 2 av detta pinsamma gymnasieprojekt till dokumentärserie, så kan man säga att den avslöjar att mamman desperat försöker skydda sonen, och att hon fått med sig människor på sin sida som drar i dom trådar dom kan för att försöka hjälpa henne. Människor som sett den uppenbart genomkorrupta hanteringen av fallet från myndigheters sida. En korruption som är 100% bevisad med detta:
Ännu märkligare blir det när Maria Hölcke sen lyckas med konststycket att fastslå att mamman inte ens skulle ha misstankar om att pappan begår övergrepp(vilket ger henne nödrätten om hon har), trots alla dokumenterade skador flertalet läkarvittnen påvisar. Hon dömer mamman till egenmäktigt förfarande med barn trots alla alarmerande tecken.
Detta förefaller som sagt väldigt märkligt - tills man läser vad hon skriver i detta utdrag från domen:
Detta mål har kommit att handla mycket om misstankarna om övergrepp och vad som talar för eller emot att sådana skett. Det är inte tingsrättens uppgift att i detta sammanhang göra en prövning av dessa misstankar.
Hon avslöjar alltså att det var bestämt på förhand att döma mamman oavsett!
57 minuter in får Nello reda på att sonen är hittad. Den kärleksfulla mönsterpappan som förberett hans favoritköttfärssås, gömt presenter och köpt pan-pizza ("för det tycker han om") inför sonens hemkomst, lyckas inte ens producera en ynka liten glädjetår när han möts av beskedet. Dock säger han såhär tidigare i programmet:
Lögn? Eller frambringar saknaden av en naken liten pojke liggandes på sängen tårar hos Nello?
Nu får du ju sluta med ditt dravel och lägga fram underlag för det du säger. Visa upp bevis eller lägg ner dina fjanterier. Ditt påstående om att likställa misstag begångna av socialtjänst med att medvetet dölja pedofili är bara skrattretande. Självklart görs felaktiga bedömningar, men att de skulle ske med ont uppsåt och i konspiration med andra myndighetsutövare är ju ett jävla skämt. Har du någonsin haft kontakt med polis,rättsväsende och/eller socialtjänst? Jag kan berätta för dig att de har ett minst sagt bristande samarbete och att sannolikheten för att då på något vis skulle gått ihop i en pedofilkomplott är obefintligt.
Är skador på snoppen ens något som är vanligt förekommande eller ens existerande i fall där pojkar utsätts för övergrepp? Borde inte någon annan kroppsdel vara uttöjd och skadad snarare
Är skador på snoppen ens något som är vanligt förekommande eller ens existerande i fall där pojkar utsätts för övergrepp? Borde inte någon annan kroppsdel vara uttöjd och skadad snarare
Det är så konstigt allt detta. Det mamman påstår (enligt domen) är att pojken sagt till henne att "pappa drar i sin snopp och säger att jag ska dra i min". Det har mamman tolkat som att de onanerat tillsammans. 365 dagar om året.
Jag tror att den typen av övergrepp som du syftar på är ganska ovanliga när det gäller små barn. Det brukar vara betydligt mindre avancerade, men exakt lika förjävliga, grejer.
Oavsett tror jag inte att pappan har utsatt sin son för något.
Han har ju en dom av brottmålkaraktär på sig dessutom. Undrar vad det är?
Har han? Var finns den informationen?
Han har i alla fall erkänt att han fått känslor för mamman och har även skickat olämpliga sms till henne. Undrar vad han skrev i dom? Han försökte tydligen köpa hennes kärlek genom att bidra ekonomiskt. Ett lån på 250.000 och ca 12 000 till räkningar.
Kanske OT, men ändå inte. Så här skrev Thabo (media- och kampsportsprofil) i morse på sin FB:
SVT's 'Att rädda ett barn' illustrerar den fruktansvärd resa... Nello och Elias gått igenom. Tyvärr är de inte den enda som gått igenom den här typen av skärseld! Det som är unikt är att pappan fick rätt och att riksmedia dokumenterat resan dit! Tokiga människor finns där ute enligt vissa är de nästan bara män. Enligt mig är naturen lite mer rättvis än så...
Det vimlar av tokiga män och tokiga kvinnor. Skillnaden är att kvinnor blir mer trodda och stöttade av samhället än män. Makthavare i form av uppsatta politiker och en före detta poliser går i dokumentären emot rättsordningen och hjälper en (egenmäktighet med barn) efterlyst mamma.
Uppenbart har instans efter instans funnit mamman icke trovärdig och olämplig som vårdnadshavare. Det spelar liksom ingen roll hon ska skyddas till varje pris.
Modersmyten är oerhört stark och samtidigt paradoxal! Utan den tror jag näppeligen att 'Lilla Hjärtat' hade lämnats ut till sina biologiska föräldrar. Pappan hade knappast fått tillbaka flickan själv. Mamman var trumfkortet. Nu är flickan död och en kärleksfull fosterfamilj är slagen till spillror. Det paradoxala ligger i att vi dels vill... nej kräver att män ska ta ut föräldraledighet och vara lika delaktiga i barnens liv som mammorna. En delaktighet som lätt kan dras tillbaka om man går isär. Det är ett problem att kvinnor 'ogrundat' kan anklaga män för sexuellt opassande beteenden och våld o därmed kunna rycka åt sig barnet/en och inte sällan hemmet.
Sammanblandning av anklagelser är en vanlig taktik. Begreppet 'Barn och kvinnomisshandel' är ett exempel på hur man medvetet laddar våldsutövning i familjen till mäns nackdel.
Finns det män som slår sin kvinna men inte sina barn?
Finns det verkligen ingen barn och mansmisshandel?
Finns det månne de som slagit sin man men som aldrig skulle slå sitt barn?
Finns det par som slår varandra men inte sina barn?
Finns det par där bägge slår varandra och sina barn? Naturligtvis finns alla varianter men de existerar inte i det allmänna medvetandet och utgör därmed inte grund för hur vi skriver och tillämpar lagar.
Varför finns det inga pengar anslagna för män som utsätts för relationsvåld?
Att det i forskarvärlden är vedertaget att kvinnor i lika hög grad som män initierar fysiskt våld i en relation spelar liksom ingen roll. Bit för bit trängs mäns perspektiv undan. Om man anser att bara män slår så undrar jag varför inte ens de män som lever i en enkönad relation får anslag till skyddade boenden?
Jag har tyvärr liknande erfarenhet av socionomer på Stadsdelsförvaltningen. Mitt ex. fick rekommendationen att inte lämna över vårt barn när jag det var min helg. Lite tårar mixat med lite lögner räckte för att ett svenskt domstolsbeslut skulle ignoreras. Vem kan motstå en gråtande mamma... Att det handlade om manipulation borde stått ganska klart om det inte vore för att man inte vill syna ett påstått 'offer'. Soppan höll på kosta socionomen jobb och karriär.
Låt hoppas att några av godhetsskurkarna i SVT dokumentären får betala för sina agerande. Nello Zalbo kallas pedofil och påstås vara maffiamedlem rakt in i TV-kameran. Några fällande domar behöver man inte luta sig mot.
När människor benämns experter i tal och skrift så tror man ju på det som uttrycks. Mitt förtroende för Monica Lannes Dahlström har totalt skjutits i sank. Med ett förflutet inom polisen med officiell expertstatus har hon haft en oerhörd tyngd i debatten. It's no more so'. Se SVTn dokumentären 'Att rädda ett barn' så vet du vad jag pratar om. Hur många män har inte förlorat allt tillföljd av den lobby som vi ser blottlagd i Dokumentären? Hur många barn har inte förlorat sina pappor? Hur många syskonskaror har inte delats upp tillföljd av att 'falska anklagelser' bestulit en pappa vårdnad av ett barn som har syskon på pappas sida? Följderna av en ensidig opinionsbildning blir förödande. Varje gång en lögn vinner finns det därför bara en vinnare och det är lögnaren. Med detta sagt så ska vi självklart förhindra att barn utsätts för övergrepp... Det gäller i samma grad oavsett vem som begår handlingarna!
Han har i alla fall erkänt att han fått känslor för mamman och har även skickat olämpliga sms till henne. Undrar vad han skrev i dom? Han försökte tydligen köpa hennes kärlek genom att bidra ekonomiskt. Ett lån på 250.000 och ca 12 000 till räkningar.
Har BRY:s självutnämnda (?) generalsekreterare Agneta Bravelius en romantisk relation till ”Anna”? Någon har ju blivit ”förtjust” i någon enligt klippet alldeles i slutet av del 2? Sedan sågs hon eventuellt kramas med en blurrad kvinna (Anna?). ..... hmm,
Det är Hans Cagnell hon pratar om, kommer visa sig i del 3
Det rensas för fullt på Facebook mamman har tagit bort sina filmer som visar alla hennes försök att hämta pojken för umgänge.
Av något skäl verkar mamman, Bry och diverse andra tro att umgänget ska kunna fortsätta med varannan helg som innan mamman höll sig gömd i månader och skickade runt en massa brev till föräldrar i sonens klass med smutskastning.
Alla de där läkarbesöken verkar ha skett under umgängeshelger precis som de 8-9 månadernas träffar med Cagnell.
Kan tänka mig att ett barn som vid umgänge efter umgänge utsätts för läkarbesök, psykoterapeut och kroppsbesiktning säger vad föräldrar vill för att få lugn och ro och bara umgås och göra roliga saker med föräldern utan mammas vän Hans..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!