2009-10-02, 14:03
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Okej? Vi tar ut Sveriges bästa och mest offensiva ytterback, som spelar vänsterback och sätter in en högermittfältare?
Haha! Ägd!
Citera
2009-10-02, 14:36
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
OM, jag säger OM, vi går till VM. Vilka bettar mot mig att Henke Larsson har en given plats i VM-truppen?
Om han inte har lagt av har han en plats i truppen. Sen är väl frågan om han kommer få starta.
Citera
2009-10-02, 14:48
Medlem
Citat:
Vi klagar inte på Larsson för vad han har presterat. Vi klagar på att han i egenskap av fotbollsspelare som (förhoppningsvis) ser slutet på karriären, är med i ett svensk landslag inför en ödesmatch.

Det är ju förstås beklagligt att det inte kommit fram någon ny anfallsstjärna av samma kaliber, men frågan är ju vem som hade petat honom i truppen? toivonen som sitter på bänken? Rade Prica? Nannskog? En skadad Goitom?
Citera
2009-10-02, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Mot ett halvdant israeliskt lag? Det är mer premierbart att göra mål på ett topplag i Allsvenskan.
Då bortser du från det faktum att IFK Göteborg kvalade mot just Hapoel Tel Aviv och förlorade 3-1 hemma mot dem....så nja.
Citera
2009-10-02, 19:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Som aldrig lyckas kvala in till europacuperna. Det är högre klass på det israeliska laget.

Jag är tveksam. Men du kanske har rätt.

---

Citat:
Då bortser du från det faktum att IFK Göteborg kvalade mot just Hapoel Tel Aviv och förlorade 3-1 hemma mot dem....så nja.

Jag är medveten om det, såg dem också (givetvis) mot AIK för några år sedan och de är inte så jävla bra. Både AIK och IFK vek ned sig, tyvärr. Men rent skicklighetsmässigt så är israeliska lag inte så bra.
Citera
2009-10-02, 19:57
Bannlyst
Citat:
OM, jag säger OM, vi går till VM. Vilka bettar mot mig att Henke Larsson har en given plats i VM-truppen?

Safari är kass spelare, vem som helst är bättre än han! Danskar spelar mycket med yttre forward så Safari blir helt blåst i den matchen! Nilsson är inte mycket bättre han heller i för sig. När jag tänker efter ALLA SUGER utom Zlatan!
Citera
2009-10-02, 20:42
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-you
Safari är kass spelare, vem som helst är bättre än han! Danskar spelar mycket med yttre forward så Safari blir helt blåst i den matchen! Nilsson är inte mycket bättre han heller i för sig. När jag tänker efter ALLA SUGER utom Zlatan!
Safari kass? Nej men det är han ju inte, menar du att Danmarks forwards kommer att blåsa förbi Safari? Alltså springa ifrån han?
Citera
2009-10-03, 02:33
Medlem
smash-s avatar
Zlatan-Berg från start mot Danmark eller Henke?
Citera
2009-10-03, 03:15
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smash-
Zlatan-Berg från start mot Danmark eller Henke?
Henke givetvis, hans rutin kan vara avgörande.
Citera
2009-10-03, 03:22
Medlem
Hirvis avatar
Isaksson
S.Larsson - Maj - Mel - Safari
Elm - Källström - Taco - ????
Zlatan - Henke om han är på alerten, annars Berg

Sverige. Måste. Avla. Fram. Yttrar.
Citera
2009-10-03, 03:30
Bannlyst
<Lite info om vår match mot Albanien.

Citat:
Hete Bogdani inställd på poäng i Solna!
Efter att ha förstörts Danmarks festplaner och VM-biljett, eller skjutit upp den snarare så slog Erjon Bogdani till igen i ligan, denna gång mot Genoa. Målet tillägnade han sin bortgångne kamrat Brian Filipi. Inför Sverigematchen hyser han ingen rädsla för att sikta in sig på - seger!

Chievoanfallaren Bogdani
Chievoanfallaren Bogdani

Efter att ha stänkt in 1-1 målet i Tirana mot danskarna slog Erjon Bogdani till i ligan, denna gång mot Genoa. Efter målet tittade han upp mot himlen och skickade en hälsning till den nyligen omkomne U21-landslagsmannen Brian Filipi.

"Målet tillägnade jag min vän Brian som omkom i en bilolycka, han hade precis tagit sina första steg i karriären, jag tittade upp och sa Brian, detta mål är ditt".

Förutom målet i sig så skaffade Bogdani dessutom fram en straff som ledde till första målet och verkar vara riktigt het. På frågan om hur många mål han siktar på svarar han simpelt: "Jag sätter aldrig upp sådana personliga mål, lagets vinster går alltid före de personliga". Varför han nätar oftare i landslaget än i klubblaget har han också en förklaring till - i landslaget spelar alla för att skapa chanserna för just honom varav i klubblaget får han göra mer ett slitjobb för andra i laget.

Chievo har inlett säsongen relativt starkt, enligt Erjon själv beror detta på att man lyckats behålla truppen intakt från förra säsongen samt att man lärt hitta varandra bättre. Dessutom är han helt inställd på att fortsätta hålla målhumöret uppe till Stockholmsbesöket.

Kan Albanien skrälla och plocka poäng lyder frågan?
- Inte bara poäng, varför ska vi inte sikta in oss på en seger? De senaste matcherna har vi spelat väldigt bra samt så har vi bra resultat i ryggen, jag tror även att fansen njutit av våra senaste matcher, till och med förlusten mot Portugal. Vi har plockat poäng från de starkaste lagen i gruppen så vi har inget att frukta mot Sverige, Albanien har inget att förlora i denna sista match så det är full fart framåt!

Citat:
ALLT du behöver veta inför Sverige - Albanien!
Då det råder mycket missförstånd, rykten och felaktig information så väljer vi nu att skriva ihop all viktig information i en artikel, allt du behöver veta inför matchen!

Hur beställer jag biljett?
Alla ni som av någon anledning INTE beställt biljetter än, gör det lättast genom att ringa Ticnet på 077-170 70 70. Säg att ni vill ha biljetter på SÖDRA STÅ (JÄTTEVIKTIGT), någon av sektionerna 431, 432, 433, 434 är bäst men alla sektioner på SÖDRA STÅ går bra.

Boka för Guds skull inte in Er på någon av dom andra sektionerna för att "se matchen bättre", såvida inte ni vill betala det tredubbla priset för biljetterna och sitta med barnfamiljer istället för den albanska klacken!

Vad ska jag ha på mig?
Allt annat än HELKLÄTT I RÖD/SVART är uteslutet. Har du ingen landslagströja eller annan albansk t-shirt/tröja så ta på dig något rött bara. Vänligen undvik att ta med blågula flaggor (s.k. "Kosovoflaggor") och annat, av den enkla anledningen till att det är även de svenska färgerna och en albansk klack är klädd i röd-svart, inget annat!

Hur tar jag mig dit?
Matchen spelas i Stockholm, Solna, Råsunda. Hur du tar dig till Stockholm beror helt på var du bor, det kommer att gå bussar från flertalet städer från landet. När du väl är i Stockholm så tar du dig till Solna lättast via Tunnelbana. Ta gröna linjen från T-Centralen till Fridhemsplan, byt där till blåa linjen mot Akalla och gå av i Solna.

Var samlas vi och när?
Vi kommer att samlas i någon bar i Solna innan matchen, tid och exakt plats ej bestämt ännu men vi återkommer med detta. Det kommer röra sig om ungefär 2 timmar innan matchstart SENAST då vi vill få upp stämningen ordentligt innan matchen!

Matchen kommer att starta 20:45, alltså lutar det åt att vi samlas redan från 18:00 eller ännu tidigare för er som hinner.

Varför ska jag komma?
Av den enkla anledningen till att albanska landslaget väldigt sällan kommer till Sverige, det är en helt avgörande match för Sverige, samt att det är varje albans plikt att stödja våra hjältar i vått och torrt, dessutom har vi en stor chans att överraska och förstöra ännu ett lands VM-planer! Förutom allt detta så kommer det också vara en sjuhelvetes folkfest på Råsunda som kommer skaka i ett röd-svart hav!

Jag åker från Göteborg, Malmö eller Jönköping
Är du intresserad av att åka buss? Får vi ihop tillräckligt med folk så kommer en buss att bokas och åka denna sträcka ända till Solna. Dock så behöver alla intresserade direkt anmäla intresset till Liridon på doniiz@hotmail.com. Får vi ihop tillräckligt med intresserade så blir bussresan av och förenklar därmed för er!

Vad mer behöver jag veta?
En mycket bra fråga, vi kan börja med den enkla grundregeln. ALLA ska sjunga nationalsången om inte detta var självklart. Om du mot all förmodan inte kan denna, lär dig den DIREKT! Den hittar du på http://www.albanian.com/information/countries/albania/general/anthem.html. Texten följer nedan;

Rreth flamurit të përbashkuar,
Me një dëshirë dhe një qëllim,
Të gjithë Atij duke iu betuar,
Të lidhim besën për shpëtim.

Prej lufte veç ay largohet,
Që është lindur tradhëtor,
Kush është burrë nuk friksohet,
Po vdes, po vdes si një dëshmor.

Në dorë armët do t'i mbajmë,
Të mbrojmë Atdheun në çdo vend,
Të drejtat tona ne s'i ndajmë,
Këtu armiqtë s'kanë vend.

Se Zoti vet e tha me gojë,
Që kombe shuhen përmbi dhé,
Po Shqipëria do të rrojë,
Për te, për te luftojmë ne.

VÄLDIGT viktigt att ni också lär er alla andra sånger vi kommer att sjunga, ni hittar en komplett lista på http://www.tifozatkuqezi.com/kenget.php. De vanligaste är Besa Besë, nationalsången, Shqipëri oj nana ime, Pa Bashkim nuk ka Fuqi, Xhamadani vija vija, samt ale ale Shqipëri ale! Texter följer nedan;

Besa Besë
Besa Besë, besen ta kam dhane
Besa Besë, besen ta kam dhane
Për Shqipëri, jeten dojm me dhane
Për Shqipëri, jeten dojm me dhane

Ku je nis moj, lulja me erë
Në Stokholm, do të fitojmë përhere
Ku je nis moj, lulja me erë
Në Stockholm, do të fitojmë përhere

Shqipëri moj nana ime
Ku degjoj zanin e nanes
Qysh e len qengji kopen
Blegerin dy-tri herë, edhe iken ne memëdhe
Blegerin dy-tri herë, edhe iken ne memëdhe

SHQIPERI OH, NANA IME
NDONËSE JAM OH, I MERGUAR
DASHNINË TANË NE ZEMRA, KURRË SKAM ME I HARRUE
DASHNINË TANË NE ZEMRA; KURRË SKAM ME I HARRUE

Pa Bashkim nuk ka Fuqi
Pa Bashkim nuk ka Fuqi
Pa Kosovë nuk ka Shqipëri
Pa Shqipëri Kosovë nuk ka
Bashkë të dyjat bojn kala (x4)

Xhamadani Vija Vija
Xhamadani vija vija
Është Kosova, oh është Shqipëria
Rreh si zemer ciftelia, oh sa e madhe është Shqipëria (x4)

Mer info följer...

Citat:
Äntligen tillbaka!
Albaniens storstjärna är tillbaka. Stockholms resan är räddad

Arjan Beqaj är äntligen tillbaka efter sin långa skada. Den albanske landslagsmålvakten har varit borta i 5 månader. Beqaj spelade sin första match i måndags då man mötte Aris Lemous och man vann med 3-1. Beqaj utsågs, tillsammans med en annan spelare i sitt lag, till matchens spelare.

I en intervju med en radiokanal från Cypern ”Radio Proto” sa Beqaj att han var helt återställd och kände sig stark nog att kunna hjälpa sitt lag. Han passade även på och tacka fansen efter den viktiga segern mot Aris och så att han är säker på att Famagustas kommer hitta tillbaka till sina bästa dagar.

”Jag känner mig stark och saknar matcherna. Jag har jobbat hårt och tror att jag kommer hitta tillbaka till min fina form igen. Det var jättesvårt att vara utanför plan i 5 månader men allting gick bra. Segern mot Aris var viktig, även ifall vi släppte in ett mål så visade vi stark karaktär. Vill tacka alla som hjälpte oss även när vi låg under, dom gav oss styrka nog att vinna denna viktiga matchen.”

Intervju med internetsidan Sigmalive.com

Vi hälsar dig välkommen tillbaka! Dhe paç fat!
Stockholm efter att vi förlorat:
http://www.svenskafans.com/UserFiles/Image/Albanien/tb4zk6ue8.jpg

Kommer definitivt bli svårt, källor: Svenskafans.se
Citera
2009-10-03, 08:39
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Isaksson
S.Larsson - Maj - Mel - Safari
Elm - Källström - Taco - ????
Zlatan - Henke om han är på alerten, annars Berg

Sverige. Måste. Avla. Fram. Yttrar.

Jag fattar inte varför alla tycker att Sebastian Larsson ska spela högerback. Han är högermittfältare och säger själv att han absolut inte gillar att spela högerback. Hellre Mellberg som högerback än Sebastian Larsson. Eller allra helst Lustig eller Nilsson.

Isaksson

Nilsson--Majstorovic--Mellberg--Safari

Elm--Svensson--Källström--Holmén

Zlatan--Larsson

Detta är startelvan mot Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in