2009-03-18, 11:26
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Konspirationsteoretikern i mig säger att Goitomryktet startades av någon som vill få upp priset på honom. Vad det inte hans lag som hävdade att han var uttagen till landslaget?

Jag vet inte riktigt hur sannolikt det skulle vara. Goitom sitter ju på kontrakt med Murcia, och klausul i detta på 3 miljoner euro om Valladolid vill ha honom, och de har förstatjing om de vill ha honom efter säsongen.. Så jag vet inte om de isf skulle sälja vidare honom, efter att de precis köpt honom..

Är väl inte så konstigt att Goitom spekuleras kring landslagssammanhang. Han har varit bra på sistone, samtidigt var det väl relativt givet vilka Lagerbäck skulle ta ut, inte många överraskningar.
Citera
2009-03-18, 11:31
Medlem
Masingas avatar
Lagerbäck har väl sagt " Jag tror inte inhoppare kan förändra matchbilden så därför byter jag inte in dom typ" Skamligt faktiskt att en kille som presterat hyfsat bra i La Liga inte ens blir uttagen, men däremot blir en sopa från Bundesliga och en väldigt medioker spelare i PL samt en spelare i Berg som inte är speciellt bra.
Citera
2009-03-18, 11:35
Medlem
erikbes avatar
Så Rosenberg är en "sopa från Bundesliga"? Han har väl hög procent där?

Berg kanske inte blir den man hoppats på. Har tydligen visat prov på divalater i sin klubb den senaste tiden
Senast redigerad av erikbe 2009-03-18 kl. 11:38.
Citera
2009-03-18, 11:37
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Så Rosenberg är en "sopa i Bundesliga"?
En sopa i landslaget, men som till vardags lirar i Bundesliga. Förstå så jag slipper skriva extra.
Citera
2009-03-18, 11:41
Bannlyst
Tycker också det är svagt att inte ta med Goitom i truppen, det finns en anledning varför han spelar i La Liga. Holländska ligan är jävligt mycket sämre. Att han inte är med från start får man acceptera, men han förtjänar verkligen en plats i truppen.
Citera
2009-03-18, 11:46
Medlem
padrons avatar
Goitom har ju inte ens gjort en träningslandskamp - då är det ju föga troligt att Lagerbäck slänger in honom direkt i ett VM-kval mot Portugal, på bortaplan.
Citera
2009-03-18, 11:48
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Goitom har ju inte ens gjort en träningslandskamp - då är det ju föga troligt att Lagerbäck slänger in honom direkt i ett VM-kval mot Portugal, på bortaplan.

När han dessutom inte tror på att avbytare kan förändra matchbilden.
Citera
2009-03-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Så Rosenberg är en "sopa från Bundesliga"? Han har väl hög procent där?

Berg kanske inte blir den man hoppats på. Har tydligen visat prov på divalater i sin klubb den senaste tiden
bundesliga är ju en HYFSAT mycket bättre liga än en hollänska, vars bottenlag är sämre än allsvenskans. men sen tycker jag inte heller Rosenberg ska känna sig given, Goitom hade kunnat peta honom också. Valladolidspelaren har presterat betydligt mer än båda Marcus den här säsongen...

Och sen undrade du ju vem han skulle peta. Oops, där har vi ju redan 2.
Citera
2009-03-18, 11:50
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Tycker också det är svagt att inte ta med Goitom i truppen, det finns en anledning varför han spelar i La Liga. Holländska ligan är jävligt mycket sämre. Att han inte är med från start får man acceptera, men han förtjänar verkligen en plats i truppen.

Goitom säger ju själv att han är där han är mycket för att han vågat ta de där stegen och kastat sig ut som ung i proffslivet. Sen hade han ju visserligen aldrig varit där han är, om han inte hade haft viss talang. Men bara för att han spelar i Spanien behöver inte betyda för den sakens skull att han skulle vara bättre än Berg.
Citera
2009-03-18, 11:52
Medlem
Casabas avatar
Jag tycker absolut att Goitom skulle valts istället för Berg. Goitom är mitt i en säsong i en av världens bästa ligor och har tempot uppe. Dessutom har han gjort 8 mål i La Liga, det går inte att snacka bort med att säga att han bara lyckas vara på rätt plats, inte att han är måltjuv, utan att han har tur och är på rätt plats.. Riktigt ofattbart att han inte tas ut till en träningsmatch mot Serbien när han är 24 år och gör 8 mål i La Liga, även om han har tur och är på rätt plats vid rätt tillfälle så är det just en sådan spelare svenska landslaget behöver i det här läget.

Sen att man måste ha sett alla matcher för att bedöma det, jag antar att ni som säger det också har sett alla matcher? Ni säger ju att Berg, Rosenberg etc. ska gå före, så ni har väl sett alla matcher av samtliga 3 för att kunna bedöma det? ..
Citera
2009-03-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Goitom säger ju själv att han är där han är mycket för att han vågat ta de där stegen och kastat sig ut som ung i proffslivet. Sen hade han ju visserligen aldrig varit där han är, om han inte hade haft viss talang. Men bara för att han spelar i Spanien behöver inte betyda för den sakens skull att han skulle vara bättre än Berg.

Nä, men att han gjort 8 mål i la liga hittills i år. Tveksamt att Berg som aldrig gjort någon glad mot bra motstånd hade gjort det.
Citera
2009-03-18, 12:04
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Jag tycker absolut att Goitom skulle valts istället för Berg. Goitom är mitt i en säsong i en av världens bästa ligor och har tempot uppe. Dessutom har han gjort 8 mål i La Liga, det går inte att snacka bort med att säga att han bara lyckas vara på rätt plats, inte att han är måltjuv, utan att han har tur och är på rätt plats.. Riktigt ofattbart att han inte tas ut till en träningsmatch mot Serbien när han är 24 år och gör 8 mål i La Liga, även om han har tur och är på rätt plats vid rätt tillfälle så är det just en sådan spelare svenska landslaget behöver i det här läget.

Sen att man måste ha sett alla matcher för att bedöma det, jag antar att ni som säger det också har sett alla matcher? Ni säger ju att Berg, Rosenberg etc. ska gå före, så ni har väl sett alla matcher av samtliga 3 för att kunna bedöma det? ..

Blir ju lite galet när man ska jämföra spelare beroende på i vilka ligor de spelar. Rade Prica är ju inte per automatik bättre än Henrik Larsson bara för att han spelar i en bättre liga.

Berg, Rosenberg, Goitom är nog ungefär jämbördiga men eftersom man inte vill rotera truppen alltför mycket satsar man på kontinuitet i stället och väljer de två förstnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in