Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Är det bara jag som tycker att Sverige ändå gjorde en bra match rent spelmässigt mot danskarna? Jag menar, en straff som man bör göra mål på, Henrik Larsson får ett öppet läge, Ibrahimovic har två halvchanser.
Nej, de som skall lastas för förlusten är Kim Källström och Mikael Nilsson, givetvis. En normal dag så gör Källström mål och Nilsson tjongar iväg bollen, då vinner också Sverige matchen. Lustigt ändå att Danmark toppar tabellen, enligt mig är man inte ett så bra fotbollslag.
Nja, jag tycker nog ändå att det var väldigt mediokert svenskt spel, entaktat för att tala travspråk, och än mer otajmat och otekniskt än man vant sig vid att se. Mittfältet höll liksom inte alls ihop, de spelades över alltför lätt centralt, och om Wilhelmsson-eller Rasmus Elm-inlägg ska kunna bli tillräckligt farliga tillräckligt ofta krävs det förmodligen en Ibrahimovic som satsar fullt ut och har en bra dag och någon mer eller någon annan jämte Henrik Larsson (som ju ändå gjorde en del bra saker men väl helt enkelt inte har någon målform och är bra sönderläst av motståndarna).
Men visst var de individuella misstagen hårresande, och avgörande. Mellberg och Majstorovic var dock gedigna som vanligt, så länge de inte får ett tungt ansvar för uppspelen. Mot Malta skulle jag vilja se lite experiment, byta ytterbackarna samt Daniel Andersson, Källström och Wilhelmsson, förutom Henrik Larsson som fallit ifrån.
Wendt på vänsterbacken, Johansson höger, bröderna Elm och Sebastian Larsson på mittfältet, Elmander lite släpande och Berg och Ibrahimovic på topp kanske. Matchen ska ju hursomhelst vinnas, det bör vara utrymme för lite tester, rätt vad det är är det något som klickar.