2009-09-10, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Alltså, släpp snacket om att Sverige inte har något att göra i VM. Då har väl för fasen absolut inte Danmark det heller. För att inte tala om Ungern!
Då har vi kvar Portugal, som var "sämre" än Sverige över ett dubbelmöte.

Funderat över om det är media som provocerat fram allt hat mot landslaget. Sjukt synd, sånt gör skillnad.

Ja det känns ganska sjukt faktiskt.. Förstår inte hur man kan ogilla landslaget för att man inte gillar förbundskaptenen? Det är väl för fan Sverige som lirar fortfarande? Jag skulle fortfarande vilja Sverige det bästa om så väl Bosse Pettersson blev förbundskapten! Men det är ju klart Fredrik och Filip har ju gjort ett reportage om att vårat landslag är så tråkigt, bäst att lyssna och hoppas att Sverige förlorar så vi får en mer showande förbundskapten!
Denna enorma våg av medgångssupportrar som sköljer över vårat land är ganska hemsk att skåda. Inte så svårt att lista ut att det är samma personer som för ett år sedan hävdade att de var sanna interistas för att i år helt plötsligt påstå att de alltid haft Barca som favoritlag.

Gårdagens insats var bedrövlig inget att säga något om men det är fan mer bedrövligt att folk sitter och säger att de vill att vi ska förlora. Är det brist på fotbollsintresse eller brist på uppmärksamhet man lider av då?

Sverige kan såklart, och komemr såklart, spela väldigt mycket bättre än gårdagens insats men vem tror på allvar att vi någonsin kommer få se ett Sverige ständigt rulla ut sina motståndare? Det har inte hänt de senaste 50 åren och kommer inte hända de närmaste 50 åren! Att så många tjatar om att vi ska spela lika roligt som vi gjorde -94.. det kanske ser offensivare och roligare ut när man bara har sett höjdpunkter från matcherna ett par år senare vad vet jag? Sverige var varken mer offensivt eller spelade särkillt mycket roligare fotboll då jämfört med hur det har sett ut i flertalet mästerskap under 2000-talet men man hade ett antal spelare som under den sommaren var i bättre form än vad de någonsin varit och skulle vara igen. Onaturligt vad man hade marginalerna på sin sida också, hur lyckas man få Saudiarabien i en åttondel efter att ha kommit tvåa i en ganska svag grupp? De vann sedan sin straffläggning och förvandlade mästerskapsbetyget från "bra" till "succé", laget från -04, det mästerskap sedan dess då vi haft flest spelare i riktigt bra form, förlorade sin och fick bara betyget "bra mästerskap". Allt detta snack om att laget från -94 VÅGADE spela sitt egna offensiva spel... någon som såg semin mot Brasilien?

Att folk säger "Sverige går till mästerskapen, går vidare från gruppen men sen åker vi ändå ur" säger väl allt om vilka förväntningar vi har fått på vårat landslag? Att vi ändå räknar med att de ska gå vidare från sin mästerskapsgrupp? När under historien har det tidigare ansetts dåligt att "bara" gå vidare från en mästerskapsgrupp för ett land som Sverige? Sedan finalen -58 fram till EM 2000 tog sig Sverige vidare från sammanlagt 3 mästerskapsgrupper! 3 avancemang från gruppspel på drygt 40 år! Lika många som vi lyckades göra under åren 2002-2006 dvs...
Senast redigerad av rodeoturken 2009-09-10 kl. 10:00.
Citera
2009-09-10, 09:54
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Sedan finalen -58 fram till EM 2000 tog sig Sverige vidare från sammanlagt 3 mästerskapsgrupper! 3 avancemang från gruppspel på drygt 40 år! Lika många som vi lyckades göra under åren 2002-2006 dvs...
Haha, det där har jag fan inte tänkt på. Stämmer det? Helt sjukt.
Allt medans svenska landslaget väl aldrig blivit så hårt kritiserat.

Bra inlägg, skönt att höra att inte alla blivit förblindade iaf.
Citera
2009-09-10, 12:00
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Haha, det där har jag fan inte tänkt på. Stämmer det? Helt sjukt.
Allt medans svenska landslaget väl aldrig blivit så hårt kritiserat.

Titta dessutom på vilka lag vi slått ut och vilka vi förlorat mot(och på vilket sätt) och Lagerbäcks insats blir ännu mer imponerande.
Citera
2009-09-10, 12:07
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Precis. Skönt att se någon med huvudet med sig här ibland. Egentligen borde man ju hålla sig borta härifrån då det är landslagsmatcher på gång för då dyker det alltid upp en hel hög med aftonbladspuckon som bara vet det dom har läst i kvällstidningarna eller sett på tv4-sporten... Det är ju skrämmande vilken fårskock svenska folket kan vara ibland.
Citera
2009-09-10, 12:12
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Japp. Perfekt elva för att köra sönder Malta fullständigt. Och spela jämnt med Ungern. Och få stryk av Danmark. Och få tvåsiffrigt stryk mot Portugal. Det är ju så vi vill ha det...

Konstigt förresten att alla ropar efter Lagerbäcks avgång men ingen pratar om Zlatan som har varit den sämsta spelaren i laget i två matcher i rad nu..
Kanske för att han har högst "end product"?
Citera
2009-09-10, 12:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Kanske för att han har högst "end product"?
Högst slutprodukt? Men jag har bara lite svårt att se att sverige tjänar på att spela med en man mindre under en hel match bara för att han eventuellt ska avgöra..
Citera
2009-09-10, 12:24
Medlem
P3RK3L3s avatar
SvFF vill förbjuda spelarna att ta andra spelare i hand p.g.a. rädslan för svininfluensan.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/8247338.stm

Om det var hysteri förut, vad fan är det nu?
Citera
2009-09-10, 12:34
Medlem
Centrums avatar
Vad är det för mening att heja på ett landslag som spelar så sjukt dålig fotboll. Byt spelsystem och och förbundskapten detta håller aldrig i ett mästerskap. Malta är rankade 140 i världen http://www.fifa.com/associations/association=mlt/ranking/gender=m/index.html kan man inte göra spelmål på dem har man inte i ett stort mästerskap att göra.
Citera
2009-09-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centrum
Vad är det för mening att heja på ett landslag som spelar så sjukt dålig fotboll. Byt spelsystem och och förbundskapten detta håller aldrig i ett mästerskap. Malta är rankade 140 i världen http://www.fifa.com/associations/association=mlt/ranking/gender=m/index.html kan man inte göra spelmål på dem har man inte i ett stort mästerskap att göra.

Ja du personifierar precis vad jag beskrev i mitt förra inlägg med medgångssupportrar. Med ditt sätt att se på fotboll skulle inte lite sämre lag ha några supportrar alls, alla skulle skockas kring Man Utd, Spanien, Barcelona och liknande. Det är såna som dig som börjar hålla på Arsenal, sen går över till Chelsea och i nuläget är det Man City som gäller eller?
Citera
2009-09-10, 12:57
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Du menar på fullaste allvar att du tycker att man mitt i ett VM-kval, som är långt från avgjort, ska byta förbundskapten för att man vinner mot Malta genom ett självmål?

Du personifierar verkligen allt det obehagliga med den verklighetsfrånvända, moderna, otåliga fotbollen...
Citera
2009-09-10, 13:08
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Högst slutprodukt? Men jag har bara lite svårt att se att sverige tjänar på att spela med en man mindre under en hel match bara för att han eventuellt ska avgöra..

Jag hatar också det där "tur att Zlatan kunde vara med, trots sina känningar i knäet, annars hade vi inte vunnit mot Ungern". Vad fan vet Perlskog om det liksom!? Hade vi haft Elmander/Berg inne kanske vi hade vunnit med 0-3 istället för 1-2 på tilläggstid. Omöjligt att säga vad som hade hänt om det varit på ett annat sätt, så det ska man bara låta bli.

Tycker också att Zlatan kan vara lite av en börda för landslaget. Inte bara det att han kan underprestera, det kan alla liksom, men när Zlatan underpresterar så blir han inte utbytt, han är kvar på planen.. Men just bara för att han heter Zlatan. Det är skit.

Minns mot Tyskland 06 har jag för mig, när Zlatan typ hade känningar i ljumskarna. För mig kändes det självklart att Allbäck skulle starta, tyckte att han sett hetare ut än både Henke och Zlatte.. Men vilka får starta? Ja, de är ju ganska självklart att Henke & Zlatte får stå där när domaren blåser igång.

Men Lagerbäck har väl aldrig varit den som gått på dagsform heller. Och det verkar ju uppenbarligen löna sig i längden, det vi ser den statistik rodeoturken presenterar.. Imponerande minst sagt!
Citera
2009-09-10, 13:15
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

3-5-2 verkade ju inte bli speciellt långvarigt.. Men det kan ju mycket väl bli en comeback av det när Henke är tillbaka. Svårt att bänka Elmander och Zlatte är ju ganska gjuten.

Isaksson
Mellberg - Majstorovic - Hansson
Nilsson - Svensson - Larsson - Källström - Safari
Elmander - Ibrahimovic

Sen kommer ju yttrarna bli ganska tröttkörda, vilket löses med utmärkt backup i Holmén, Elm, S. Larsson.

Dock vet jag inte om det kommer se mycket vackrare ut ;P Men jag tror nog att det skulle funka i längden. Alltid svårt att få det att få det att funka direkt i en match dock, och nu är kanske inte riktigt rätt läge att rulla på startpositionerna.
Men Henke känner ju jag kommer sättas in någonstans, så det skulle inte förvåna mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in