2010-08-12, 20:31
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin_hero
Kan väl säga att han har varit riktigt bra i landslaget den senaste tiden, så din kritik kan jag inte riktigt köpa. Att han spelar i AS har han ju valt själv och dessutom har han så mycket erfarenhet att han vet vad som krävs på internationell nivå. "Någon idiot i tråden" nämde säkert Xavi i sammanhanget men det gjorde även kommentatorerna i gårdagens match även om han inte kan jämföras med världens bästa playmaker. Men kom inte och säg att killen lever på ett mål för 8 år sedan för han är bra mycket bättre idag och förmodligen den bästa av alla svenskar på planen igår.

Visst jag köper att han var duktig igår men en träningslandskamp mot Skottland..come on!

Vi får se hur han spelar när han möter Sneijder, Van Bommel, Kuyt och resten av grabbarna. Där kommer vi se hur bra han egentligen är. Jag tiger tills dess...
Citera
2010-08-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Precis samma Pjanic lirade Champions Leauge semifinal där han på vägen slog ut självaste Real Madrid med sitt bortamål som gjorde att Lyon kunde avancera mot just semin. Plus att han spelat ett gäng med matcher med Lyon under säsongen i ligan och cupen. Klart som fan att killen inte ens var taggad att spela en match som totalt var betydelselös..och till ren fakta nu..så har Pjanic under sina blott 20år hunnit skrapa ihop en större meritlista än vad Svensson gjort under hela sin karriär. Samtidigt har Pjanics karriär precis tagit fart då han blivit mer eller mindre ordinarie i Lyon, så meritlistan byggs på sakta men säkert.

Hur många mästerskap har Pjanic gjort och kommer att göra då? Med tanke på hur han presterar i Bosniens tröja så känns det som nollan kommer vara ganska konstant.

Anders Svensson klarade sig uppenbarligen väldigt bra mot Argentina när han var yngre.

Sen fattar jag inte alla efterblivna människor som direkt ska hugga när någon jämför spelares roller och spelsätt med andra spelares roller och spelsätt.

Fattar inte hur man kan vara så trög att man inte kan förstå att man INTE jämför spelarens kvalitet med den andra spelarens kvalitet bara för att man säger att Svensson är lik Xavi.

Det är ju precis den rollen han hade igår och skötte den utmärkt. Han går ner djupt och hämtar boll, fördelar boll i sidled och i djupled. Behöll bollinnehav. Precis den roll och speltyp Xavi har och är för Spanien och Barcelona. Detta gör man för att ge en bredare generalisering av spelarens spelartyp för den breda massan som vet exakt hur Xavi spelar eftersom han är så känd, och kan då relatera till hur Svensson spelar i Elfsborg och i Svenska Landslaget trots att de aldrig sett Elfsborg spela.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-08-12 kl. 20:40.
Citera
2010-08-12, 20:36
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Att spela internationella matcher i så som stora mästerskap och stora kval så besitter man inte kvalitén som def.mittfältare om man spelar i Allsvenskan. Någon idiot här i tråden jämförde honom med spelare som Xavi. Kom igen lite mer kött på benen(fotbollskunskap) måste man ha om man ska jämföra spelare som spelar regelbundet i Barcelona och en mediokert "proffs" som spelar i Elfsborg. Jag sa att han duger än så länge men inte länge till då hoppas man att någon ny ung talang kliver fram och tar hans position. Det är min poäng. Vilken spelare som tar över är oklart och det får tiden utvisa. För att vända på steken så vad är det hos A.Svensson som gör att du får stånd varje gång du ser han spela??! Vad är det som är sååå märkvärdigt? Är det din pojkvän du försvarar eller?

Vad jag och alla andra fotbollsintresserade ser? Som sagt; speluppfattning, passningsförmåga, defensivt jobb och rutin. Kan lägga till en till egenskap och det är att han värderar lägena jävligt bra. Inget märkvärdiga egenskaper, men han är en av få som alltid gör ett bra jobb i landslaget. Sen kanske man inte gillar honom som person men det spelar ju mindre roll. Vad han spelar i för klubb ger jag fan i, för mig kunde han lika gärna spela i Barcelona som i Friska Viljor.

Trist att du tar till personangrepp och gömmer dig bakom smileys så fort det hettar till.
Citera
2010-08-12, 20:39
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Hur många mästerskap har Pjanic gjort och kommer att göra då? Med tanke på hur han presterar i Bosniens tröja så känns det som nollan kommer vara ganska konstant.

Den som lever får se. Som sagt så diskuterar vi Pjanic vs Svensson och inte landslag nu. Jag håller med att Sverige har ett bättre landslag än Bosnien för tillfället. Mer balans det svenska landslaget. Det är väl knappast A.Svenssons förtjänst att Sverige lirat i mästerskap utan hela kollektivets eller hur? En sak till. Förra kvalet (till VM10) så befäste Pjanic en startplats i Bosniens elva, där varken Sverige eller Bosnien tog sig till mästerskapet. Så ska man jämföra dom två så är det 0-0 i mästerskap. För när Svensson lirade i Sydkorea/Japan var ju inte ens Pjanic byxmyndig. Tiden får utvisa som sagt.

En sak till: Varför drog du in Pjanic i det hela? komplex över något eller?
Citera
2010-08-12, 20:43
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vad jag och alla andra fotbollsintresserade ser? Som sagt; speluppfattning, passningsförmåga, defensivt jobb och rutin. Kan lägga till en till egenskap och det är att han värderar lägena jävligt bra. Inget märkvärdiga egenskaper, men han är en av få som alltid gör ett bra jobb i landslaget. Sen kanske man inte gillar honom som person men det spelar ju mindre roll. Vad han spelar i för klubb ger jag fan i, för mig kunde han lika gärna spela i Barcelona som i Friska Viljor.

Trist att du tar till personangrepp och gömmer dig bakom smileys så fort det hettar till.

Det du nämner är väl allmänt känt att man ska behärska om man ska bli en (def mittfältare) en fotbollspelare av kvalitet. Personangrepp?!? Vad i hela friden haha..jag gillar att du tog åt dig.
Det hettar upp stämningen lite extra vettö.
Citera
2010-08-12, 20:46
Medlem
Anders Svensson spelar som Xavi. Lustig spelar som Ramos. Safari spelar som Maxwell.
Citera
2010-08-12, 20:48
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Anders Svensson spelar som Xavi. Lustig spelar som Ramos. Safari spelar som Maxwell.
Och Elmander spelar som Messi.
Citera
2010-08-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
Och Elmander spelar som Messi.

Vad var det jag sa, många idioter som inte är bildade nog att se samband.
Citera
2010-08-12, 20:53
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som har bild på oscar wendt från matchen igår, hans nya frilla var fan topp klass
Citera
2010-08-12, 20:56
Medlem
Citat:
Det du nämner är väl allmänt känt att man ska behärska om man ska bli en (def mittfältare) en fotbollspelare av kvalitet. Personangrepp?!? Vad i hela friden haha..jag gillar att du tog åt dig.

Det finns olika typer av defensiva mittfältare, så det är inte allmänt känt att man behöver vara som Xavi för att bli def mitt.... Spelare som Xavi, som fördelar spelet från sin djupa mittfältsposition, och spelare som Mascherano som är bättre på att förstöra motståndarnas spel. Sen finns det även box-to-box-spelare, som är ganska så allround. Om han hade sagt att Anders Svensson var lik Mascherano, hade det varit samma sak då?
Citera
2010-08-12, 21:00
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Det finns olika typer av defensiva mittfältare, så det är inte allmänt känt att man behöver vara som Xavi för att bli def mitt.... Spelare som Xavi, som fördelar spelet från sin djupa mittfältsposition, och spelare som Mascherano som är bättre på att förstöra motståndarnas spel. Sen finns det även box-to-box-spelare, som är ganska så allround. Om han hade sagt att Anders Svensson var lik Mascherano, hade det varit samma sak då?

Yes Anders Svensson är lik Mascherano i sin spelstil....fast den sistnämnde är (snällt sagt) 10^3 ggr bättre än Svensson.
Citera
2010-08-12, 21:01
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:

Jag tog inte åt mig ett jävla dugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in