2009-09-30, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Visst känns det inte helt 100 att en 38-åring som nyss kommit tillbaka från skada går in från start i vårt landslag men det kanske gäller att se på saken med helt öppna ögon och inte enbart halvöppna också?

Elmander är skadad, Berg är iskall i HSV, Toivonen har tagit ett klart steg bakåt i PSV sen förra säsongen, Rosenberg är precis tillbaka från skada... Namn som ligger närmast där bakom som Hysén och Goitom är också skadade. Vem ska spela brevid Zlatan menar du? Återstår väl egentligen bara Prica som går bra i Norge men varför skulle man vilja sätta dessa två "klossar" brevid varandra?
Berg eller Rosenberg borde spela. Toivonen kan hoppa in om Zlattan vägrar springa återigen.
Citera
2009-10-02, 06:11
Medlem
patrick59s avatar
Nu gäller det att vara positiv. Jag tycker, att Lagerbäck har utvecklats som tränare under de senaste två åren. Inte nog med att han slopat den skadliga balanrollen på mittfältet, han har också blivit aggressivare i sin coachning och laguttagningen; och han verkar mer och mer intresserad av att Sverige ska vinna genom att försöka föra matcherna. Vidare så ser hans senaste trupp riktigt bra ut. Jag saknar egentligen endast ett BRA alternativ till Mikael Nilsson (se: Mattias Concha eller Fredrik Stoor). Tänk vilket lag vi skulle kunna ställa på fötterna den 10 oktober:

A.Isaksson

M.Nilsson O.Mellberg D.Majstorovic B.Safari

R.Elm K.Källström V.Elm S.Holmén

H.Larsson Z.Ibrahimovic

Skulle gärna ersätta Homlén med Djuric, men inte mot Danmark på Parken, inte nu.
Citera
2009-10-02, 07:13
Bannlyst
Sverige borde spela 4-3-3 mot Danmark,Berg och Elmander som yttreforward och Zlatan som spelfördelare, Källstrom och Elm som sidmittfältare!henrik larsson som central forward!
Citera
2009-10-02, 08:00
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-you
Sverige borde spela 4-3-3 mot Danmark,Berg och Elmander som yttreforward och Zlatan som spelfördelare, Källstrom och Elm som sidmittfältare!henrik larsson som central forward!
Lite väl defensivt va?

För övrigt är Elmander skadad.
Citera
2009-10-02, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Lite väl defensivt va?

För övrigt är Elmander skadad.

Om sverige spelar 4-4-2 tror jag att danskar har utstuderat detta bra!Vinna måste Sverige ,jag hade bytt ytterbackar med safari ut S.Larsson in! spelar sverige två forwards Zlatan,Berg vinner dem aldrig!kommer bli bara massa högbollar till Zlatan vilket danskarna kommer klara av lätt! sanna mina ord!
Citera
2009-10-02, 08:31
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-you
Om sverige spelar 4-4-2 tror jag att danskar har utstuderat detta bra!Vinna måste Sverige ,jag hade bytt ytterbackar med safari ut S.Larsson in! spelar sverige två forwards Zlatan,Berg vinner dem aldrig!kommer bli bara massa högbollar till Zlatan vilket danskarna kommer klara av lätt! sanna mina ord!
Okej? Vi tar ut Sveriges bästa och mest offensiva ytterback, som spelar vänsterback och sätter in en högermittfältare?
Citera
2009-10-02, 09:19
Bannlyst
Nu när Berg åter visat målform genom 2 mål igår så borde ju han ha chansen på en startplats mot Danmark?
Citera
2009-10-02, 10:26
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Nu när Berg åter visat målform genom 2 mål igår så borde ju han ha chansen på en startplats mot Danmark?

Jag skulle bli oerhört förvånad om Lagerbäck dumpar sin lagkapten till förmån för Berg.
Citera
2009-10-02, 11:11
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin

Mot ett halvdant israeliskt lag? Det är mer premierbart att göra mål på ett topplag i Allsvenskan.
Citera
2009-10-02, 11:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Mot ett halvdant israeliskt lag? Det är mer premierbart att göra mål på ett topplag i Allsvenskan.

Som aldrig lyckas kvala in till europacuperna. Det är högre klass på det israeliska laget.
Citera
2009-10-02, 13:49
Medlem
NS_14s avatar
OM, jag säger OM, vi går till VM. Vilka bettar mot mig att Henke Larsson har en given plats i VM-truppen?
Citera
2009-10-02, 13:53
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jaha, otack är världens lön. Efter allt Henke gjort och betytt för landslaget så får han bara skit. Visst, han är 38 år, men kom inte och säg att han inte kan tillföra något med sin rutin när det i övrigt ser skralt ut på anfallsfronten. Undrar om folk kommer att klaga på Z lika mycket när han närmar sig slutet på karriären? Många fotbollssupportrar och fotbollsintresserade har jävligt kort minne och glömmer lätt prestationer som har betytt mycket. Idag hyllar alla Zlatan för att han är en av världens bästa spelare, men hur blir det när Z är 35 och inte hänger med lika bra längre? Då lär det inte vara många som bryr sig om klacken mot Italien eller kanonen mot Bulgarien längre. Då lär vi få höra samma klagosång som vi hör nu. Visst kan man ge befogad kritik, men att visa respekt mot gamla hjältar är tydligen för mycket begärt.

Rutin? Snälla någon rutin? Det är ju alltid ledmotivet när Larsson kommer på tal. Det är knappast så att någon av de andra grabbarna (Mellberg, Zlatan, Källström, Majstorovic, Isaksson...) är några duvungar precis. Samtliga har internationell erfarenhet och har spelat ett till flera mästerskap.

Vi klagar inte på Larsson för vad han har presterat. Vi klagar på att han i egenskap av fotbollsspelare som (förhoppningsvis) ser slutet på karriären, är med i ett svensk landslag inför en ödesmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in