2010-06-09, 22:15
  #7873
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
om jag inte kollat fel så har väl gränsen för antal 21+ års spelare nåtts?
Finns det en sådan gräns? Aldrig hört talas om.
Citera
2010-06-09, 22:20
  #7874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Finns det en sådan gräns? Aldrig hört talas om.
Så du tror u21 är samma sak som a-landslaget?
Citera
2010-06-09, 22:27
  #7875
Medlem
feldgraus avatar
Eh, vad pratar ni om?

Alla spelare som är födda på eller efter den 1 januari 1988 är tillgängliga för spel under hela U 21-kvalet och i slutspelet nästa sommar.

/feldgrau
Citera
2010-06-10, 14:53
  #7876
Bannlyst
Ola Toivonen - Zlatan Ibrahimovic - Henok Goitom


Martin Olsson - Kim Källström - Viktor Elm - Sebastian Larsson


Jonas Olsson - Daniel Majstorovic - Olof Mellberg


Andreas Isaksson






Med denna laguppställning i EM-kvalet blir det garanterat EM.
Citera
2010-06-10, 15:29
  #7877
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Eh, vad pratar ni om?

Alla spelare som är födda på eller efter den 1 januari 1988 är tillgängliga för spel under hela U 21-kvalet och i slutspelet nästa sommar.

/feldgrau
men man får väl ha några stycken som är lite över åldern? har jag för mig :S säkert ute och cyklar
Citera
2010-06-10, 15:31
  #7878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
men man får väl ha några stycken som är lite över åldern? har jag för mig :S säkert ute och cyklar
Du tänker på OS
Citera
2010-06-11, 18:16
  #7879
Medlem
Ho!

Jag och ett par polare funderar på att åka på Sverige-Ungern på Råsunda i höst. Vi tänkte boka ståplatsbiljetter på norras nedre sidor, alltså inte förbundets klackbiljetter på sektionerna 213 och 214, utan på någon av sektionerna 214 eller 211. Hur är sikten på dessa sektioner?

Länk till Råsundas pdf:
http://svenskfotboll.se/landslag/biljett/rasunda-guide/
Citera
2010-08-04, 02:08
  #7880
Medlem
BarryHeros avatar
Truppen till matchen mot Skottland:


Inga överraskningar vad jag kan se. Eventuellt Martin Olsson då.
Citera
2010-08-04, 03:01
  #7881
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tror Hamrén kickar det som så:

S.Larsson Mellbz Maestro Safari
Wernbloom Svensson
Le Chip Källström Bajrami
Ibbe

Själv tycker jag det blir allra bäst såhär:

Lustig Mellberg Maestro Safari
S.Larsson Källström Svensson Bajrami
Ibrahimovic Berg
Citera
2010-08-04, 03:21
  #7882
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag måste ju säga att jag gillar 4-5-1 systemet som Hamrén kör på och med Zlatan tillbaka så har vi ett par sätt att ställa upp på som skulle vara intressanta.
Centrala mittfältet ser jag ingen anledning att ändra från det han kört tidigare. Svenson-Källström-Wernbloom känns väldigt bra där. Ser dock gärna att Wernbloom tar den offensiva platsen i grunden.
Zlatan på topp såklart men det är på kanterna som det finns lite olika varianter. Bajrami såklart. Men sen ser jag nog hellre att både Elmander och Hysén går före Chippen.. Dom skulle passa utmärkt där båda två. Känns rejält offensivt men båda har ju bra defensiva kvalitéer också. Ni kommer väl ihåg Hyséns jobb som ytterback i Djurgården?
Och jag ser ju gärna Lustig och Wendt på ytterbackarna. Båda har gjort det riktigt bra när dom har fått spela och det känns alltid minst lika farligt bakåt som framåt med Safari..

Det kommer bli snabbt och hårt i offensiven och stabilt bakåt känns det som.

EDIT: Och jag hoppas ju inte att det behövs men finns det nån som kan sätta Zlatan på plats så är det nog Wernbloom..
Citera
2010-08-11, 13:09
  #7883
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Sådär. Enligt fotbollskanalen så kommer dagens uppställning bli:

1 Andreas Isaksson
2 Mikael Lustig, 3 Olof Mellberg, 4 Daniel Majstorovic, 5 Behrang Safari
8 Anders Svensson, 16 Pontus Wernbloom
11 Johan Elmander, 15 Ola Toivonen, 19 Emir Bajrami
10 Zlatan Ibrahimovic [K].

Vad ska man säga här? Tycker ju det känns som att det är tur att det är Skottland vi spelar mot och inte Holland. Väldigt offensiv elva och det är väl inte fel i en match som vi borde vinna. Då är anfall bästa försvar.
Tre anfallare och en väldigt offensiv mittfältare längst fram, det kommer förhoppningsvis hända lite saker framåt. Om man dessutom lägger till att Wernbloom ju inte är den som stannar kvar på sin defensiva plats utan gärna tar lite offensiva initiativ så känns det väldigt starkt framåt..
Ska vi tippa på att detta blir den ungefärliga tanken mot Ungern-Finland och dom lite sämre lagen i gruppen medan Toivonen får byta med Kim och Elmander kanske lämnar för Chippen mot Holland? Även fast jag jag gärna behåller Elmander, tror inte defensiven blir lidande med honom jämfört med Chippen..
Citera
2010-08-11, 13:17
  #7884
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Sådär. Enligt fotbollskanalen så kommer dagens uppställning bli:

1 Andreas Isaksson
2 Mikael Lustig, 3 Olof Mellberg, 4 Daniel Majstorovic, 5 Behrang Safari
8 Anders Svensson, 16 Pontus Wernbloom
11 Johan Elmander, 15 Ola Toivonen, 19 Emir Bajrami
10 Zlatan Ibrahimovic [K].

Vad ska man säga här? Tycker ju det känns som att det är tur att det är Skottland vi spelar mot och inte Holland. Väldigt offensiv elva och det är väl inte fel i en match som vi borde vinna. Då är anfall bästa försvar.
Tre anfallare och en väldigt offensiv mittfältare längst fram, det kommer förhoppningsvis hända lite saker framåt. Om man dessutom lägger till att Wernbloom ju inte är den som stannar kvar på sin defensiva plats utan gärna tar lite offensiva initiativ så känns det väldigt starkt framåt..
Ska vi tippa på att detta blir den ungefärliga tanken mot Ungern-Finland och dom lite sämre lagen i gruppen medan Toivonen får byta med Kim och Elmander kanske lämnar för Chippen mot Holland? Även fast jag jag gärna behåller Elmander, tror inte defensiven blir lidande med honom jämfört med Chippen..

Känns som en väldigt bra och spännande elva. Samspelet Zlatan/Toivonen ska bli roligt att se. Elmander tycker jag är ett bra alternativ på högerkanten med sina djupledslöpningar. Om man vill ha en mer defensiv balans mot lite bättre lag är ju Sebastian Larsson en möjlighet där. Wernbloom/Svensson känns för övrigt som ett mycket bra innermittfältspar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in