2008-09-05, 22:15
Medlem
Worezs avatar
Vet inte riktigt vad jag tycker om Henke i landslaget.
Ena delen av mig känner att skulle Henke blivit lagkapten skulle han ha blivit det efter Em 2004 då jag personligen tycker att han var som bäst. Antingen känns det som Lagerbäck tycker det är vilket som vem som är lagkapten eller så får vi se en 39-årig svensk i ett eventuellt världsmästerskap.

Är man nog bra ska man spela i landslaget och tittar man på Henkes säsong är det inget snack om saken. Tycker inte heller att man ska stirra sig blind på åldern, vet bland annat att när Henke skrev på för Barcelona som 32-åring vet jag att en läkare som undersökt han sa att hans fysologiska ålder snarare var 27-29.
Citera
2008-09-07, 11:27
Medlem
Bru Nögats avatar
Såhär skulle Sverige starta enligt mig:

Isaksson

Mellberg

Stoor Wendt

Linderoth V.Elm Källström Seb

Rosenberg Ibra Berg

Linderoth får ses som "storstädaren" på mitten bland allt offensivt krut. Mellberg som säker libero.
Sen kan man välja att byta in antingen Raajalakso, Lindgren, Söder, Chippen eller Elmander om man vill ha offensivt krut. Om man vill säkra deffensiven sätter man in Dorsin, Majstorovic eller P.Larsson
Senast redigerad av Bru Nögat 2008-09-07 kl. 11:31.
Citera
2008-09-07, 11:34
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bru Nögat

Isaksson

Mellberg

Stoor Wendt

Rosenberg Ibra Berg

Linderoth får ses som "storstädaren" på mitten bland allt offensivt krut. Mellberg som säker libero.
Sen kan man välja att byta in antingen Raajalakso, Lindgren, Söder, Chippen eller Elmander om man vill ha offensivt krut. Om man vill säkra deffensiven sätter man in Dorsin, Majstorovic eller P.Larsson
Raajalakso eller Söder? Du menar att du hittar ingen hypad tioåring i BP:s P12-lag med häftigare namn som kan gå in istället?

På svenska fans kom det här kreativa förslaget (föga förvånande från en assyrier):
Wiland
Mellberg - Majstorovic - Safari
- Linderoth
Elm-Källström-Touma
Kennedy
Berg - Ibrahimovic
Senast redigerad av Spanish_Johnny 2008-09-07 kl. 11:38.
Citera
2008-09-07, 11:38
Medlem
Bru Nögats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Raajalakso eller Söder? Du menar att du hittar ingen hypad tioåring i BP:s P12-lag med häftigare namn som kan gå in istället?
Jag tog dom inte för namnets skull, hoppas du förstår det själv
Citera
2008-09-07, 11:38
Medlem
pirates avatar
Alltså vad ska det till för att sparka lagerbäck och nilsson...?
Hur mkt mer ska vi utstå med deras jävla skittaktik, deras usla planering och förvirring för spelare ?!?!?
Ohh lagerbäck har tagit Sverige till de 5 senaste slutspelen...OCH...det är väl för fan inte det som räknas....ge oss resultat i slutspelen istället...
SKROTA LAGERBÄCK!
Citera
2008-09-07, 11:39
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Alltså vad ska det till för att sparka lagerbäck och nilsson...?
Hur mkt mer ska vi utstå med deras jävla skittaktik, deras usla planering och förvirring för spelare ?!?!?
Ohh lagerbäck har tagit Sverige till de 5 senaste slutspelen...OCH...det är väl för fan inte det som räknas....ge oss resultat i slutspelen istället...
SKROTA LAGERBÄCK!
Om Roland Nilsson ska sparkas är nog mer upp till MFF...
Citera
2008-09-07, 11:42
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Isaksson

Mellberg

Stoor Wendt

Rosenberg Ibra Berg

Haha, vad söt du är då .
Citera
2008-09-07, 11:55
Medlem
Citat:
Jag tog dom inte för namnets skull, hoppas du förstår det själv

Då kan du ju berätta varför du tog med dom för inte kan det vara för deras fotbolls förmåga?
Citera
2008-09-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Vinner vi inte mot Albanien är det rätt svårt att vinna mot P
ortugal.

Portugal lyckades inte vinna mot Finland i EM-kvalet båda matcherna slutade oavgjort, Polackerna slog dom även på hemmaplan. Och Sverige skall vara bättre än Polen. Om man använder rätt spelarmatrial som finns i truppen å inte gammla getter som H.Larsson/D.Andersson/M.Nilsson/Hansson/ även ett stort frågetecken på Källström.

Äre bara jag som tycker Majsen är dubbelt så bättre än Hansson? I denna match var han jhu en gigant iaf
Senast redigerad av Znorken 2008-09-07 kl. 14:14.
Citera
2008-09-07, 14:10
Medlem
Citat:

Isaksson

Mellberg

Stoor Wendt

Rosenberg Ibra Berg

Jag hoppas verkligen att du skämtar! Med den där elven vinner vi inte speciellt många matcher. Malta borta kanske..
Och Rajalakso och Söder?! Vad har dom gjort egentligen? Söder är ju 17(?) så han har ju gjort bra ifrån sig i allsvenskan men att sätta in han i A-landslaget när det går lite knackigt..NJAA
Å Raja? Vad har han gjort för bra för att vara med i landslaget då? Han har kanske gjort två bra matcher och då dominerade han inte ens..Alldeles för valpig och skjuter sämre än Mellbergs vänster..
Citera
2008-09-07, 14:13
Medlem
zzwampens avatar
Det syns ganska tydligt att han skojar.
Citera
2008-09-07, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Portugal lyckades inte vinna mot Finland i EM-kvalet båda matcherna slutade oavgjort, Polackerna slog dom även på hemmaplan. Och Sverige skall vara bättre än Polen. Om man använder rätt spelarmatrial som finns i truppen å inte gammla getter som H.Larsson/D.Andersson/M.Nilsson/Hansson/ även ett stort frågetecken på Källström.

Äre bara jag som tycker Majsen är dubbelt så bättre än Hansson? I denna match var han jhu en gigant iaf

Grejen är ju att om vi lirar med 3-5-2 mot Portugal så kommer vi bli överkörda. Finns inget lag som är bättre i en mot en än Portugals kantspringare, och det är just på kanten som man släpper till med 3-5-2, vilket inte Portugal kommer vara sena med att utnyttja eftersom Quieroz är ett taktiskt geni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in