2007-01-18, 23:21
  #673
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Inte mer än 22-23 grader enligt kommentatorerna...men visst, höghöjden gör det svårspelat. Ingen vidare insats, men det var som sagt C-laget på plan, visserligen körde inte Ecuador heller någon ordinarie uppställning (det lär komma in en handfull VM-spelare till "returmatchen" i Quito på söndag). För många svenska spelare håglösa och obekväma på sina platser, uddamålsförlust är inte mycket att gnälla på, men det är få som stärker sina aktier inför EM-kvalet.

Fan dig var det inte igår man såg Ezzelino!

Som du säger, inte många nya namn att hoppas på inför framtiden i det där laget...
Citera
2007-01-18, 23:21
  #674
Medlem
Vryzass avatar
Utan att ha sett matchen vågar jag nog påstå att ett fulltränat Sverige med ordinarie uppställning förmodligen också åkt på stryk på Ecuadors hemmaplan.
Citera
2007-01-19, 01:37
  #675
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Utan att ha sett matchen vågar jag nog påstå att ett fulltränat Sverige med ordinarie uppställning förmodligen också åkt på stryk på Ecuadors hemmaplan.

Jo visst och förhoppningsvis åker du ofta på stryk på din hemmaplan.
Citera
2007-01-19, 10:17
  #676
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jo visst och förhoppningsvis åker du ofta på stryk på din hemmaplan.

Kan du formulera dig lite bättre så man förstår vad du menar?
Citera
2007-01-19, 11:46
  #677
Medlem
De enda som faktiskt visat lite klass hittils är Holmén och helt jävla oväntat även Nannskog.
Sen så ska man givetvis, som någon gjorde innan, ifrågasätta varför i helvete Lagerbäck låter i stort sett alla spelare spela på ovana positioner.
Citera
2007-01-19, 15:48
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
De enda som faktiskt visat lite klass hittils är Holmén och helt jävla oväntat även Nannskog.
Sen så ska man givetvis, som någon gjorde innan, ifrågasätta varför i helvete Lagerbäck låter i stort sett alla spelare spela på ovana positioner.

Förmodligen gör han så för att han inte vill få det stora, hemska problemet att behöva ta in nya, unga och hungriga spelare i den så tätt sammansvetsade truppen.
Citera
2007-01-19, 18:19
  #679
Medlem
Vagabondens avatar
På tal om ingenting, varför var i princip alla spelare i Equador svarta?
Landet ligger trots allt på västra delen av Sydamerika, jag trodde slavarna mest hamnade på kolonierna mot Atlanten, inte att de togs upp på och över bergen mot Stilla Havet.

Well, well.
Citera
2007-01-20, 04:23
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Inte mer än 22-23 grader enligt kommentatorerna...men visst, höghöjden gör det svårspelat. Ingen vidare insats, men det var som sagt C-laget på plan, visserligen körde inte Ecuador heller någon ordinarie uppställning (det lär komma in en handfull VM-spelare till "returmatchen" i Quito på söndag). För många svenska spelare håglösa och obekväma på sina platser, uddamålsförlust är inte mycket att gnälla på, men det är få som stärker sina aktier inför EM-kvalet.

Spelbolagen har ju rätt låga odds på Ecuador på söndagens match. Sätter man ett kryss och det blir kryss kan man dock tjäna en slant. Frågan är om Sverige förmår att spela oavgjort ens? Jag tvivlar nästan.
Citera
2007-01-21, 08:55
  #681
Bannlyst
Enligt Lagerbäck ska bästa laget lira sista matchen. Vad bästa laget enligt Lagerbäck är... Ja, säg det. Tydligen innehåller bästa laget Markus Jonsson, Daniel Mobaek, Rade Prica, Martin Ericsson och Niklas Sandberg...

Fy fan. Avsätt skiten.
Citera
2007-01-21, 09:37
  #682
Medlem
Inte konstigt att det blivit förlust i båda matcherna. Svensk fotboll bygger väldigt mycket på samspelthet och det kan inget lag bli på några veckor.
Citera
2007-01-21, 10:12
  #683
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Enligt Lagerbäck ska bästa laget lira sista matchen. Vad bästa laget enligt Lagerbäck är... Ja, säg det. Tydligen innehåller bästa laget Markus Jonsson, Daniel Mobaek, Rade Prica, Martin Ericsson och Niklas Sandberg...

Fy fan. Avsätt skiten.

Ja, inte är det Concha i a f .
Citera
2007-01-21, 10:18
  #684
Bannlyst
http://www.svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=900250

Citat:
21 januari 15.05 (21.05 svensk tid)
Estadio Olimpico Atahualpa, Quito
Ecuador - Sverige 2-1

Sveriges startelva: 1 Rami Shaaban - 2 Markus Jonsson, 3 Niklas Sandberg, 4 Per Nilsson, 5 Oscar Wendt - 6 Samuel Holmén - 7 Daniel Mobæck, 8 Anders Svensson [K], 9 Martin Ericsson - 10 Rade Prica, 11 Daniel Nannskog.
Ersättare: 12 John Alvbåge*, 23 Johan Wiland - 13 Matias Concha, 14 Stefan Ishizaki, 15 Jeffrey Obeng, 16 Pontus Wernbloom, 17 Ola Toivonen, 18 Olof Guterstam, 19 Jon Jönsson*, 20 Max von Schleebrügge, 21 Niclas Alexandersson*.

*Kommer ej att spela pga skador

Någon Lars-Roland här som har några ideér om vem som ska spela till vänster på mittfältet med den här laguppställningen? Svensson, Holmén och Ericsson spelar väl helst centralt på mitten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in