2009-10-27, 07:34
Medlem
serbers avatar
Detta eviga tjat om Micke Nilsson, vi har inte många vettiga ytterbackar inom fotbollen tyvärr men Micke har varit helt okej men mer än så får dom döda att vrida på sig...
Offensivt fungerar det inte trots att han varit mittfältare större delen av sin karriär, fysiken är för dålig, kass i luftrummet, ingen speed och då behöver man kompensera det med bra blick för spelet vilket han inte har, sen har jag nog aldrig sett Micke glidtackla.
Det går bra att vara Micke Nilsson mot Danmark, Malta, Ungern men blir motståndet bättre så håller det inte
Citera
2009-10-27, 07:45
Medlem
ghostwoods avatar
Nu verkar det som att förbundets tredjeval, Erik Hammrén, blir ny förbundskapten. Vad tycker vi om det då? Jag är för dåligt påläst vad gäller karln så jag har egentligen ingen åsikt. Hoppas att han kan införa lite nytt "tänk" och vågar satsa på yngre spelare.
Citera
2009-10-27, 07:54
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostwood
Nu verkar det som att förbundets tredjeval, Erik Hammrén, blir ny förbundskapten. Vad tycker vi om det då? Jag är för dåligt påläst vad gäller karln så jag har egentligen ingen åsikt. Hoppas att han kan införa lite nytt "tänk" och vågar satsa på yngre spelare.

Gjorde Åhlborg till ett vinnande lag och fick Rosenborg på rätt köl igen efter några torra år uppe i Trondheim och dom är ganska kräsna med alla ligavinster och europaäventyr som klubben har.
Tror inte det han är allt för långt ifrån den "svenska" modellen men Rosenborg är nordens största klubb så han är garanterat mer up to date än Lagerbäck.
Citera
2009-10-27, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Gjorde Åhlborg till ett vinnande lag och fick Rosenborg på rätt köl igen efter några torra år uppe i Trondheim och dom är ganska kräsna med alla ligavinster och europaäventyr som klubben har.
Tror inte det han är allt för långt ifrån den "svenska" modellen men Rosenborg är nordens största klubb så han är garanterat mer up to date än Lagerbäck.

Precis. Hellre någon som lyckas i Norden än någon som floppar i Europa. Hamren må vara utan internationell erfarenhet men visst fan var inte Lagerbäck ett guldkorn direkt.
Citera
2009-10-27, 16:45
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Precis. Hellre någon som lyckas i Norden än någon som floppar i Europa. Hamren må vara utan internationell erfarenhet men visst fan var inte Lagerbäck ett guldkorn direkt.

Haha ja.

1977–1982 Kilafors IF
1983–1985 Arbrå BK
1987–1989 Hudiksvalls ABK

Så ser Lagerbäcks tränarkarriär innan han tar över U21...det finns ingen information om lagen på Wikipedia så jag antar att dom var superettanlag på sin tid som bäst för Allsvenskan lär dom inte spelat i iaf.
Citera
2009-10-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostwood
Tredjeval? Vem var isåfall andravalet? Backe? Vad jag vet så var både Backe och Hamrèn andravalet. Ingen av dom föra den andra.
Citera
2009-10-27, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Haha ja.

1977–1982 Kilafors IF
1983–1985 Arbrå BK
1987–1989 Hudiksvalls ABK

Så ser Lagerbäcks tränarkarriär innan han tar över U21...det finns ingen information om lagen på Wikipedia så jag antar att dom var superettanlag på sin tid som bäst för Allsvenskan lär dom inte spelat i iaf.

Supertettan lag har dessa lag aldrig varit. Jag skulle tro att alla var division 2-4 lag, kanske ännu lägre.

Lagerbäck har alltså visat att vilken division 4 tränare som helst kan bli förbundskapten
Citera
2009-10-29, 00:43
Medlem
patrick59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Ett grovt misstag gör han inte till en säkerhetsrisk, så du kan ju ge lite mer exempel.

Mikael Nilsson är mycket svag i en mot en-situationer. Hans svaghet i dessa lägen försöker han kompensera genom att inta ett relativt långt pressavstånd; men oss fotbollskunniga lurar han inte! Ett långt pressavstånd gör det sällsamt enkelt för den bollhållande offensiva motståndaren att slå inlägg.
Citera
2009-11-08, 00:53
Medlem
Rocky69s avatar
Det ryktas om att Hamrén vill testa Mutumba mot Italien.
Han har dock ett krav. Grabben måste lära sig att räkna till 10 först.
Citera
2009-11-08, 01:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Det ryktas om att Hamrén vill testa Mutumba mot Italien.
Han har dock ett krav. Grabben måste lära sig att räkna till 10 först.

Varför då? Det borde väl räcka att veta vart motståndarmålet finns och vad dom har för färg på tröjorna.
Citera
2009-11-08, 13:32
Medlem
funerals avatar
Finns det några "nya" allsvenska spelare som kan ta plats i startelvan?
Jag kanske är för partisk om jag säger Gurra svensson, adam johansson samt hysen från blåvitt.
-Adam har redan tagit plats i startelvan vid ett par tillfällen och gjort det bra, och kan han komma tillbaka i samma form som innan korsbandskadan så tycker jag högerbackplatsen ska stå mellan adam och fredrik stoor. Micke Nilssons bäst före datum gick ut 06.
-Gurra Svensson blir bara bättre och bättre för varje match känns det som, given i u21 em och en av lagets absolut bästa genom hela turneringen.
Taco svensson i all ära men han blir knappast bättre ju äldre han blir, dessutom kommer gurra vara ännu bättre till nästa slutspel.Så dags att ge honom chansen redan nu.
-Att hitta en anfallare brevid zlatan verkar vara som förgjort.Berg har provat med blandade resultat, Rosenberg känns fortfarande för valpig och lyckas sällan numera, Elmanders målsumperi är bland det värsta som skådats i ett svenskt landslag. Kan Hysen fortsätta hålla samma form som han gjort i år anser jag att han borde få chansen i en startelva.18 mål i år(inget på straff!!!) varav hälften är riktiga delikatesser.
Citera
2009-11-08, 16:14
Medlem
Joel^_^s avatar
Med den logiken bör väl Rade Prica ligga före Hysen, något som jag antar han gör nu när Hamrén blir förbundskapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in