2007-08-07, 00:23
  #1873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Markus Jonsson i AIK är väl inte så dålig?

Är han inte hyfsat oprövad i landslaget? Ifall han aldrig har testats tycker jag det är lite ynkligt. Vi har många som spelar bra i sin klubb, men håller inte alls nivån i landslaget.
Citera
2007-08-07, 00:26
  #1874
Medlem
Treehorns avatar
Om Nilsson skulle bli skadad så ser jag hellre Mellberg som högerback och Majstorovic som mittback istället för att dra in massa stolpskott från allsvenskan... Möjligen kan man ju ha Alexandersson också men han lägger väl av snart antar jag?
Citera
2007-08-07, 01:59
  #1875
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Markus Jonsson i AIK är väl inte så dålig?
Är inte han till och med petad i förmån för Jimmy Tamandi?

Tamandi till landslaget?
Citera
2007-08-07, 08:32
  #1876
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Vad är det för fel på Prica? Att vinna danska skytteligan med 19 mål är väl inte så dåligt.
Visst men han har i princip alltid gjort en mycket blek figur i landslaget...
Citera
2007-08-07, 09:22
  #1877
Medlem
erikbes avatar
Ser hellre Markus Berg än Prica i landslaget. Spelare som Berglund, Prica, Nannskog mfl har fått för många chanser
Citera
2007-08-07, 10:57
  #1878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Är inte han till och med petad i förmån för Jimmy Tamandi?

Tamandi till landslaget?

Så är det nog. Jag har ingen större koll på AIK.

Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ser hellre Markus Berg än Prica i landslaget. Spelare som Berglund, Prica, Nannskog mfl har fått för många chanser

Visst har Berglund och Prica fått många chanser. Men Nannskog? Han har ju bara spelat två matcher och då gjorde han ett mål i en match.
Citera
2007-08-07, 11:34
  #1879
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Så är det nog. Jag har ingen större koll på AIK.



Visst har Berglund och Prica fått många chanser. Men Nannskog? Han har ju bara spelat två matcher och då gjorde han ett mål i en match.

En chans är en för mycket
Citera
2007-08-07, 12:26
  #1880
Medlem
Varför inte skola om Ljungberg till högerback?

Skämt åsido, dock kommer han säkert ta den position när han tappat all fart.
Varför inte prova David Johansson?
Citera
2007-08-07, 12:30
  #1881
Medlem
Cygones avatar
Hoppas att Matias Concha börjar leverera nere på kontinenten mot högkvalitativt motstånd, och kan ta hb-platsen.

Berg måste in som 4:e-fwd, om inte annat så av ren uppmuntran. Det är sannolikt bra för honom att vara kvar i Allsv, så det är dumt att få honom att tro att han måste flytta ut till vilket pris som helst för att vara påtänkt till blågult.
Citera
2007-08-07, 13:52
  #1882
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Hoppas att Matias Concha börjar leverera nere på kontinenten mot högkvalitativt motstånd, och kan ta hb-platsen.

Berg måste in som 4:e-fwd, om inte annat så av ren uppmuntran. Det är sannolikt bra för honom att vara kvar i Allsv, så det är dumt att få honom att tro att han måste flytta ut till vilket pris som helst för att vara påtänkt till blågult.

Jag tror att vi kommer att få se Concha i truppen ganska snart. Det brukar bli effekten när bra allsvenska spelare kommer till en klubb i europa.

Han är dessutom bra offensivt vilket jag tycker är en minst sagt stor bristvara i landslaget. Det håller inte att köra med mittfältare som ytterbackar, det gör banne mig inte det.

Rent generellt måste vi byta ut hela det svenska försvaret, det senaste 1-2 åren har det blivit märkbart sämre för varje match som går. Mellberg är riktigt dålig, Hansson har förvisso varit godkänd ända sen VM men är gammal och det måste finnas bättre alternativ. Någon högerback har vi inte ens, och på vänsterbacken tycker jag att Edman verkligen gjort sig utbytbar det senaste året.

Ju mer jag skriver desto mer övertygad blir jag om att det är hög tid för ett generationsskifte. Nu har vi EM-kvalet att tänka på, så därför kan vi väl börja i mindre skala? Till VM-kvalet (eller kanske t om till EM-turneringen?) ska vi ha rensat ut alla med bästföre-datum VM 2002.
Citera
2007-08-07, 19:57
  #1883
Medlem
Högerback!

Jag tycker att ingen av de som testats i tävlingslandskamper under den senaste tiden har klarat av uppgiften tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd.

Concha har testat på i landslagslägren men har absolut inte hållit måttet. David Johansson är väl en ren chansning, men mot Utrecht spelade han ju grymt. Kanske Johansson iom att jag är Bajare.
Citera
2007-08-07, 20:35
  #1884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailor Man
Jag tycker att ingen av de som testats i tävlingslandskamper under den senaste tiden har klarat av uppgiften tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd.

Concha har testat på i landslagslägren men har absolut inte hållit måttet. David Johansson är väl en ren chansning, men mot Utrecht spelade han ju grymt. Kanske Johansson iom att jag är Bajare.
Jag är fortfarande lack på Lagerbäck för spolningen av Salle, lätt färgad anser jag att han skulle ha haft råd att göra en helkass match. Jag hatar Micke Nilsson sjukt mycket, han skulle inte tagit David Js plats i Bajen därför tycker jag att David lätt är värd att få testa sina vingar i landslaget. Gärna att Zengin får plats också och Kennedy får speltid.

Ser hellre Daniel Nannskog än Berglund och Prica i truppen alla dagar, även om jag tycker att forwardsuppsättningen ska se ut så här:
Zlatan, Elmander, Rosenberg, Marcus Berg. Det svider att peta Allbäck men karln börjar verkligen komma till åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in