Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Som Cabron säger måste de fyra där bak skärpa till spelet betydligt tionde juni - men Linderoth är ju p.g.a. skadan inte riktigt sig själv, kan inte göra sig rättvisa. Anders Svensson skulle säkert göra bra ifrån sig på den positionen om han får förtroendet istf Linderoth. Jag såg Tyskland-Serbien i går, inte heller det tyska försvaret imponerade...Metzelder-Mertesacker som mittförsvarare är ju inga "världsspelare" , lika lite som Hansson-Mellberg - men när det vankas en VM-EM-turnering brukar sådana försvar kunna lyfta sig rätt ordentligt (tänk på Grekland för fyra år sedan).
Visst är det så, och det är helt naturligt att vi inte vinner lika många närkamper, inte vinner lika mycket boll, eftersom vi till skillnad från Ukraina har skador att oroa oss för i den närmsta framtiden. På den fronten är jag övertygad om att vi kommer att höja oss.
Det som gör mig livrädd är avsaknaden av markering och kommunikation. Den bör nämligen inte vara märkbart sämre i en träningslandskamp än i en tävlingsmatch. Den är bedrövlig idag. Som sagt, grekland är ett typexempel på lag som lever på dålig markering, de kommer definitvt att dra fördel av dåligt markeringsspel.