2009-03-18, 12:09
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Blir ju lite galet när man ska jämföra spelare beroende på i vilka ligor de spelar. Rade Prica är ju inte per automatik bättre än Henrik Larsson bara för att han spelar i en bättre liga.

Berg, Rosenberg, Goitom är nog ungefär jämbördiga men eftersom man inte vill rotera truppen alltför mycket satsar man på kontinuitet i stället och väljer de två förstnämnda.
Det blir ju ingen kontinuitet iom att sopan till kapten "aldrig" låter de spela. Med Lagerbäcks filosofi så blir det knas när ordinarie spelare är skadade/avstängda eftersom han inte spelar in bänknötarna i laget.
Citera
2009-03-18, 12:09
Medlem
Villons avatar
Om det enda man har att uppröra sig över är att Goitom och Olsson inte kom med måste man jävlarimig ha en rätt bekymmerslös tillvaro i övrigt. Portugal borta är fan så skarpt läge det över huvud taget kan bli, och knappast läget att ge färskingar i sammanhanget chansen. Såväl Goitom som Olsson skulle i det fallet bli 4-5:e val på sin respektive position. Jag är helt för att testa Goitom framöver, men nu är nog inte rätt läge.

För övrigt förstår jag inte varför Mellberg inte är aktuell som högerback, om det är han själv som vägrar känns det en smula fånigt. Han har gjort bra ifrån sig på den positionen i Juventus och kunde nog behövas som alternativ mot bättre lag, i synnerhet då Hansson och Majsotorovic ("de gamla och dåliga") tydligen spelar bra i sina klubblag för tillfället.
Citera
2009-03-18, 12:17
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Om det enda man har att uppröra sig över är att Goitom och Olsson inte kom med måste man jävlarimig ha en rätt bekymmerslös tillvaro i övrigt. Portugal borta är fan så skarpt läge det över huvud taget kan bli, och knappast läget att ge färskingar i sammanhanget chansen. Såväl Goitom som Olsson skulle i det fallet bli 4-5:e val på sin respektive position. Jag är helt för att testa Goitom framöver, men nu är nog inte rätt läge.

För övrigt förstår jag inte varför Mellberg inte är aktuell som högerback, om det är han själv som vägrar känns det en smula fånigt. Han har gjort bra ifrån sig på den positionen i Juventus och kunde nog behövas som alternativ mot bättre lag, i synnerhet då Hansson och Majsotorovic ("de gamla och dåliga") tydligen spelar bra i sina klubblag för tillfället.
Försök att se det i ett större perspektiv, inte bara till matchen mot Portugal. Hur ska det gå i framtiden om inte de unga spelarna får lira ngt, landslaget måste ju bli samspelt och när de äldre slutar så står vi där med en massa spelare som aldrig lirat tillsammans. Vilket annat land tjatar på en spelare som är 35+ att komma tillbaka till landslaget istället för att satsa på unga spelare? Vad sänder det för signaler? Kolla bara på Rosenberg, även om jag ogillar han så undrar man ju varför han gång på gång kommer till samlingarna. Bojkotta tills Lagerbäck är borta skulle jag gjort. Lagerbäck måste bort helt enkelt!
Citera
2009-03-18, 12:27
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Försök att se det i ett större perspektiv, inte bara till matchen mot Portugal. Hur ska det gå i framtiden om inte de unga spelarna får lira ngt, landslaget måste ju bli samspelt och när de äldre slutar så står vi där med en massa spelare som aldrig lirat tillsammans. Vilket annat land tjatar på en spelare som är 35+ att komma tillbaka till landslaget istället för att satsa på unga spelare? Vad sänder det för signaler? Kolla bara på Rosenberg, även om jag ogillar han så undrar man ju varför han gång på gång kommer till samlingarna. Bojkotta tills Lagerbäck är borta skulle jag gjort. Lagerbäck måste bort helt enkelt!

Så du tycker inte att han ger spelare som Rasmus och Viktor Elm chansen? Och flera andra som kommit in bara de senaste året, Holmén, Safari osv.

Nej, folk ska alltid gnälla. Först skulle Berg in, och när han väl är inne, då ska Goitom in, till den viktigaste matchen på jag vet inte hur länge.. Skärp er
Citera
2009-03-18, 12:27
Medlem
Citat:

Lugna ner dig. Så länge Lagerbäck tar oss till varenda slutspel ska han få sitta kvar. Vi har egentligen inte spelarmaterial att vara så framgångsrika som vi är. Lagerbäck gör ett grymt jobb.
Citera
2009-03-18, 12:29
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Lugna ner dig. Så länge Lagerbäck tar oss till varenda slutspel ska han få sitta kvar. Vi har egentligen inte spelarmaterial att vara så framgångsrika som vi är. Lagerbäck gör ett grymt jobb.
Det går faktiskt att få reslultat med en undermålig trupp om man har rätt tränare, finns ett flertal exempel på det.
Citera
2009-03-18, 12:32
Medlem
Villons avatar
Citat:
Du pratar om en enhetlig äldre generation som likte ett köttberg håller alla fantastiska yngre förmågor utanför landslaget. Den bilden är inte sann. Jämför mästerskapstrupperna från de senaste tio åren så ser du att det faktiskt är en remarkabel omsättning på spelare.

Att Henrik Larsson, Olof Mellberg och Anders Svensson är fortsatt aktuella är ett uttryck för kontinuitet, något som du förmodligen kan se att alla tränare i hela fotbollsvärlden söker efter. Denna kontinuitet är dessutom extra viktig i ett fotbollsland som Sverige, där det inte direkt kryllar av råtalang.

Sen det faktum att Yxel Osmanovski (2000), Pontus Farnerud (2002), Kalle Svensson (2006), mfl. aldrig tog den där permanenta landslagsplatsen är nog snarare deras eget fel än vår ondskefulle förbundskaptens.
Citera
2009-03-18, 12:32
Medlem
Villons avatar
Citat:
Det går faktiskt att få reslultat med en undermålig trupp om man har rätt tränare, finns ett flertal exempel på det.
Över en period på tio år?
Citera
2009-03-18, 12:33
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Grekland menar du? ..hur många gånger har dom vunnit då?
Citera
2009-03-18, 12:34
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Så du tycker inte att han ger spelare som Rasmus och Viktor Elm chansen? Och flera andra som kommit in bara de senaste året, Holmén, Safari osv.

Nej, folk ska alltid gnälla. Först skulle Berg in, och när han väl är inne, då ska Goitom in, till den viktigaste matchen på jag vet inte hur länge.. Skärp er
Det är bra jag vill se mera sånt, Elm bröderna gillar jag de borde spelas in i landslaget. Vad tror du egentligen Henke ska uträtta? Hans säsong har ju inte ens börjat med matcher, Elmander är iskall och Mackan gjorde iofs 2 mål senast men han är värdelös i landslaget. Är det inte bättre att ta med en spelare som har varit igång ett tag och gjort bra ifrån sig i truppen?
Citera
2009-03-18, 12:35
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking

Ingen och i så fall väldigt få har sagt att han ska starta mot Portugal, framför allt är det att han inte får chansen i en träningsmatch mot Serbien. Chansen är stor att han fortsätter producera som han gör nu och då står vi där tillslut och aldrig har gett honom chansen att spela en enda match i landslaget. Förmodligen hade det sett annorlunda ut på andra hållet om det hade varit Goitom som spelat i t.ex. Groeningen och Berg som spelat i Valladolid och gjort 8 mål.
Citera
2009-03-18, 12:36
Medlem
Citat:

jepp, Lagerbäck är ett lysande exempel på detta. Tack för att du klargjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in