2009-11-10, 18:16
  #7381
Bannlyst
Kommer Italien ställa upp med ett ordinarie lag? Är faktiskt lite optimistiskt, 1-1 är inte otänkbart.
Citera
2009-11-10, 18:26
  #7382
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Lätt.

Anders Svensson är och har alltid varit LJUSÅR bättre i landslaget än Zlatan. Trots det har han fått kritik som egentligen skulle vart riktad mot Zlatan och Henke, efter VM 2006.
Tyckte det var roligt när han gjorde det snygga målet senast mot Albanien inför den IFK (Icke FotbollsKunniga) landslagspubliken på råsunda, efter att ha tackat nej till att bli avtackad eftersom han blivit buad åt där förut. Riktig skön känga åt
den patetiska och pinsamma landslagspubliken.
Hahaha, ett för dig med.
Citera
2009-11-10, 18:30
  #7383
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Kommer Italien ställa upp med ett ordinarie lag? Är faktiskt lite optimistiskt, 1-1 är inte otänkbart.

Citat:
Buffon Gianluigi F.C. Juventus 1978-01-28 99 0
Marchetti Federico Cagliari Calcio 1983-02-07 2 0
De Sanctis Morgan S.S.C. Napoli 1977-03-26 3 0
Försvarare
Bocchetti Salvatore Genoa C.F.C. 1986-11-30 2 0
Cannavaro Fabio F.C. Juventus 1973-09-13 130 2
Cassani Mattia U.S. Cittā di Palermo 1983-08-26 0 0
Chiellini Giorgio F.C. Juventus 1984-08-14 25 1
Criscito Domenico Genoa C.F.C. 1986-12-30 2
Grosso Fabio F.C. Juventus 1977-11-28 47 4
Legrottaglie Nicola F.C. Juventus 1976-10-20 15 1
Maggio Christian S.S.C. Napoli 1982-02-11 1 0
Zambrotta Gianluca A.C. Milan 1977-02-19 91 2
Mittfältare
Biondini Davide Cagliari Calcio 1983-01-24 0 0
Camoranesi Mauro German F.C. Juventus 1976-10-04 51 5
Candreva Antonio A.S. Livorno 1987-02-28 0 0
#De Rossi Daniele A.S. Roma 1983-07-24 51 8
Galloppa Daniele A.C. Siena 1985-05-15 1 0
Marchionni Marco A.C.F. Fiorentina 1980-07-22 4 0
#Montolivo Riccardo A.C.F. Fiorentina 1985-01-18 9 0
Palombo Angelo U.C. Sampdoria 1981-09-25 14 1
Pirlo Andrea A.C. Milan 1979-05-19 63 8
Anfallare
Di Natale Antonio Udinese Calcio 1977-10-13 29 9
Gilardino Alberto A.C.F. Fiorentina 1982-07-05 38 16
Palladino Raffaele Genoa C.F.C. 1984-04-17 2 0
Pazzini Giampaolo U.C. Sampdoria 1984-08-02 3 1
Rossi Giuseppe Villarreal C. F. 1987-02-01 12 3


De Rossi är skadad och Montolivo har kallats in som ersättare.




Man vet ju inte vilket lag som kommer starta men truppen är ju rätt ordinarie.
Citera
2009-11-10, 21:46
  #7384
Bannlyst
Varför ser inte våra bortadräkter ut så här:

http://www.footballshirtculture.com/images/image/Boca-Juniors-105th-Anniversary-nike-kit-leaked.jpg
Citera
2009-11-10, 22:25
  #7385
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Varför ser inte våra bortadräkter ut så här:

http://www.footballshirtculture.com/images/image/Boca-Juniors-105th-Anniversary-nike-kit-leaked.jpg
Därför att vi har Umbro som tröjsponsor.



Apropå dräkter så ska ju Umbro lansera nya tröjor för landslaget.


http://svenskfotboll.se/landslag/arkiv/landslag/2009/11/umbro-smyglanserar-nya-landslagsdrakter/


Någon som sett dem?
Citera
2009-11-10, 22:38
  #7386
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Kommer Italien ställa upp med ett ordinarie lag? Är faktiskt lite optimistiskt, 1-1 är inte otänkbart.

Av alla uttagna spelare så finns det inte särskilt många färskingar. Däremot lär Cassani och Palladino få chansen om man ska nämna några som är mindre kända här uppe i norr. Allt annat hade varit skamligt. Jag hoppas dock att Candreva ges möjlighet att spela några minuter, han fick inte särskilt mycket tid i U21 EM. För faktum är att han har blommat ut ytterligare i Livorno, det kanske är dags för Udinese att plocka hem honom snart och skörda frukten.
Citera
2009-11-10, 22:49
  #7387
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Varför ser inte våra bortadräkter ut så här:

http://www.footballshirtculture.com/images/image/Boca-Juniors-105th-Anniversary-nike-kit-leaked.jpg

Ja de hade varit något, men har nike patent på just denna designen?
Citera
2009-11-11, 02:51
  #7388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Du är alltså seriös med det där?

Men vad jag menar är att nu när zlatan funderat att sluta så tycker man att han inte platsar längre. En del folk har slängt sig det här.
Citera
2009-11-11, 02:52
  #7389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Alltid lika intressant att höra den här mannens (pojkspolingens?) analyser och argument!

Vem tror du föresten tar över rollen som vänsterytter nu när Daniel Andersson inte finns med längre?

vadå finns inte din favorit spelare med länge? Och inte lagerbäck heller? Du som har slickat dom i röven under VM kvalet och preachat. Lika bra du slutar tittar på fotboll.
Citera
2009-11-11, 03:02
  #7390
Medlem
BabyJesuss avatar
Jag skiter i Zlatan. Den är inte han vi behöver. Ljungberg som är rentav GRYM borta i USA är anledningen till att vi missade VM. Nämligen fart och en vilja att våga utmana. Det är såna spelare vi behöver, inte en LÅNG point gaurd som ändå inte fyller någon funktion utan mästerliga passningspelare. Zlatan har förändrat sitt spel till att vänta in sina medspelare vilket inte passar i ett landslag som Sverige. Kom ihåg att Zlatan var som bäst i blågul när han spelade lite själviskt och försökte göra sin gubbe gång på gång. Han har inte den spelstilen längre, och är i dags läget faktiskt väldigt överskattad.

Jag tror inte att ett svenskt landslag utan Zlatan är ett mycket sämre landslag. Visst håller ni med?
Citera
2009-11-11, 05:39
  #7391
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyJesus
Jag skiter i Zlatan. Den är inte han vi behöver. Ljungberg som är rentav GRYM borta i USA är anledningen till att vi missade VM. Nämligen fart och en vilja att våga utmana. Det är såna spelare vi behöver, inte en LÅNG point gaurd som ändå inte fyller någon funktion utan mästerliga passningspelare. Zlatan har förändrat sitt spel till att vänta in sina medspelare vilket inte passar i ett landslag som Sverige. Kom ihåg att Zlatan var som bäst i blågul när han spelade lite själviskt och försökte göra sin gubbe gång på gång. Han har inte den spelstilen längre, och är i dags läget faktiskt väldigt överskattad.

Jag tror inte att ett svenskt landslag utan Zlatan är ett mycket sämre landslag. Visst håller ni med?
Jag håller med dig i allt du säger, speciellt det du säger om att vi behöver spelare med fart som vågar utmana.

Jag är helt förbluffad över hur många som vill ha Rasmus Elm på en YTTERmittfältsplats(?!)
Rasmus Elm ska spela i mitten, ingen annanstans!
Rasmus Elm har varken speed eller finess att spela på en sån position, Bajrami eller Ljungberg ska spela där du.
I den perfekta av alla världar så spelar Ljungberg på högerkanten och Bajrami på vänsterkanten, Elm och Elm i mitten.
Citera
2009-11-11, 06:56
  #7392
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Självklart men att utgå ifrån vad media skriver är som att gå till ett medium för att tala med döda förfäder dvs ren bullshit eftersom media måste sälja och därför höjer sina artiklar till skyarna.

Ser Zlatan att Hamrén får igång laget och har en bra idé så kommer han tillbaka eftersom Sverige inte har några viktiga matcher så slipper han störas i kampen om ligan, cupen och framförallt CL, vinner han CL så tror jag Zlatte kommer vara med på alla träningsmatcher också.

Nåja om det kommer direkt ur Hamréns mun från en presskonferens så får är det svårt att gnälla över tidningarnas sensationsjournalistik, eller hur. Det är ju ingenting som aftonbladet kokat ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in