2007-01-18, 21:22
Medlem
DrGreenthumbs avatar
årets än så länge roligaste match. till och med gudrun schyman skulle kunna prestera bättre!
Citera
2007-01-18, 21:35
Medlem
Hur har matchen sett ut?
Missade första halvlek pga hockeyn.
Är det bättre eller sämre om man jämför med Venezuela?
Citera
2007-01-18, 21:42
Medlem
feldgraus avatar
Herrejävlar. Jaja. Holmén överglänser kamrat Svensson ganska rejält av det jag sett. Taco-Anders har verkligen varit Taco-Anders idag. Joggar med bollen när vi har kontringsläge och passar fel när han verkligen inte får passa fel. Enda positiva annars är väl att Wernbloom fick debutera. Varför det förresten? Var Alex inte helt kry? Högermitt är väl inte direkt Wernblooms favoritposition heller, även om han spelade där lite i Allsvenskan.

/feldgrau
Citera
2007-01-18, 21:44
Medlem
Nisse76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Herrejävlar. Jaja. Holmén överglänser kamrat Svensson ganska rejält av det jag sett. Taco-Anders har verkligen varit Taco-Anders idag. Joggar med bollen när vi har kontringsläge och passar fel när han verkligen inte får passa fel. Enda positiva annars är väl att Wernbloom fick debutera. Varför det förresten? Var Alex inte helt kry? Högermitt är väl inte direkt Wernblooms favoritposition heller, även om han spelade där lite i Allsvenskan.

/feldgrau
Alex hade feber tror jag kommentatorn sa.
Citera
2007-01-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zdravkovic
Varför gnäller alla över detta? Förstår det inte alltså? Överallt slås det upp som ett stort fiasko osv å gång på gång upprepas det något i stil med att "73e rankade Venezuela slog 14e rankade Sverige.." Alltså wtf är det med er? Ett Svenskt landslag med spelare enbart från de Nordiska ligorna, håller inte högre klass.. hur kan detta vara en överraskning? Venezuelanska spelare är precis som alla andra spelare i Syd Amerika.. tekniska och snabba vilket passar sniglar som Alexandersson å co rätt dåligt.

Summasumarum.. detta är inte ett fiasko.. detta är helt normalt å bara ett bevis på att Allsvenskan är överskattad!

Ser ut som att svenska landslaget åker på spö idag igen. Nu i 49:e minuten ligger de under med två mål mot Ecuador. Det tackar jag för, då jag satte en trippel idag och bara väntar på att Ecuador ska vinna, så jag får mina slantar
Citera
2007-01-18, 21:54
Medlem
Smegmas avatar
Vilket jefvla ÜBERFIASKO!!

Men det begriper väl inte deghalsen Lagerbäck - usch, fy fan...

"...ellos fikus, shallallala, ellos fikus shallallala, ellos fikus shallallalala..."

Citera
2007-01-18, 22:38
Medlem
Nisse76s avatar
Fint mål av Prica. Men Nannskog borde satt någon av sina chanser på slutet.
Citera
2007-01-18, 22:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse76
Alex hade feber tror jag kommentatorn sa.

Aha. Såg inte början så jag missade nog det då.

Är det förresten bara jag som inte riktigt förstår laguttagningarna? Okej, här åker man på turné/läger och ska matcha in lite nya spelare och kolla hur bra de är. Vad gör man då? Jo, då slänger man in spelare på positioner som de inte brukar ha? Toivonen som renodlad forward och någon mer på fel position har jag för mig i första matchen. Idag spelade Concha på fel sida, Wernbloom på fel position och sen både Wendt och Mobaeck på mittfältet istället för backen (de har i och för sig spelat mittfältare tidigare, men ändå). Varför?

/feldgrau
Citera
2007-01-18, 22:59
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Vilket jefvla ÜBERFIASKO!!
haha

Träningsmatch borta mot ett VM lag. Dessutom med c-laget och på deras jävla höghöjd. Nästan en bragd att bara förlora med 1 mål. Trodde du Sverige skulle skåpa ut Ecuador eller?
Citera
2007-01-18, 23:03
Medlem
P3RK3L3s avatar
Slog på i 30:e. Kollade 30 sekunder. Det såg ut som en damfotbollsmatch för helvete. Hur jävla varmt kan det vara där egentligen? Kul att veta att vi är en blåbärsnation utan våra stjärnor.
Citera
2007-01-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
haha

Träningsmatch borta mot ett VM lag. Dessutom med c-laget och på deras jävla höghöjd. Nästan en bragd att bara förlora med 1 mål. Trodde du Sverige skulle skåpa ut Ecuador eller?

Jag håller med... Och intrycket jag fick av aftonbladets "live" rapportering var att den 2:a halvleken verkade vara ganska bra. Se bara på match statistiken:

Ecuador - Sverige
Avslut: 9-13
Avslut på mål: 5-11
Hörnor: 1-5

Om vi hade haft en vass anfallare skulle nog Sverige vunnit.
Citera
2007-01-18, 23:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Slog på i 30:e. Kollade 30 sekunder. Det såg ut som en damfotbollsmatch för helvete. Hur jävla varmt kan det vara där egentligen? Kul att veta att vi är en blåbärsnation utan våra stjärnor.

Inte mer än 22-23 grader enligt kommentatorerna...men visst, höghöjden gör det svårspelat. Ingen vidare insats, men det var som sagt C-laget på plan, visserligen körde inte Ecuador heller någon ordinarie uppställning (det lär komma in en handfull VM-spelare till "returmatchen" i Quito på söndag). För många svenska spelare håglösa och obekväma på sina platser, uddamålsförlust är inte mycket att gnälla på, men det är få som stärker sina aktier inför EM-kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in