2007-03-28, 16:21
  #1273
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Vem fan bryr sig, så länge han spelare bra är det ointressant vad han säger på en presskonferens ändå!

Vissa kanske tycker det är intressant att höra åsikter om saker angående ex den kommande matchen?

Speciellt när vi nu har en världstjärna i divans nivå?
Citera
2007-03-28, 17:06
  #1274
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Att Chippen bänkas njuter jag utav då han i mina ögon är en stor fjant som önskar han vore född på sydligare breddgrader, däremot att Daniel Andersson tar plats i laget på Kims bekostnad är helt absurt, Kim i en defensiv roll vore perfekt i en sådan här match anser jag.

Det kommer att bli jävligt spännande i afton


Inte för att favorisera Daniel Andersson, men jag förstår absolut inte hur man som någorlunda fotbollskunnig kan förespråka Kim Källström som defensiv mittfältare. Det är nästan så att man önskar att Lagerbäck satt in honom där idag, så ni alla förstått hur obefintligt hans defensiva posisitionsspel är. Hans defensiva kvaliteer är i princip helt obefintliga.....
Citera
2007-03-28, 17:09
  #1275
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Vissa kanske tycker det är intressant att höra åsikter om saker angående ex den kommande matchen?

Speciellt när vi nu har en världstjärna i divans nivå?

Varför ska han snacka med samma hycklare som hängt ut honom både 1 och 5 gånger i media tidigare.
Jag njuter av att folk har "stake" till att bojkotta svensk media. Som du säkert märkt har han inga problem att ge intervjuer till italiensk media, och personer som han respekterar.
Citera
2007-03-28, 17:12
  #1276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezger
Roy Keane? Han e ju tränare i Sunderland nu...Shay Given däremot e ju en av världens bästa målvakter.

Absolut, spelar i Newcastle, och är förste målvakt i Irland, inte Nordirland.
Citera
2007-03-28, 17:13
  #1277
Medlem
Men shit... nu hoppa man ju nästan på en rejäl flopp ikväll. Hur kan Lagerbäck ställa upp med ett så här defensivt lag när han har Kim och Chippen på bänken? Chippen petas alltså av alexandersson som fyller typ 52 år nästa månad och ligger i försäsongsträning. Och samma visa med Kim. När vi möter nordirland? Ska chippen och kim bara få spela mot malta? Hur kan dom stå ut? skulle inte klandra dom ifall dom valde att bojkotta landslaget, iallafall Kim, hur fan har den snubben stått ut med alla de sjuka petningar gång på gång ifrån lasses sida.
Citera
2007-03-28, 17:14
  #1278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezger
Roy Keane? Han e ju tränare i Sunderland nu...Shay Given däremot e ju en av världens bästa målvakter.

Och innan han blev tränare spelade han i samma landslag som föregående talare nämner, Irlands, inte Nordirlands.
Citera
2007-03-28, 17:14
  #1279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Inte för att favorisera Daniel Andersson, men jag förstår absolut inte hur man som någorlunda fotbollskunnig kan förespråka Kim Källström som defensiv mittfältare. Det är nästan så att man önskar att Lagerbäck satt in honom där idag, så ni alla förstått hur obefintligt hans defensiva posisitionsspel är. Hans defensiva kvaliteer är i princip helt obefintliga.....

Då jag anser att DA inte har några kvaliteer överhuvudtaget så är det en stor, jättestor gåta för mig vad han överhuvudtaget gör i truppen?
Jag är övertygad om att KK skulle kunnat gå in i den defensiva rollen idag och gjort ett kanonjobb. Med fasta direktiv om att inte tänka i några andra banor än dom strikt defensiva så hade han löst det galant.

Sen förespråkar jag inte KK i den rollen på en permanent basis utan endast som en nödlösning(som idag).
Citera
2007-03-28, 17:19
  #1280
Medlem
WorlocKs avatar
Oops! Helt fel tråd.
Citera
2007-03-28, 17:22
  #1281
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abdariv
Men shit... nu hoppa man ju nästan på en rejäl flopp ikväll. Hur kan Lagerbäck ställa upp med ett så här defensivt lag när han har Kim och Chippen på bänken?

På vilket sätt är det ett 'så defensivt' att ställa upp med ett mittfält med två offensiva spelare, en tvåvägs och en defensiv...? Rätt normalt på bortaplan. Den här diskussionen kommer upp inför varje match med landslaget och sen slutar de oftast med att Lagerbäck hade rätt. Angående Daniel Andersson så är han nog Sveriges mest underskattade spelare. Att de italienska storklubbarna var ute efter honom en gång i tiden säger nog mer än att nån på FB påstår att han inte har någon bra kvalité ö h t.
Citera
2007-03-28, 17:25
  #1282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
På vilket sätt är det ett 'så defensivt' att ställa upp med ett mittfält med två offensiva spelare, en tvåvägs och en defensiv...? Rätt normalt på bortaplan. Den här diskussionen kommer upp inför varje match med landslaget och sen slutar de oftast med att Lagerbäck hade rätt. Angående Daniel Andersson så är han nog Sveriges mest underskattade spelare. Att de italienska storklubbarna var ute efter honom en gång i tiden säger nog mer än att nån på FB påstår att han inte har någon bra kvalité ö h t.

Det var inte direkt i förrgår som han var hett villebråd bland "storklubbarna" i Italien va?
Citera
2007-03-28, 17:30
  #1283
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det var inte direkt i förrgår som han var hett villebråd bland "storklubbarna" i Italien va?

Nej, i förrgår var det inte. Om jag minns rätt var Daniel i Italien från -98 till -04 eller liknande och betraktades alltid som en Serie A-spelare av god klass. Klart man inte ska överdriva, han hade väl ingen stjärnstatus - men att han ska ha gått från på väg till storsatsande Fiorentina (-03/-04) till helt inkompetent och odugliga... Nej, du.
Citera
2007-03-28, 17:33
  #1284
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Då jag anser att DA inte har några kvaliteer överhuvudtaget så är det en stor, jättestor gåta för mig vad han överhuvudtaget gör i truppen?
Jag är övertygad om att KK skulle kunnat gå in i den defensiva rollen idag och gjort ett kanonjobb. Med fasta direktiv om att inte tänka i några andra banor än dom strikt defensiva så hade han löst det galant.

Sen förespråkar jag inte KK i den rollen på en permanent basis utan endast som en nödlösning(som idag).


Han defensiva kvaliteer är ljusår före K.K, och i en match mot ett defensivt krigande N.Irland finns det inte plats att testspela med en offensiv mittfältare i den defensiva rollen.

Bara för Kim slår bra krossbollar, betyder det inte att han är gjuten i en defensiv roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in