2008-10-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Idiotiskt resonemang. Vi står inför ett tufft och jämnt kval och då skall vi sätta in en grabb som pissar på sig varje gång bollen närmar sig honom

Hellre en stabil ytterback som f.ö. håller högre klass än Safari.

Såvitt jag såg kom inte Nani eller Bosingwa förbi en enda gång på Safaris kant. Jepp, usel debut... Att Edman håller högre klass än Safari vetefan alltså. Möjligtvis för några år sedan, men på senare år har han verkligen varit risig.

Fattar inte heller hur man kan klaga på Micke Nilsson efter gårdagens match. Då är man fan sinnesslö. Hade Cristiano Ronaldo i sin bakficka hela matchen och är otroligt lugn med bollen. Slår fan aldrig bort en passning.
Citera
2008-10-13, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Såvitt jag såg kom inte Nani eller Bosingwa förbi en enda gång på Safaris kant. Jepp, usel debut... Att Edman håller högre klass än Safari vetefan alltså. Möjligtvis för några år sedan, men på senare år har han verkligen varit risig.

Fattar inte heller hur man kan klaga på Micke Nilsson efter gårdagens match. Då är man fan sinnesslö. Hade Cristiano Ronaldo i sin bakficka hela matchen och är otroligt lugn med bollen. Slår fan aldrig bort en passning.

Micke vann inte en enda duell och han bidrog inte med nånting i offensiven.
Citera
2008-10-13, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA

Nej, varken Nilsson eller Safari bidrog speciellt mycket i offensiven men det var nog ganska klara order från förbundskapten att ta det försiktigt.. Kanterna hölls mycket bra matchen igenom.
Citera
2008-10-13, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nej, varken Nilsson eller Safari bidrog speciellt mycket i offensiven men det var nog ganska klara order från förbundskapten att ta det försiktigt.. Kanterna hölls mycket bra matchen igenom.

Mmm, han var varken dålig eller bra, han var bara Micke Nilsson.
Citera
2008-10-13, 14:31
Medlem
Hertigens avatar
Citat:

Jag vet inte om du ljuger eller bara har selektivt minne. Micke vann tillsammans med Seb flertalet dueller. Som jag kommer ihåg det kom Ronaldo fram en gång på den kanten och då var Micke tillbaka och tvingade Ronaldo till ett kasst inlägg.
Citera
2008-10-13, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Jag vet inte om du ljuger eller bara har selektivt minne. Micke vann tillsammans med Seb flertalet dueller. Som jag kommer ihåg det kom Ronaldo fram en gång på den kanten och då var Micke tillbaka och tvingade Ronaldo till ett kasst inlägg.

Kallas det att vinna när han kommer tillsammans med ena yttern och ena mittfältaren och fäller honom? För isåfall vann han flera dueller. Men han själv vann inte en enda.
Citera
2008-10-13, 14:40
Medlem
Citat:
Kallas det att vinna när han kommer tillsammans med ena yttern och ena mittfältaren och fäller honom? För isåfall vann han flera dueller. Men han själv vann inte en enda.

Nilsson fick väl inte alls många frisparkar emot sig? Snarare var det väl Andersson och Larsson (andra halvlek)?
Citera
2008-10-13, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nilsson fick väl inte alls många frisparkar emot sig? Snarare var det väl Andersson och Larsson (andra halvlek)?

Ja, det stämmer när du säger det. Nilsson fick inte så många dueller emot sig faktiskt, det var oftast Andersson och Larsson som hann före.
Citera
2008-10-13, 14:49
Medlem
Hertigens avatar
Citat:

Kan inte minnas att Micke drog på sig en enda frispark? Men det kanske är mitt selektiva minne som talar. Iaf så vann han flera dueller och att du då säger att han suger när "världens bästa spelare" bara kommer förbi 1 gång under 90 minuter på hans kant är ett korkat uttalande.
Citera
2008-10-13, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Kan inte minnas att Micke drog på sig en enda frispark? Men det kanske är mitt selektiva minne som talar. Iaf så vann han flera dueller och att du då säger att han suger när "världens bästa spelare" bara kommer förbi 1 gång under 90 minuter på hans kant är ett korkat uttalande.

Han vann inte en enda 1vs1 duell, faktum är att han inte fick speciellt många.
Citera
2008-10-13, 14:51
Medlem
Axells avatar
Micke Nilsson gjorde väl sitt jobb men inte mer. Däremot tycker jag det såg ut som om han försökte mer än vanligt i offensiven då och då.
Citera
2008-10-13, 15:22
Moderator
easy_dans avatar
förstår mig inte på folk som inbillar sig att Nilsson gjorde en bra match, han hade fan inte mycket att göra. Sidleds och främst Sebbe gjorde ett grymt defensivt arbete o stängde till kanten åt honom, när Portugal rann förbi där rann dom ofta förbi Micke med.

Sebbe gjorde sitt absoluta genombrott i landslaget denna match och visade verkligen att högerkanten är hans område framöver, även i ett 3-5-2 kommer han kunna hantera det defensiva ansvaret och den offensiva viljan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in