2009-10-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
sa aldrig att han var vänstermitt.

Hur ska man annars tolka ditt tidigare påstående om att Holmén ersatte Daniel Andersson på mittfältet och att det mittfält vi brukar spela med består av Andersson-Svensson-Källström-Elm.. Ett mittfält som förövrigt aldrig startat en match tillsammans!

Citat:
Vad jag menade med Andersson och Holmen är att daniel andersson brukar vara den som spelar mittfältare tillsammans med elm, källström och svensson. Nu har ju Holmen tagit platsen på mittfältet.
Citera
2009-10-08, 13:51
Medlem
ett missförstånd bara.
Citera
2009-10-08, 13:58
Medlem
Citat:
ett missförstånd bara.

Ok jag förstår. Antar att dina andra tidigare briljanta analyser också varit missförstånd? För att välja två ur högen kan vi ju ta det faktum att du påstår dig hellre förlora en match med 3-4 än vinna med 1-0 eller att Micke Nilsson är skit med enda motivering för att han spelar i skitligor som grekiska och danska och att vi hellre ska satsa på en framtidsman som går korsbandsskadad, snart fyller 27 och spelar i den grymma ligan Allsvenskan.. Allt det där skulle faktiskt kännas betydligt mer klart om det också var missförstånd!
Citera
2009-10-08, 14:03
Medlem
Nu när vi har både larsson och elmander spelklara så kan vi väl spela 4-3-3 som danskarna

Larsson - Ibrahimovic - Elmander
Svensson - Andersson - Källström
Safari - Mellberg - Majstorovic - Nilsson
Senast redigerad av mechanix2208 2009-10-08 kl. 14:16.
Citera
2009-10-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Ok jag förstår. Antar att dina andra tidigare briljanta analyser också varit missförstånd? För att välja två ur högen kan vi ju ta det faktum att du påstår dig hellre förlora en match med 3-4 än vinna med 1-0 eller att Micke Nilsson är skit med enda motivering för att han spelar i skitligor som grekiska och danska och att vi hellre ska satsa på en framtidsman som går korsbandsskadad, snart fyller 27 och spelar i den grymma ligan Allsvenskan.. Allt det där skulle faktiskt kännas betydligt mer klart om det också var missförstånd!

Nej jag nämnde även Mikael Lustig som redan nu är bättre än Nilsson. Men dina analyser ger jag inte mycket för heller, du gillar dina avdankade spelare i elmander, larsson och nilsson.
Citera
2009-10-08, 14:09
Medlem
Citat:
Nej jag nämnde även Mikael Lustig som redan nu är bättre än Nilsson. Men dina analyser ger jag inte mycket för heller, du gillar dina avdankade spelare i elmander, larsson och nilsson.

Ärligt talat otroligt skönt att höra att du inte gillar mina analyser då jag inte önskar stå på samma "sida" fotbollstankemässigt som någon med din syn på fotboll!

Föreställ dig följande två scenarier, Sverige grisar sig till en 1-0 seger på lördag ställd mot att Sverige spelar flygande offensiv fotboll i en otroligt målrik match men torskar med 4-5..
Jag vet vilket alternativ jag föredrar alla gånger i veckan och sorgligt nog vet jag också vilket alternativ du skulle föredra...

Intressant föresten hur du påstår dig ha så bra koll på Lustig. Eftersom du hävdar att Sverige i vanliga fall ställer upp med ett mittfält som jag sedan berättar för dig aldrig har spelat tillsammans så antar jag att du inte ser alla landskamper om än särkillt många? Åtminstonde inte med särkillt engagerade ögon uppenbarligen... Men du sitter och streamar Rosenborg matcher menar du? Eller blev du bländat av detta U-21 EM och var av en av de med åsikten att Sverige skulle ha bättre chans att ställa upp med det laget? Antagligen va?
Senast redigerad av rodeoturken 2009-10-08 kl. 14:34.
Citera
2009-10-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Ärligt talat otroligt skönt att höra att du inte gillar mina analyser då jag inte önskar stå på samma "sida" fotbollstankemässigt som någon med din syn på fotboll!

Föreställ dig följande två scenarier, Sverige grisar sig till en 1-0 seger på lördag ställd mot att Sverige spelar flygande offensiv fotboll i en otroligt målrik match men torskar med 4-5..
Jag vet vilket alternativ jag föredrar alla gånger i veckan och sorgligt nog vet jag också vilket alternativ du skulle föredra...

Varför måste vi förlora med 4-5 om sveriges spelade offensivt och med bättre spelare? Vem säger det. Du?

Nej det lutar åt 0-0 på lördag och respass.
Citera
2009-10-08, 14:34
Medlem
Citat:
Varför måste vi förlora med 4-5 om sveriges spelade offensivt och med bättre spelare? Vem säger det. Du?

Nej det lutar åt 0-0 på lördag och respass.

Jag har aldrig sagt att Sverige kommer förlora med 4-5 om vi spelar offensivt, jag är ingen spådam.. däremot säger ju du att du hellre ser än 4-5 förlust än en 1-0 seger på lördag... om du nu inte helt plötsligt har gjort en tvärvändning i ditt sätt att se på fotboll?
Citera
2009-10-08, 15:27
Medlem
patrick59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick59
Nu gäller det att vara positiv. Jag tycker, att Lagerbäck har utvecklats som tränare under de senaste två åren. Inte nog med att han slopat den skadliga balansrollen på mittfältet, han har också blivit aggressivare i sin coachning och laguttagningen; och han verkar mer och mer intresserad av att Sverige ska vinna genom att försöka föra matcherna. Vidare så ser hans senaste trupp riktigt bra ut. Jag saknar egentligen endast ett BRA alternativ till Mikael Nilsson (se: Mattias Concha eller Fredrik Stoor). Tänk vilket lag vi skulle kunna ställa på fötterna den 10 oktober:

A.Isaksson

M.Nilsson O.Mellberg D.Majstorovic B.Safari

R.Elm K.Källström V.Elm S.Holmén

H.Larsson Z.Ibrahimovic

Skulle gärna ersätta Homlén med Djuric, men inte mot Danmark på Parken, inte nu.

Va?!!
Ge mannen lite upprättelse; vår förbundskapten utvecklas!
"Lagerbäcks kaxiga hälsning: 'Vi ska gå in och äga Parken'
" (Från dagens Aftonbladet.)
Citera
2009-10-08, 16:19
Medlem
Antimon604s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick59
Va?!!
Ge mannen lite upprättelse; vår förbundskapten utvecklas!
"Lagerbäcks kaxiga hälsning: 'Vi ska gå in och äga Parken'
" (Från dagens Aftonbladet.)

Bara jag som irriterar mig på all gratis tändvätska som vi delar ut till danskarna hela tiden? Ärligt, är väl en nog svår match ändå utan att Zlatan och Lagerbäck behöver rabbla ur sig en massa skit om att danskarna inte kan spela fotboll. Har vi någonsin besegrat dansken på parken (utan fulla supportrars hjälp dvs)? Kan inte dra mig det tillminnes iallafall.
Citera
2009-10-08, 16:25
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Okej skönt det var en kanal man har då minns em-kval matchen Danmark-sverige som gick på kanal 9 fick lyssna på radion då

borde du inte kunna få in 9an ? den är väl kanal 5s "tvåa" ?
Citera
2009-10-08, 19:30
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimon604
Bara jag som irriterar mig på all gratis tändvätska som vi delar ut till danskarna hela tiden? Ärligt, är väl en nog svår match ändå utan att Zlatan och Lagerbäck behöver rabbla ur sig en massa skit om att danskarna inte kan spela fotboll. Har vi någonsin besegrat dansken på parken (utan fulla supportrars hjälp dvs)? Kan inte dra mig det tillminnes iallafall.

Lite hets är alltid skönt om du har belägg för det, det tycker jag inte Sverige har, påstå att vi har ett bättre lag än Danmark, fine bevisa det, förra matchen slutade med 1-0 seger till danskarna, "vi ska äga parken", vi ägde varken borta mot Albanien eller Malta. Om vi nu har ett bättre lag varför har danskarna 3 poäng mer + bättre målskillnad och chans att avgöra på hemmaplan.

Hetsa på men bevisa då för fan att vi har ett bättre lag än danskarna.

Kom igen nu Sverige.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2009-10-08 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in