2010-06-04, 22:02
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
u21 vann mot Israel idag och leder nu sin grupp fast man har 1 match mindre spelad än montenegro

http://www.soccerway.com/international/europe/uefa-under-21-championship/2011-denmark/qualifying-round/group-6/
wtf! 1-1 borta mot kazakhstan!? någon som sitter på mer info gällande den matchen?
(1 - 1

88' M. Almebäck) :S
ser onekligen lovande ut!
Citera
2010-06-05, 09:50
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
wtf! 1-1 borta mot kazakhstan!? någon som sitter på mer info gällande den matchen?
(1 - 1

88' M. Almebäck) :S
ser onekligen lovande ut!

Ja det gör det faktiskt. Matchen hemma mot Kazakstan vann man med 5-1. Om du tittar på laguppställningen till 1-1 matchen så saknas till exempel Erton, Bajrami och Elm.
Citera
2010-06-05, 10:47
Medlem
Deedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
u21 vann mot Israel idag och leder nu sin grupp fast man har 1 match mindre spelad än montenegro

http://www.soccerway.com/international/europe/uefa-under-21-championship/2011-denmark/qualifying-round/group-6/

Känns som intresset är väldigt lågt ändå för U21. Vart kan man se U21 matcher över internet? Hittar aldrig några streams
Citera
2010-06-05, 15:24
Medlem
In på svensk fotboll och kolla under u21. Där står det var de sänds i svensk tv. Det är bara undantag som sänds, oftast hemmamatcher. Tex nästa match i halmstad, sänds på viasat eller något.
Citera
2010-06-08, 21:09
Medlem
LastCaresss avatar
Sverige - Montenegro 2-0. Sverige har de mesta chanserna och borde vunnit med ett par mål mer, men Montenegro var fan inte långt ifrån att kvittera några ggr innan Rasmus Jönsson punkterade matchen.
Citera
2010-06-08, 21:36
Medlem
feldgraus avatar
Gött jobbat av U 21. Nu räcker det med en enda futtig pinne på de avslutande två matcherna (Israel hemma och Bulgarien borta) för att gruppsegern ska säkras och därmed också en plats i playoff om de sju platserna i EM i Danmark nästa sommar. Där lär det bli ett riktigt svettigt dubbelmöte oavsett motstånd och det gäller att de är taggade i båda matcherna (inte som för ett par år sedan när man hade 3–0 från bortaplan mot Serbien för att sen bryta ihop totalt hemma i andra matchen och förlora med 5–0...). Skulle vara jävligt kul med ytterligare ett U 21-EM-slutspel.

/feldgrau
Citera
2010-06-09, 11:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ska villigt erkänna att jag inte sett Rasmus Jönsson live alltför många gånger innan, men igår blev jag verkligen imponerad. Vilka fötter och speluppfattning. Bara han lägger på sig 10kg så skall det nog kunna bli något av honom. Överlag ett jävligt bra U21-landslag även denna årskull med många spelare som kommer att bli bärande i framtida A-landslag. Dom som ligger bäst till enligt mig, ingen inbördes ordning: Olsson, Ekstrand, Ekdal, Bajrami, Elm, Jönsson, Molins. Med lite flyt kan även Avdic, S.Eriksson, den andre mittbacken i HBG (glömde namnet), Hamad, målvakten, Fejzullahu, Mehmeti och kanske nån till bli något. Sen är det för tidigt att säga om Guidetti men jag hoppas att han blir vår näste storstjärna, om man ska tro hans eget snack blir det ju så.
Citera
2010-06-09, 11:39
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ska villigt erkänna att jag inte sett Rasmus Jönsson live alltför många gånger innan, men igår blev jag verkligen imponerad. Vilka fötter och speluppfattning. Bara han lägger på sig 10kg så skall det nog kunna bli något av honom. Överlag ett jävligt bra U21-landslag även denna årskull med många spelare som kommer att bli bärande i framtida A-landslag. Dom som ligger bäst till enligt mig, ingen inbördes ordning: Olsson, Ekstrand, Ekdal, Bajrami, Elm, Jönsson, Molins. Med lite flyt kan även Avdic, S.Eriksson, den andre mittbacken i HBG (glömde namnet), Hamad, målvakten, Fejzullahu, Mehmeti och kanske nån till bli något. Sen är det för tidigt att säga om Guidetti men jag hoppas att han blir vår näste storstjärna, om man ska tro hans eget snack blir det ju så.
Talk is cheap, bara för att man varit bra i några matcher i BP så innebär det inte att man är grym. Men visst kan du hoppas Personligen så stör jag mig på han, kaxig tönt imo.
Citera
2010-06-09, 11:48
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Talk is cheap, bara för att man varit bra i några matcher i BP så innebär det inte att man är grym. Men visst kan du hoppas Personligen så stör jag mig på han, kaxig tönt imo.

Känns inte som en skräll att många människor kommer att störa sig på honom. Jag personligen gör det inte sålänge han inte är kaxig på så sätt att han förolämpar någon annan. Av det jag sett så är han nämligen noga med att lyfta fram laget och så vidare. Inget fel i ett gott självförtroende.
Citera
2010-06-09, 16:11
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Sen finns det gott om talang i Robin Söder också som jag antar inte är med (men han var tydligen på Örjans vall och delade ut priset till matchens lirare, om jag hörde rätt) för att han behöver komma i form efter sin korsbandsskada som hindrade honom från att köra 100 % under våren. Men han borde rimligen vara given i truppen och en möjlig startspelare när han är fullt frisk. Trots att han var med i EM på hemmaplan förra sommaren och borde komma med i en eventuell trupp till nästa års turnering i Danmark (om vi tar oss dit) har han dessutom åldern inne för att ställa upp i ett eventuellt tredje mästerskap (2013) efter det. Dessutom finns Mikael Dyrestam som är korsbandsskadad just nu som också lär vara med i framtida diskussioner.

/feldgrau
Citera
2010-06-09, 21:33
Medlem
FabioAugustos avatar
... men varför i helvete är inte Erik Israelsson med i truppen? En av Kalmars absolut bästa spelare den här säsongen och är betydligt bättre än t.ex. Erik Nilsson.
Citera
2010-06-09, 21:53
Medlem
Heatmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
... men varför i helvete är inte Erik Israelsson med i truppen? En av Kalmars absolut bästa spelare den här säsongen och är betydligt bättre än t.ex. Erik Nilsson.
om jag inte kollat fel så har väl gränsen för antal 21+ års spelare nåtts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in