Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Inte för att favorisera Daniel Andersson, men jag förstår absolut inte hur man som någorlunda fotbollskunnig kan förespråka Kim Källström som defensiv mittfältare. Det är nästan så att man önskar att Lagerbäck satt in honom där idag, så ni alla förstått hur obefintligt hans defensiva posisitionsspel är. Hans defensiva kvaliteer är i princip helt obefintliga.....
Då jag anser att DA inte har några kvaliteer överhuvudtaget så är det en stor, jättestor gåta för mig vad han överhuvudtaget gör i truppen?
Jag är övertygad om att KK skulle kunnat gå in i den defensiva rollen idag och gjort ett kanonjobb. Med fasta direktiv om att inte tänka i några andra banor än dom strikt defensiva så hade han löst det galant.
Sen förespråkar jag inte KK i den rollen på en permanent basis utan endast som en nödlösning(som idag).