Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Hoppas att Matias Concha börjar leverera nere på kontinenten mot högkvalitativt motstånd, och kan ta hb-platsen.
Berg måste in som 4:e-fwd, om inte annat så av ren uppmuntran. Det är sannolikt bra för honom att vara kvar i Allsv, så det är dumt att få honom att tro att han måste flytta ut till vilket pris som helst för att vara påtänkt till blågult.
Jag tror att vi kommer att få se Concha i truppen ganska snart. Det brukar bli effekten när bra allsvenska spelare kommer till en klubb i europa.
Han är dessutom bra offensivt vilket jag tycker är en minst sagt stor bristvara i landslaget. Det håller inte att köra med mittfältare som ytterbackar, det gör banne mig inte det.
Rent generellt måste vi byta ut hela det svenska försvaret, det senaste 1-2 åren har det blivit märkbart sämre för varje match som går. Mellberg är riktigt dålig, Hansson har förvisso varit godkänd ända sen VM men är gammal och det måste finnas bättre alternativ. Någon högerback har vi inte ens, och på vänsterbacken tycker jag att Edman verkligen gjort sig utbytbar det senaste året.
Ju mer jag skriver desto mer övertygad blir jag om att det är hög tid för ett generationsskifte. Nu har vi EM-kvalet att tänka på, så därför kan vi väl börja i mindre skala? Till VM-kvalet (eller kanske t om till EM-turneringen?) ska vi ha rensat ut alla med bästföre-datum VM 2002.