2020-05-20, 21:58
Medlem
Citat:
Åttaårige Elias är spårlöst försvunnen. Hans skolbänk har stått tom i flera veckor. Samtidigt får journalisten Bo-Göran Bodin två tips som berättar helt skilda historier om vad som hänt pojken. Är han räddad eller kidnappad? En undersökande dokumentärserie om ett fall som upprört 100 000-tals på Youtube och Facebook, men som ingen journalist vågat berätta om.
https://www.svtplay.se/video/2686367...-morka-krafter

Vad handlar detta om egentligen?
Fullkomligt skruvad historia som tar avstamp i ett barn som är försvunnet och verkar sluta med en granskning av ett gäng foliehattar som är övertygande om att rättsväsendet är infiltrerat av ett mäktigt pedofilnätverk.
Hur kan Cagnell diagnosticera en "mafioso-psykopat" utan att ens träffa personen?
Finns en tråd om själva "Elias" i ABoK, men den här historien är så mycket större.
Senast redigerad av u99HSHH 2020-05-20 kl. 22:02.
Citera
2020-05-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
https://www.svtplay.se/video/2686367...-morka-krafter

Vad handlar detta om egentligen?
Fullkomligt skruvad historia som tar avstamp i ett barn som är försvunnet och verkar sluta med en granskning av ett gäng foliehattar som är övertygande om att rättsväsendet är infiltrerat av ett mäktigt pedofilnätverk.
Hur kan Cagnell diagnosticera en "mafioso-psykopat" utan att ens träffa personen?
Finns en tråd om själva "Elias" i ABoK, men den här historien är så mycket större.

Pallar inte med att kolla sådana här dokumentärer. Så hemskt när små barn är inblandade.

Hittade de honom tillslut?
Svara i spoiler.
Citera
2020-05-20, 22:49
Medlem
Usch vilket obehagligt program! Och tyvärr är det ju sant, helt sant! Stackars de individer som är inblandade, verkligen stackars, men förstås av olika skäl.

Är det inte väldigt uppenbart för någorlunda objektiva tittare att modern och de här knasiga organisationerna utsatt pojken för en väldig massa utredningar/utfrågningar förhör och psykiskt lidande? Och vi stannar där. Modern & co har utsatt pojken för lidande. Lidande, mångårigt lidande. Från sin mor. Från en av de två personer i livet som verkligen alltid ska vilja ens bästa oavsett vad som händer.
Vilken normalt funtad mor hade utsatt sitt barn för detta? FYRA soc-utredningar??
Min uppfattning är iallafall klar efter det. Modern är inte lämplig förälder. Om pappan är det eller ej vet jag inget om, men modern är det icke. Det är nog den enda riktiga slutsats som kan dras.
Citera
2020-05-20, 23:06
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Skall bli intressant att se hur det utvecklar sig i kommande avsnitt.

Jag gissar att det kommer att bli ett uppföljande reportage om 5-7 år där det visar sig vara ännu ett justitiemord av en pappa med hjälp av alla möjliga ”kvinnliga” nätverk som oftast har offentliga pengar i kassan. 🤬
Citera
2020-05-21, 08:15
Medlem
mingtians avatar
Denna var riktigt bisarr, ska bli spännande att se de två kommande delarna. Psykolog som verkar ytterst oprofessionell, kvinna som driver en organisation och främst verkar besatt av att ha rätt. Känns som att hon driver detta av helt fel anledning. En stoooooor svans med människor på sociala medier som såklart inte har någon aning utan bara hänger på. Allt verkar helknäppt och som en riktig jävla soppa. Fyfan.
Citera
2020-05-21, 09:24
Medlem
Evaristos avatar
Jag får känslan att det är scientologer eller nåt liknande sektnätverk som fångat upp en borderline-mamma.
Citera
2020-05-21, 09:52
Medlem
Traxdatas avatar
Ibland briljerar SVT. Oerhört viktigt ämne. Att blotta häxnätverken. De drar ned brallorna totalt på den blåsta psykoterapeuten.
Riktigt bra att bry-häxan onda lögner blottas.
Hon hade ju lyckats infiltrerat riksdagen med sin skitbok. Genom en godtrogen vänsterpartist.

Stackars barn.
Citera
2020-05-21, 10:18
Medlem
Märklig historia.
Varför antar man att domstolsväsendet är infiltrerat av ett pedofilnätverk bara för att pappan får hela vårdnaden om ungen?
Vad är detta för radikalt psykofeministnätverk? Värnar om barnens rättigheter?
Man tycks bara värna om psykiskt störda kvinnor.

Skall bli intressant att se de resterande två avsnitten.
Frågan är hur mamman kan ha gömt sig så länge med ungen?
Varför har man inte telefonavlyssnat alla inblandade galningar för att snabbt få fatt på ungen?

Vem är den där konstiga psykologen (eller vad han nu var?) som hävdar att pappan är född som maffiamedlem och att han är psykopat-pedofil?
Psykologen verkar inte ha alla hästar hemma.

Jag gillar ungens advokat.
Hon verkar vara redig.
Citera
2020-05-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Märklig historia.
Varför antar man att domstolsväsendet är infiltrerat av ett pedofilnätverk bara för att pappan får hela vårdnaden om ungen?
Vad är detta för radikalt psykofeministnätverk? Värnar om barnens rättigheter?
Man tycks bara värna om psykiskt störda kvinnor.

Skall bli intressant att se de resterande två avsnitten.
Frågan är hur mamman kan ha gömt sig så länge med ungen?
Varför har man inte telefonavlyssnat alla inblandade galningar för att snabbt få fatt på ungen?

Vem är den där konstiga psykologen (eller vad han nu var?) som hävdar att pappan är född som maffiamedlem och att han är psykopat-pedofil?
Psykologen verkar inte ha alla hästar hemma.

Jag gillar ungens advokat.
Hon verkar vara redig.

Det påminner om en förgrening av kvinnojouren för ett antal år sedan, bellas vänner kallade dom sig, som också trodde på mäktiga pedofilnätverk som infiltrerat hela samhället. "Könskriget" hette ett program som handlade om detta, det ligger uppe på youtube.

Måtte agneta bravelius bli tagen i örat efter detta!
Citera
2020-05-21, 16:23
Medlem
Pappan är född på Sicilien -> maffia -> psykopat och pedofil.

Fy fan vilka idioter det finns. Cagnell borde kanske börja med att ställa en diagnos på sig själv.

All heder åt Elias advokat som verkar ha många hästar i stallet och inte handlar i affekt.

Ska bli intressant att följa detta.
Citera
2020-05-21, 20:46
Medlem
JohnTanners avatar
Fruktansvärt... Detta påminner mig om ett fall från Storbritannien där två barn blev forcerade och upplärda av mamman genom våld att anklaga sin pappa för att vara med i en sekt där de våldtar och äter barn. Finns flera videos där barnen säger sjuka saker i förhör osv, vilket sedan visade sig vara helt påhittat av mamman. Jag tror pappan har fått återförenas med sina barn idag och mamman är i finkan men han är fortfarande stämplad av vissa som en kannibalistisk pedofil i en satanistsekt...
För er som vill gå ner i ett riktigt sjukt "rabbit hole" ang det fallet:
Video när barnen berättar verkar vara borttagen från YouTube, alt. att YouTube har censorerat vilket jag är emot i vilket fall... Men tror mamman fortfarande driver en sida "Hampstead Cover-Up" där ett community fortfarande hävdar att mamman är oskyldig och att sekten existerar... https://www.facebook.com/watch/TheHampsteadCoverUp/

Nyhet om domen: https://www.independent.co.uk/news/u...-10120781.html

Pappan, fortfarande hatad om man ser till tummarna ner: https://www.youtube.com/watch?v=f5f9N6wmiLQ

Finns kanske någon tråd här på flashback oxå?
Citera
2020-05-21, 22:13
Medlem
Haveristerna har tagit upp detta fall i en podd:
https://poddtoppen.se/podcast/122747...s-fran-patreon

Kommer ihåg att när folk började dela något av BRYs facebook-poster för något år sedan så ansåg jag att något inte stod rätt till med BRYs syn på saken. Folk som delade gjorde det enbart på känslan som de fått av BRY.

Ska bli intressant att följa de resterande avsnitten (och att sedan påminna haveristerna som delade skiten på facebook)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in