2009-10-08, 00:37
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dom var ju värdelös mot ungern och malta ingen kemi alls.
Ingen spelare i världen hade haft kemi med Zlatan så som han har spelat det sista året eller så i landslaget, han har inte ens haft kemi med sig själv så att klaga på en sån sak i samband med Elmander är ju bara dumt..
Citera
2009-10-08, 00:42
Medlem
Vilken tv-kanal sänder matchen Danmark-Sverige?
Citera
2009-10-08, 00:49
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Vilken tv-kanal sänder matchen Danmark-Sverige?

Kanal 5.
Citera
2009-10-08, 00:56
Medlem
Okej skönt det var en kanal man har då minns em-kval matchen Danmark-sverige som gick på kanal 9 fick lyssna på radion då
Citera
2009-10-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dom var ju värdelös mot ungern och malta ingen kemi alls.

Nähä men som du ger intrycket av att se på fotboll så antar jag att det måste se ut som när Zlatan-Messi leker in ett 5-0 mål mot ett uppgivet Valladolid för att kunna klassas som någon slags kemi?
Citera
2009-10-08, 08:40
Medlem
Dasseborgs avatar
Sebastian Larsson som en högerback i landslaget känns inte som en helt främmande tanke. Han har som sagt redan testat på den rollen i Birmingham. Frågan är om han har den snabbheten (och uthålligheten) att springa upp och ned längs kanten (som Safari). Defensivt är jag inte orolig, och att han har bra inlägg och en känslig högerfot det vet vi.

Mikael Nilsson kommer ju, förhoppningsvis, inte spela där i all evighet. Men det känns som att så länge Lagerbäck är f-kapten så kommer han spela. Nilsson är egentligen ingen dålig spelare, men samtidigt så har han inga toppkvaliteter. Inte speciellt snabb, hyfsade inlägg, hyfsat bra defensivt. Han lever på att han är hyfsat på på det mesta och sånt gillar ju Lagerbäck.

Adam Johansson och Mikael Lustig är två intressanta alternativ på högerbacken, båda har ju testats med goda resultat. Adam, som tyvärr är skadad, gjorde ju en mkt bra insats (som vänsterback mot Portugal) där han raderade ut en viss C Ronaldo...
Jag gillar Adam, han har en rivig och ettrig spelstil som är jobbig för motståndarna. Han ger sig aldrig och har utvecklat sin defensiv enormt under åren i blåvitt. Offensivt har han alltid varit bra, vi vet ju hur bra samarbetet gick med Alex när Gbg tog hem SM-guldet.

Mitt lag mot Danmark:

Isaksson
-----
Nilsson - Majstorovic - Mellberg - Safari
Elm - Svensson - Källström - Djuric
Larsson - Ibrahimovic

* Enda överraskningen, Dusan Djuric som jag gärna skulle se i en lite fri roll på vänsterkanten. Han har utvecklats mkt i lugn och ro i FC Zürich där han får spela regelbundet och har en tongivande roll. Dessutom har han fått välbehövlig internationell rutin i CL, bl.a. med mötet med Real Madrid där Dusan gjorde en mycket bra insats.
Sverige måste vinna och chansa lite, därför behöver vi alla offensiva spelare på plan!
Citera
2009-10-08, 10:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasseborg
Mikael Nilsson kommer ju, förhoppningsvis, inte spela där i all evighet. Men det känns som att så länge Lagerbäck är f-kapten så kommer han spela. Nilsson är egentligen ingen dålig spelare, men samtidigt så har han inga toppkvaliteter. Inte speciellt snabb, hyfsade inlägg, hyfsat bra defensivt. Han lever på att han är hyfsat på på det mesta och sånt gillar ju Lagerbäck.

Adam Johansson och Mikael Lustig är två intressanta alternativ på högerbacken, båda har ju testats med goda resultat. Adam, som tyvärr är skadad, gjorde ju en mkt bra insats (som vänsterback mot Portugal) där han raderade ut en viss C Ronaldo...
Jag gillar Adam, han har en rivig och ettrig spelstil som är jobbig för motståndarna. Han ger sig aldrig och har utvecklat sin defensiv enormt under åren i blåvitt. Offensivt har han alltid varit bra, vi vet ju hur bra samarbetet gick med Alex när Gbg tog hem SM-guldet.

Mitt lag mot Danmark:

Isaksson
-----
Nilsson - Majstorovic - Mellberg - Safari
Elm - Svensson - Källström - Djuric
Larsson - Ibrahimovic

Inte för att jag heller tycker att Mikael Nilsson är väldens bästa ytterback men det är ju så att Lagerbäck inte har bättre alternativ som han spelar, inte därför att lagom är bäst. Hade Sverige haft en kille som var bättre så hade nog han spelat istället men det har vi tyvärr inte.
Du har ju förresten själv tagit med honom i ditt lag.
Citera
2009-10-08, 12:14
Medlem
Marweens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Inte för att jag heller tycker att Mikael Nilsson är väldens bästa ytterback men det är ju så att Lagerbäck inte har bättre alternativ som han spelar, inte därför att lagom är bäst. Hade Sverige haft en kille som var bättre så hade nog han spelat istället men det har vi tyvärr inte.
Du har ju förresten själv tagit med honom i ditt lag.
Mikael Lustig tycker jag gjorde en stark instats i U21 och i Rosenborg verkar det som att han varit stabil också. Men visst skillnad på U21 och riktiga landslaget är det ju. Men jag vet inte hur han står sig emot Mikael Nilsson. Men en sån här match mot Danmark föredrar jag faktiskt Nilsson med hans rutin. Bara han inte klackar fram som förra gången mot danskarna
Citera
2009-10-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ingen spelare i världen hade haft kemi med Zlatan så som han har spelat det sista året eller så i landslaget, han har inte ens haft kemi med sig själv så att klaga på en sån sak i samband med Elmander är ju bara dumt..

Så det är zlatans fel att elmander och henke är kass? Ingen av dom har rosat marknaden i ligorna heller. Elmander hade 1 mål på 1 år i bolton, lol.
Senast redigerad av CentroX 2009-10-08 kl. 12:31.
Citera
2009-10-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Småkomiskt alla dessa små forumteser om vilka spelare som inte passar med varandra i landslaget.

Skönt att få in ett riktigt djupledsalternativ i truppen!

Ja springa är det enda han kan, för någon fotbollsspelare är han inte.
Citera
2009-10-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marween
Mikael Lustig tycker jag gjorde en stark instats i U21 och i Rosenborg verkar det som att han varit stabil också. Men visst skillnad på U21 och riktiga landslaget är det ju. Men jag vet inte hur han står sig emot Mikael Nilsson. Men en sån här match mot Danmark föredrar jag faktiskt Nilsson med hans rutin. Bara han inte klackar fram som förra gången mot danskarna

Var det bara jag som hade förväntat mig mer av Lustig i U-21 EM? Han skötte sig ju helt ok men gick bort sig väl mycket för att vara ett utropstecken och på allvar redan nu vara ett alternativ i landslaget. Dock tror och hoppas jag på honom framöver då han lovordas väl i Norge. Vorde fint om han stannade ett år till i Rosenborg och fick rutin från europaspel nästa säsong för att sen ta steget till någon mellanklubb i en bra liga som tyska eller franska, alternativt en toppklub i typ grekiska.

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Ja springa är det enda han kan, för någon fotbollsspelare är han inte.

Tack Fjellström då vet vi!
Tror du föresten att Daniel Andersson tar tillbaka sin, enligt dig, ordinarie plats som vänstermittfältare i landslaget nu när han är tillbaka?
Senast redigerad av rodeoturken 2009-10-08 kl. 13:35.
Citera
2009-10-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Var det bara jag som hade förväntat mig mer av Lustig i U-21 EM? Han skötte sig ju helt ok men gick bort sig väl mycket för att vara ett utropstecken och på allvar redan nu vara ett alternativ i landslaget. Dock tror och hoppas jag på honom framöver då han lovordas väl i Norge. Vorde fint om han stannade ett år till i Rosenborg och fick rutin från europaspel nästa säsong för att sen ta steget till någon mellanklubb i en bra liga som tyska eller franska, alternativt en toppklub i typ grekiska.

Tack Fjellström då vet vi!

Elamander = sämre version av Johnny bråttom.

Citat:
Tror du föresten att Daniel Andersson tar tillbaka sin, enligt dig, ordinarie plats som vänstermittfältare i landslaget nu när han är tillbaka?

sa aldrig att han var vänstermitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in