2020-06-05, 20:42
Medlem
Underligt att Bodin missade att Cagnell i rätten pekat ut ytterligare en man som pedofil samt kommer med helt svepande åsikter utan att ens ha träffat personen i fråga.
Farligt mönster av hobbyterapeut.
Senast redigerad av u99HSHH 2020-06-05 kl. 20:44.
Citera
2020-06-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror ni kan släppa tanken på regress.

Hon kan hävda att han försökt köpa sexuella tjänsters som motprestation till att han hjälpte henne
med lånet. Han får nog sälja sommarstugan. Tragisk man. Styrkekram till Hasse.

Jag skulle tro att Annas förtroendekapital nog är väldigt lågt. Om hon nu skulle rikta anklagelser av vilket slag det än må vara mot Cagnell så skulle det försvåra hennes situation, hon verkar ju redan ha domar emot sig. Dessutom om hennes ombud inte redan har tagit upp det rättsligt vore underligt. För övrigt att då direkt rikta anklagelse mot en person som har varit högt uppsatt inom Bry om pengar mot en gentjänst av det slag som du nämner vore uppseendeväckande...Om jag vore Cagnell skulle jag söka regress. Dessutom om de tog ut pengarna i sedlar på ett sådant stort belopp har säkert banken dokumenterat det.
Citera
2020-06-05, 21:43
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuben
Jag skulle tro att Annas förtroendekapital nog är väldigt lågt. Om hon nu skulle rikta anklagelser av vilket slag det än må vara mot Cagnell så skulle det försvåra hennes situation, hon verkar ju redan ha domar emot sig. Dessutom om hennes ombud inte redan har tagit upp det rättsligt vore underligt. För övrigt att då direkt rikta anklagelse mot en person som har varit högt uppsatt inom Bry om pengar mot en gentjänst av det slag som du nämner vore uppseendeväckande...Om jag vore Cagnell skulle jag söka regress. Dessutom om de tog ut pengarna i sedlar på ett sådant stort belopp har säkert banken dokumenterat det.

Han kan kräva hur mycket han vill, hon kommer aldrig ha en slant extra. Hon är over and out.
Citera
2020-06-05, 21:48
Medlem
Alltså varenda en vettig, logisk, tänkande människa ser ju exakt vad som hänt. Gsus, låt mannen vara ifred. Damen i fråga har ju problem som kräver behandling. Då menar jag de flesta damer som denna dokumentär behandlar..
Citera
2020-06-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Han kan kräva hur mycket han vill, hon kommer aldrig ha en slant extra. Hon är over and out.
Om hon har en villkorlig dom hängande över sig så borde hon vara mån om att inte få fler emot sig.
Citera
2020-06-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Man ska veta att Mamman hade ensam vårdnad(pappan fick träffa pojken på helgerna) när hon gjorde anmälan till socialtjänsten i Uppsala om misstanke om sexuella övergrepp. Mari Schaub säger i "dokumentären" att det är en vårdnadstvist som spårat ur, men nämner inte detta. Bo Göran hakar på vårdnadstvistspåret och nämner inte detta faktum heller. Det är bara en liten del av allt som illustrerar förljugenheten i "dokumentären".

Gällande kidnappning så har man som förälder en nödrätt att skydda sitt barn om man har starka misstankar att barnet far illa hos den andra föräldern. Det är vad mamman har gjort. Att hennes misstankar är valida bekräftas av nio st läkare som träffat pojken, noterat skadorna på könsorganet, och samtliga gjort bedömningen att pojken inte är coachad av sin mamma.

Vart kan man läsa att de här nio läkarnas uttalanden?
Citera
2020-06-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Din analys ger svar på frågorna kring varför de handlat på det sätt de gjort. Dvs att själva opinionsarbetet har varit "målet" och de utsatta barnen "medlet", för deras verksamhet. När de bedriver opinion så ges också tillfällen att nå ut med sitt vädjande om att bidra med pengar till verksamheten.

Det tragiska i detta är ju att man låter ändamålen helga medlen, och att man utnyttjar barnen och den situation dessa hamnat i, för egen krass ekonomisk vinning. Hoppas någon kan gräva fram Agneta Bravélius ekonomiska ställning.

På Agn*ta Brav*lius blogg så skrev hon ett inlägg den 2 maj i år. Där står följande mening.

Jag har valt att följa Elias, i syfte att exemplifiera de allvarliga bristerna som föreligger bland de myndigheter som är tillsatta för att skydda och hjälpa utsatta barn i Sverige.

För BRY är opinionsarbetet viktigare än de enskilda barnen.
Citera
2020-06-05, 22:44
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Vart kan man läsa att de här nio läkarnas uttalanden?

6 vittnade i rätten. Dom andra 3 skrev orosanmälningar men vittnade ej.

En liten del finns sammanfattat i FUP. Sen har du några kompletta inspelningar från vittnesmål här https://www.youtube.com/user/WitteHenning/videos

Som du noterar är det inget Bo Göran vill gå närmare in på i sin smutskastningsdokumentär. Istället läggs fokus helt på BRY'S och Hans Cagnells förehavanden - som på nåt sätt ska ha påverkat övriga läkares omdömen.

Att en åklagare, Daniel Suneson, lägger ner en förundersökning mot pappan för att sedan åtala mamman är en märklig detalj. Sen har vi domare Johan Borgström som dömer ensam vårdnad till pappan. Samma Johan Borgström som kort dessförinnan släppte en yxman från häktet, mot åklagares vädjan, som sedan dan efter åker till sin ex-flickvän(som han klargjort för domare Johan Borgström att han skulle döda om han släpps fri) och har nästan ihjäl henne. Denne domare fortsätter sitt jobb som om inget har hänt, noll samvete med andra ord. Och den skall ha omdöme att döma i ett sånt här känsligt fall. (Jäv, samt att en domare uppenbarligen saknar samvete är inte obetydliga detaljer i ett fall där rättsprocessen misstänks vara korrumperad)
Inte ett ljud om det i Bo Görans sk "granskning".

Tar man sig en titt på användarna i den här tråden ser man att det är betalda troll som står för 80-90% av inläggen. Dom flesta med flera konton - deras alternativa konton är skapade för flera år sen och kommer in och gör sina första inlägg nu. Genomskinligt. Moderator bör stänga av en stor del av dessa skribenter för alternativa konton. Citerar aldrig dessa troll.
Det visar också bara på hur desperat man är att försöka vilseleda folket i det här fallet. Jag har aldrig sett ett par trådar bli så fullkomligt hijackade av betaltroll som trådarna om Anna Elias-fallet. Det är definitivt rekord.
Senast redigerad av kulturstrateg 2020-06-05 kl. 23:01.
Citera
2020-06-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
6 vittnade i rätten. Dom andra 3 skrev orosanmälningar men vittnade ej.

En liten del finns sammanfattat i FUP. Sen har du några kompletta inspelningar från vittnesmål här https://www.youtube.com/user/WitteHenning/videos

Som du noterar är det inget Bo Göran vill gå närmare in på i sin smutskastningsdokumentär. Istället läggs fokus helt på BRY'S och Hans Cagnells förehavanden - som på nåt sätt ska ha påverkat övriga läkares omdömen.

Att en åklagare, Daniel Suneson, lägger ner en förundersökning mot pappan för att sedan åtala mamman är en märklig detalj. Sen har vi domare Johan Borgström som dömer ensam vårdnad till pappan. Samma Johan Borgström som kort dessförinnan släppte en yxman från häktet, mot åklagares vädjan, som sedan dan efter åker till sin ex-flickvän(som han klargjort för domare Johan Borgström att han skulle döda om han släpps fri) och har nästan ihjäl henne. Denne domare fortsätter sitt jobb som om inget har hänt, noll samvete med andra ord. Och den skall ha omdöme att döma i ett sånt här känsligt fall. (Jäv, samt att en domare uppenbarligen saknar samvete är inte obetydliga detaljer i ett fall där rättsprocessen misstänks vara korrumperad)
Inte ett ljud om det i Bo Görans sk "granskning".

Tar man sig en titt på användarna i den här tråden ser man att det är betalda troll som står för 80-90% av inläggen. Dom flesta med flera konton - deras alternativa konton är skapade för flera år sen och kommer in och gör sina första inlägg nu. Genomskinligt. Moderator bör stänga av en stor del av dessa skribenter för alternativa konton. Citerar aldrig dessa troll.
Det visar också bara på hur desperat man är att försöka vilseleda folket i det här fallet. Jag har aldrig sett ett par trådar bli så fullkomligt hijackade av betaltroll som trådarna om Anna Elias-fallet. Det är definitivt rekord.

Du börjar bli väldigt löjlig. Maler om samma sak igen och igen. Kom åtminstone med lite nya argument, Men det klarar väl knappast av.

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit och läkarna som vittnade och sammanfattat vad de sa. Där bad jag dig även att om att få en källa på ett annat påstående från dig och även åtminstone en teori varför försvaret inte kallade tre övriga läkarna om du nu existerar. För att påminna dig så kan du ju ta och läsa här (FB) SVT - Dokument inifrån: Att rädda ett barn

Men vi ser ju alla vem som är trollet och är dessutom för feg för att ta en diskussion när dina argument tryter.
Citera
2020-06-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Mer om herr Björklund

https://soundcloud.com/ulf-bittner/i...klund-20190219

Skrattretande
Det centrala återkommande temat är rättssäkerhet.
Ett begrepp som inte verkar gälla för BRY.
Här är en sammanfattning från en organisation han själv i klippet hänvisar till:
https://www.barnetsbasta.org/
Citera
2020-06-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Visst är det så, och visst kan han exempelvis ha Jöken bland de kurser han läst på Universitetet och som ingår i hans Fil, Lic. Man väljer ju kurserna, förutom huvudämnet, ganska fritt. Men det är ändå förmätet att kalla sig juridiskt ombud som varande Statsvetare. Det urvattnar definitivt definitionen juridiskt ombud om den som kallar sig detta saknar juridiskt examen.
Det kan man ju tycka förstås, men det är inte så ovanligt. Inte så väldigt svårt att läsa in sig på olika delar lagboken. Det borde kanske vara en skyddad titel, men det skulle nog ses som ett hot mot demokratin och den enskildes rätt, vill jag tro.
Citera
2020-06-06, 01:05
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunDestruction
Hasse (jag tror att han skulle hata att kallas det haha) verkar ju dock generellt ha en minst sagt egen bild av rätt och fel.

Hans Cagnell, 76 år, Hägersten är förekommande på Lexbase. Behöver naturligtvis inte betyda något alls.
På Magasinet Paragraf kommenterar Advokat Emilie Hillert fallet:
https://www.magasinetparagraf.se/nyh...adda-ett-barn/
Det skrevs tidigare att en vänster-politiker skulle vara ingång till riksdagen - var sägs det? Däremot framgår det att två kvinnliga M-politiker agerat nyttiga idioter åt BRY. Åtminstone bör den kommunala, Solberg, ligga väldigt risigt till.
Ni får ursäkta att jag inte läst igenom alla inlägg, men vad vet man om "Anna"?
Senast redigerad av horomheb 2020-06-06 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in