2009-05-30, 17:03
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Klart han haft det tungt men klubben verkar ju ha uppskattat hans löpande iaf. Har ju haft mer skadeproblem än tidigare också men ingen tvekan om att nästa säsong blir viktig för att bevisa att han håller på den nivån!

Varför värvade de inte Carolina Klüft då, samma löpstyrka och målkänsla men en bråkdel av priset...
Citera
2009-05-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Varför värvade de inte Carolina Klüft då, samma löpstyrka och målkänsla men en bråkdel av priset...

Måste säga att din humor är.. ehh.. mycket vass...
Citera
2009-05-30, 19:16
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Måste säga att din humor är.. ehh.. mycket vass...

Jag skämtar inte, det enda komiska här är Elmanders bollsinne...
Citera
2009-05-30, 20:23
Medlem
Citat:
Jag skämtar inte, det enda komiska här är Elmanders bollsinne...

ok då ber jag att få omformlura min mening om du nu var allvarlig..

Måste säga att ditt sätt att analysera fotboll är... ehh... mycket vasst
Citera
2009-05-30, 20:53
Medlem
Luffsens avatar
Måste säga att du är vass rodeoturken. Tänker närmast identiskt som dig när det gäller landslaget och Lagerbäck.

Angående Elmander då, duktig på att springa javisst, bollsinnet är det väl inte heller fel på, men han saknar i mitt tycke fotbollshjärna och har dålig tajming i löpningarna. Många gånger är han inte är kapabel till att avläsa vad som är påväg att hända innan situationen sker. Han är på en annan våglängd än te.x Larsson och Ibrahimovic rent tankemässigt. Fysiskt och bollmässigt (nåja) är skillnaden inte lika stor.
Citera
2009-05-30, 20:55
Bannlyst
Kan vi inte ta med Brolin, Andersson och Ravelli? De var ju bra -94, att leva på gamla meriter är det väl det Lagerbäck satsar på? Elmander har inget i landslaget att göra.
Citera
2009-05-30, 21:45
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
ok då ber jag att få omformlura min mening om du nu var allvarlig..

Måste säga att ditt sätt att analysera fotboll är... ehh... mycket vasst

Har inte analyserat någon fotboll så jag förstår inte vad du menar, Elmander är så långt från fotboll man kan komma...
Citera
2009-05-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Kan vi inte ta med Brolin, Andersson och Ravelli? De var ju bra -94, att leva på gamla meriter är det väl det Lagerbäck satsar på? Elmander har inget i landslaget att göra.

Dig skulle jag vilja se i tv-studion tillsammans med Bosse Pettersson, ni verkar tänka fotboll likvärdigt och skulle kunna bjuda oss tittare på många goda skratt!
Citera
2009-05-30, 23:23
Medlem
Citat:
Har inte analyserat någon fotboll så jag förstår inte vad du menar, Elmander är så långt från fotboll man kan komma...

en sak tycker jag är intressant i det här ämnet.. alla dessa "vi måste ha in nytt blod"-fansen som ropade på Goitom med huvudmotiveringen "han spelar ju trots allt i spanska ligan". Att samma personer vill sparka ut Elmander, som ändå spelar ordinarie i världens bästa liga, ur landslaget. Ska man nu gå efter vilka ligor spelarna tillhör borde väl Elmander vara gjuten? Säger inte att du är en av dessa, för det vet jag inte om du är, men finns lite för många av den sortens fans iaf!
Citera
2009-05-30, 23:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
en sak tycker jag är intressant i det här ämnet.. alla dessa "vi måste ha in nytt blod"-fansen som ropade på Goitom med huvudmotiveringen "han spelar ju trots allt i spanska ligan". Att samma personer vill sparka ut Elmander, som ändå spelar ordinarie i världens bästa liga, ur landslaget. Ska man nu gå efter vilka ligor spelarna tillhör borde väl Elmander vara gjuten? Säger inte att du är en av dessa, för det vet jag inte om du är, men finns lite för många av den sortens fans iaf!

Det är skillnad på att spela och göra bra ifrån sig.
Citera
2009-05-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är skillnad på att spela och göra bra ifrån sig.

Sen vet inte jag om jag skulle kalla Goitoms säsong så mycket bättre SPELMÄSSIGT än Elmanders av de matcher jag har sett och kan jämföra. Dock har han ett par extra baljor på kontot till sin fördel samt lägre förväntningar från början. En Elmander i matchtempo platsar ju givetvis bland fem forwardsplatser som läget är nu!
Citera
2009-05-31, 03:10
Medlem
stukas avatar
Citat:

Har du sett nån match med Bolton i år, en hel match?

Eller, har du sett en fotbollsmatch i sin helhet överhuvudtaget i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in