2008-06-01, 17:15
Medlem
bravehs avatar
In och visa dom nu Elmander
Citera
2008-06-01, 17:16
Medlem
bravehs avatar
Källström-fanboysen på tv3 ger givetvis inte Källström någon del i luckan mellan mittfält och backlinje.
Citera
2008-06-01, 17:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är väldigt tydligt om man ska döma efter den här matchen att Linderoth inte ska spela i åtminstonde öppningsmatchen. Hans jobb är att täppa till ytorna strax ovanför backlinjen och det klarar han inte.

Som Cabron säger måste de fyra där bak skärpa till spelet betydligt tionde juni - men Linderoth är ju p.g.a. skadan inte riktigt sig själv, kan inte göra sig rättvisa. Anders Svensson skulle säkert göra bra ifrån sig på den positionen om han får förtroendet istf Linderoth. Jag såg Tyskland-Serbien i går, inte heller det tyska försvaret imponerade...Metzelder-Mertesacker som mittförsvarare är ju inga "världsspelare" , lika lite som Hansson-Mellberg - men när det vankas en VM-EM-turnering brukar sådana försvar kunna lyfta sig rätt ordentligt (tänk på Grekland för fyra år sedan).
Citera
2008-06-01, 17:18
Medlem
nth_londons avatar
Helvete vad full/bakis Mjällby är från igår. Värre svamlande och slurrande får man leta efter. Kul!
Citera
2008-06-01, 17:18
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Chippen spelade definitivt bort sina chanser till en plats i förstaelvan i och med den 1:a halvleken.

Sebastian Larsson, Henke och Zlatan såg alla riktigt pigga ut och hade en del fina stunder tillsammans.

Källström gjorde också en fullt godkänd 1:a halvlek även om han fipplade med bollen vid ett par tillfällen.

Linderoth har en bra bit kvar...
Allt det där är visserligen sant, men väldigt sekundärt i sammanhanget. Vad träningsmatchen hittills visat är att vårt försvarsspel inte når upp till pojklagsnivå.

Fattar ni hur dåligt det är? Vågar inte tänka hur vi kommer se ut mot ett lag som Grekland med sådan markering...
Citera
2008-06-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Allt det där är visserligen sant, men väldigt sekundärt i sammanhanget. Vad träningsmatchen hittills visat är att vårt försvarsspel inte når upp till pojklagsnivå.

Fattar ni hur dåligt det är? Vågar inte tänka hur vi kommer se ut mot ett lag som Grekland med sådan markering...

Jag håller med dig, det ser mer än lovligt förvirrat och tafatt ut där bak.

Jag koncentrerade mest mitt inlägg till de där frågorna som vevas runt mest just nu, att någonting skulle förändras i backlinjen är en total utopi och därför så tråkigt/lönlöst att diskutera.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-06-01 kl. 17:23.
Citera
2008-06-01, 17:24
Medlem
Jag hade velat sett Zlatan inne med Svensson. Men det blir högst sannolikt så mot grekland. Sen undrar jag om inte Majstorovic är bättre än Hansson just nu. Om vi ska klara av att trycka upp backlinjen måste vi ha nån som klarar av att spela efter marken. Det gör inte hansson.
Citera
2008-06-01, 17:25
Medlem
Treehorns avatar
Det är ganska illa när Ukraina kan skaka Sverige, allt över noll poäng i gruppen är fan en skräll..
Citera
2008-06-01, 17:26
Medlem
dtoags avatar
Varför bytte de Larsson istället för Chippen? Seb gjorde ju en betydligt bättre halvlek än Wilhelmsson, har han kanske någon känning?
Citera
2008-06-01, 17:27
Medlem
LikeAGloves avatar
Källström fipplar alldeles för mycket med bollen
Citera
2008-06-01, 17:28
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Som Cabron säger måste de fyra där bak skärpa till spelet betydligt tionde juni - men Linderoth är ju p.g.a. skadan inte riktigt sig själv, kan inte göra sig rättvisa. Anders Svensson skulle säkert göra bra ifrån sig på den positionen om han får förtroendet istf Linderoth. Jag såg Tyskland-Serbien i går, inte heller det tyska försvaret imponerade...Metzelder-Mertesacker som mittförsvarare är ju inga "världsspelare" , lika lite som Hansson-Mellberg - men när det vankas en VM-EM-turnering brukar sådana försvar kunna lyfta sig rätt ordentligt (tänk på Grekland för fyra år sedan).
Visst är det så, och det är helt naturligt att vi inte vinner lika många närkamper, inte vinner lika mycket boll, eftersom vi till skillnad från Ukraina har skador att oroa oss för i den närmsta framtiden. På den fronten är jag övertygad om att vi kommer att höja oss.

Det som gör mig livrädd är avsaknaden av markering och kommunikation. Den bör nämligen inte vara märkbart sämre i en träningslandskamp än i en tävlingsmatch. Den är bedrövlig idag. Som sagt, grekland är ett typexempel på lag som lever på dålig markering, de kommer definitvt att dra fördel av dåligt markeringsspel.
Citera
2008-06-01, 17:29
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av black_mirror
Jag hade velat sett Zlatan inne med Svensson. Men det blir högst sannolikt så mot grekland. Sen undrar jag om inte Majstorovic är bättre än Hansson just nu. Om vi ska klara av att trycka upp backlinjen måste vi ha nån som klarar av att spela efter marken. Det gör inte hansson.
Det är nästan omöjligt att vara sämre iaf.

Håller med, ser hellre Majsan än Hansson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in