2020-12-03, 21:28
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Sanslöst! Självklart ska Zazzio vara med i smeten också. Han är så urbota korkad den karln så att klockorna stannar😂. Absolut ingen vettig människa lyssnar på honom 😁.

Med tanke på att hans vilja att tjäna pengar och idiotiska tilltro till humbugmediciner höll på att döda ett cancersjukt barn så ska han bara hålla käften om vad som är bra eller ej för barn...

Jag har för mig att en av de nya vändorna i rätten påbörjades 20 november. Är det någon som vet något om hur det har gått i den? Eller som vet något om vilket målnummer är det eller på annat vis kan komma på hur man skulle kunna få ut domen (som inte nödvändigtvis kommit ännu)?
Citera
2020-12-04, 15:41
Medlem
Enligt Agneta Bravelius skulle vårdnadsmålet avgöras i hovrätten i början december. Det är nu det.
Man får väl ringa till hovrätten och fråga.
Citera
2020-12-05, 16:19
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=5hzV...tTW02zsA3EWA-4
Citera
2020-12-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstofilen
Nej, det är sant... Men de får nöja sig med att härja i pellejönsmedia!

Det sägs i artikeln att två rättegångar ska hållas i november och december. Nu är november snart slut - är det möjligen någon som vet mer?

Två dagars förhandlingar snarare. Däremellan s k hänvisning där rätten sitter ned och
tar del av handlingarna i målet B7540-19 i Svea Hovrätt. Dessutom verkade det som
om man bytte ut den äldre manliga ordföranden så att det blev en alltigenom kvinnlig
domstol.

3 veckor tar det normalt innan en dom blir officiell. Innebär att 22/12 bör vara det
datum då domen i det här målet blir offentlig. Nästan som en julklapp. Eller tvärtom
beroende på vilken sida man stod på.
Citera
2020-12-06, 21:47
Medlem
kulturstofilens avatar
Tack för beskedet. Det kommer att passa fint med dubbelfirande på Max Hansens 123-årsdag!
Citera
2020-12-08, 12:30
Medlem
15 december påstås det här i live-intervjun, inte 22:e. 2 veckor kanske räcker.

http://www.whitetv.se/sv/mind-contro...ltra/2564.html

Sagt av Conny Andersson, spårare med hästsvans.
Senast redigerad av JacobHedenmo 2020-12-08 kl. 13:27.
Citera
2020-12-08, 13:06
Medlem
kulturstofilens avatar
OK! Då får jag kanske lyfta ett glas Moët & Chandon samtidigt som jag firar Oscar Niemeyers 113-årsdag istället. Det går bra det också!
Citera
2020-12-16, 21:41
Medlem
[quote=fiatigerlilja|71884512]Jag tror inte att BRY lägger några större summor av de insamlade pengarna på utsatta barn eller på anhöriga som försöker skydda barn från övergrepp. Hjälpsökande måste nämligen betala BRY för att få ”stöd”—nästan 500 kr i månaden kostar det att få BRYs ”hjälp att skydda ett barn”. ”Hjälpen” består i att BRY säljer kurser för 199 kr i månaden till ”den som kämpar för att rädda ett barn”, och om den hjälpsökande vill ställa frågor online får denna köpa till gruppchattar i BRYs regi varannan vecka för ytterligare 299 per månad, alltså totalt 498/månad. Se https://agnetas-digitala-plattform.t...om/collections

Enligt stiftelsemedel.se så har BRY inga tillgångar. Jag undrar stilla vart alla pengar som man har samlat in har gått? Hur man kan söka medel ur stiftelsen eller organisationen verkar om något lite oklart, men och andra sidan sett verkar de ju inte ha några tillgångar heller…

https://www.stiftelsemedel.se/insaml...rns-rttsskydd/

Enligt en annan sida, allabolag.se har BRY aldrig varit moms registrerad heller, men organisationen har ju uppenbarligen sålt tjänster och kurser som är momspliktiga, enligt tidigare inlägg. F-skatt har aldrig heller registrerats enligt allabolag.se.

https://www.allabolag.se/8024448527/verksamhet
Senast redigerad av Cuben 2020-12-16 kl. 21:48.
Citera
2020-12-19, 14:16
Medlem
Hovrättsdomen har kommit:
HOVRÄTTENS DOMSLUT
1. Hovrätten ändrar tingsrättens dom på det sättet att hovrätten
a) dömer "Anna" för ytterligare ett fall av grovt förtal enligt 5 kap. 2 §
brottsbalken mellan den 1 januari 2019 och den 25 januari 2019.
b) bestämmer påföljden till skyddstillsyn. Skyddstillsynen ska anordnas av
Kriminalvården, Frivården Sollentuna, som också ska utse övervakare.
c) bestämmer det skadeståndsbelopp som "Anna" ska utge till
"Nello" (punkten 3 under rubriken Skadestånd i tingsrättens
domslut) till 30 000 kr jämte ränta på beloppet på sätt som framgår av
tingsrättens dom.

I tingsrätten fick hon villkorlig dom och böter. I hovrätten skyddstillsyn. Jag antar att det är en markering från hovrätten att någon måste "hålla ögonen på henne"

Från domen:
""Anna" är visserligen inte tidigare dömd för brott. Den brottslighet hon nu
döms för har emellertid sträckt sig över en relativt lång tid och varit flerfaldig. Hennes
sätt att agera och förhålla sig i nu aktuell situation talar också för att det finns en risk
för att hon kan komma att återfalla i brott. Till skillnad från tingsrätten anser därför
hovrätten inte att det kan anses saknas särskild anledning att befara att hon kommer att
göra sig skyldig till fortsatt brottslighet. En skyddstillsyn kan antas bidra till att avhålla
henne från att fortsätta att begå brott. Påföljden bör därför bestämmas till skyddstillsyn. Tingsrättens dom ska ändras i enlighet med detta."
Citera
2020-12-21, 14:54
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Hovrättsdomen har kommit:

I tingsrätten fick hon villkorlig dom och böter. I hovrätten skyddstillsyn. Jag antar att det är en markering från hovrätten att någon måste "hålla ögonen på henne"

Tack för det välkomna beskedet och för den koncisa sammanfattningen!

Är det möjligen någon som har snappat upp kommentarer från foliehattarna i och omkring BRY?
Citera
2020-12-21, 15:17
Medlem
BRY är knäpptysta, inte ett ord vare sig på hemsidan eller fejjan.
Jan Björklund är knäpptyst, förutom ett surt och grinigt inlägg i hans lilla diskussionsgrupp. Han yttrade sig f.ö. inte förrän han blev mer eller mindre pressad av andra medlemmar i gruppen.
Agneta Bravelius har helt slutat skriva om Anna och Elias på sin blogg och dessutom städat bort de senaste inläggen om saken. Verkar som om hon helst av allt vill glömma Anna och Elias.

Nello stämde Anna i en ny vårdnadstvist direkt efter tingsrättsdomen i maj 2019.
Det har blivit en långdragen historia. Huvudförhandling skulle ha hållits i april 2020, men blev uppskjutet pga Nello till början av decenber. BRY var då särdeles upprörda. I slutet av november 2020 bad Anna om att huvudförhandlingen skulle skjutas upp, nu är det oktober 2020 som gäller. Jag har bar läst dagboksbladet, men det verkar som om hon slitit ut 3 (eller kanske tom 4) juridiska ombud. Michael Zazzio, Conny Andersson, Henning Witte och Hans Cagnell är fortfarande kallade av henne som vittnen. Jag börjar tro att de som säger att Anna inte har alla hästar hemma nog har ganska rätt ändå.
Senast redigerad av ksitpeks 2020-12-21 kl. 15:28.
Citera
2020-12-22, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
BRY är knäpptysta, inte ett ord vare sig på hemsidan eller fejjan.
Jan Björklund är knäpptyst, förutom ett surt och grinigt inlägg i hans lilla diskussionsgrupp. Han yttrade sig f.ö. inte förrän han blev mer eller mindre pressad av andra medlemmar i gruppen.
Agneta Bravelius har helt slutat skriva om Anna och Elias på sin blogg och dessutom städat bort de senaste inläggen om saken. Verkar som om hon helst av allt vill glömma Anna och Elias.

Det är förståligt, att stödja eller finansiera brottslig (organiserad?) verksamhet är nog aldrig något bra affärsupplägg för en stiftelse. Om det nu är en stiftelse? De får hitta på andra sätt att vigga folk på pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in