2008-10-13, 15:35
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Han vann inte en enda 1vs1 duell, faktum är att han inte fick speciellt många.

Tanken med Sveriges uppställning och taktik var att det inte skulle bli så många 1vs1 dueller. Tror Micke fick 1 duell och då kom Ronaldo halvt förbi, annars stängde han och Seb igen. Då tycker jag ändå att han har gjort ett bra jobb som har lyckats stänga igen Portugals starka kantspel. Dock så har jag tidigare aviserat, och gör det igen, att Sverige måste få fram en bra och naturligt offensiv ytterback. Men Micke duger tillsvidare.
Citera
2008-10-13, 15:36
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Sebbe gjorde sitt absoluta genombrott i landslaget denna match och visade verkligen att högerkanten är hans område framöver, även i ett 3-5-2 kommer han kunna hantera det defensiva ansvaret och den offensiva viljan.

Seb och Majstorovic var Sveriges absolut bästa spelare. Tycker för övrigt att Sveriges mittfält stod upp riktigt bra mot Portugals. Blir intressant att se på våren när Deco är tillbaka hur det kommer att se ut då.
Citera
2008-10-13, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Tanken med Sveriges uppställning och taktik var att det inte skulle bli så många 1vs1 dueller. Tror Micke fick 1 duell och då kom Ronaldo halvt förbi, annars stängde han och Seb igen. Då tycker jag ändå att han har gjort ett bra jobb som har lyckats stänga igen Portugals starka kantspel. Dock så har jag tidigare aviserat, och gör det igen, att Sverige måste få fram en bra och naturligt offensiv ytterback. Men Micke duger tillsvidare.

Ja det kan jag hålla med om.
Citera
2008-10-13, 15:44
Bannlyst
Citat:
Seb och Majstorovic var Sveriges absolut bästa spelare. Tycker för övrigt att Sveriges mittfält stod upp riktigt bra mot Portugals. Blir intressant att se på våren när Deco är tillbaka hur det kommer att se ut då.

Portugal har inte så jäkla bra innermittfält. Moutinho är den enda som är bra och han är ännu inte en färdig produkt. Alla Miera eller vad de heter är ju inte alls några bra fotbollsspelare.
Citera
2008-10-13, 16:03
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Portugal har inte så jäkla bra innermittfält. Moutinho är den enda som är bra och han är ännu inte en färdig produkt. Alla Miera eller vad de heter är ju inte alls några bra fotbollsspelare.

Kommer inte ihåg vad deras defensiva mittfältare/balansspelare hette men har var inte bra. Moutinho kom inte till sin rätta, har sett mkt bättre matcher med honom i Sporting men det här är ju också lite klasskillnad. Deco skulle som sagt ha höjt Portugals mittfält en klass.

Edit: Sen ska det ju också tilläggas att Sverige hade 3/4 ordinarie mittfältare borta p.g.a. skador. Det verkar som att Sverige ändå har en rätt bra bredd på mittfältare även om vi inte har några direkta stjärnor i dagsläget.
Senast redigerad av Hertigen 2008-10-13 kl. 16:05.
Citera
2008-10-13, 16:35
Medlem
Citat:
Kommer inte ihåg vad deras defensiva mittfältare/balansspelare hette men har var inte bra. Moutinho kom inte till sin rätta, har sett mkt bättre matcher med honom i Sporting men det här är ju också lite klasskillnad. Deco skulle som sagt ha höjt Portugals mittfält en klass.

Edit: Sen ska det ju också tilläggas att Sverige hade 3/4 ordinarie mittfältare borta p.g.a. skador. Det verkar som att Sverige ändå har en rätt bra bredd på mittfältare även om vi inte har några direkta stjärnor i dagsläget.

Det var på något vis positivt för Sverige att dessa spelare var borta, tycker det var mycket roligare att se Holmén och Larsson på planen..
Man ska komma ihåg att Portugal hade Deco borta som är en av de bästa innermittfältarna i världen och verkligen lyfter upp Portugal när han är med.
Citera
2008-10-13, 17:17
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Det var på något vis positivt för Sverige att dessa spelare var borta, tycker det var mycket roligare att se Holmén och Larsson på planen..
Man ska komma ihåg att Portugal hade Deco borta som är en av de bästa innermittfältarna i världen och verkligen lyfter upp Portugal när han är med.

jag tror också att det är bra för landslaget att vi hade lite skador på mittfältet så att vi får in lite nyare spelare, annars hade det nog tyvärr varit så att förbundskaptenerna inte vågat ta in Seb och Holmén i en såpass viktig match förrens om 2-3 år.
Citera
2008-10-13, 18:19
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Såvitt jag såg kom inte Nani eller Bosingwa förbi en enda gång på Safaris kant. Jepp, usel debut... Att Edman håller högre klass än Safari vetefan alltså. Möjligtvis för några år sedan, men på senare år har han verkligen varit risig.

Fattar inte heller hur man kan klaga på Micke Nilsson efter gårdagens match. Då är man fan sinnesslö. Hade Cristiano Ronaldo i sin bakficka hela matchen och är otroligt lugn med bollen. Slår fan aldrig bort en passning.

Det var i princip inget spel på Safaris kant, alla bollar gick till Ronaldo.
Citera
2008-10-13, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Det var i princip inget spel på Safaris kant, alla bollar gick till Ronaldo.

Ronaldo var också på Safaris kant. Arsenalsupportrar verkar vara väldigt noga med det, så jag är lite förvånad över att du inte minns det "ronaldo byter kant med giggs för att clichy äger honom!!" lovar det kommer skrivas så även efter nästa Man Utd-Arsenal match, trots att det byts kant även mot Wigan.

Det är ju bara att konstatera att Safari gjorde en helt okej debut om man bortser från den naturliga nervositeten i början. Det var ett bra beslut av Lagerbäck.
Citera
2008-10-13, 19:55
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ronaldo var också på Safaris kant. Arsenalsupportrar verkar vara väldigt noga med det, så jag är lite förvånad över att du inte minns det "ronaldo byter kant med giggs för att clichy äger honom!!" lovar det kommer skrivas så även efter nästa Man Utd-Arsenal match, trots att det byts kant även mot Wigan.

Det är ju bara att konstatera att Safari gjorde en helt okej debut om man bortser från den naturliga nervositeten i början. Det var ett bra beslut av Lagerbäck.

Absolut, vi måste få in lite vänsterfötter i landslaget, vi vill ju inte som Lyon, tvingas sätta ner Källström på vänsterbacken, synd bara att Safari inte lyckades med något offensivt, det hade kunnat betyda mycket för hans självförtroende och framtid i landslaget, nu får vi bara hoppas att han får fler chanser. Ingen anledning att spela Stoor när han inte får spela i klubblaget. Safari håller i princip samma klass, och Nilsson passar bättre till höger.

Edman beräknas ju göra comeback till jul, men jag vettefan om jag vill ha in honom på vänsterbacken emot Portugal, Safari är framtiden.
Citera
2008-10-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Absolut, vi måste få in lite vänsterfötter i landslaget, vi vill ju inte som Lyon, tvingas sätta ner Källström på vänsterbacken, synd bara att Safari inte lyckades med något offensivt, det hade kunnat betyda mycket för hans självförtroende och framtid i landslaget, nu får vi bara hoppas att han får fler chanser. Ingen anledning att spela Stoor när han inte får spela i klubblaget. Safari håller i princip samma klass, och Nilsson passar bättre till höger.

Edman beräknas ju göra comeback till jul, men jag vettefan om jag vill ha in honom på vänsterbacken emot Portugal, Safari är framtiden.

Samtidigt tycker jag att man kan ifrågasätta Lagerbäcks val att spela Nilsson istället för Stoor som jag tycker har en både defensiv och offensiv förmåga.
Citera
2008-10-13, 21:37
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Samtidigt tycker jag att man kan ifrågasätta Lagerbäcks val att spela Nilsson istället för Stoor som jag tycker har en både defensiv och offensiv förmåga.

Nu har ju visserligen även Micke fått sitta på läktaren, men när man ändå har två snarlika förmågor, i Stoor och Nilsson att välja imellan, så hade jag givet valt den som matchas i klubblaget!

Sen tror jag att Lagerbäck personligen sätter Micke som den främsta ytterbacken, oavsett kant, då han är en spelare som varit med där ett tag nu, är stabil och Lasse vet precis vad han får. Jag jag ska väl inte klaga på hans scouting, jag tycker visst Micke är nyttig, offensivt som defensivt. Jag har mindre förståelse för att Hansson får vara med, även om Mellberg är skadad. Där tycker jag vi har spelare som skulle göra jobbet bättre, med marginal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in