2009-05-27, 01:06
Medlem
Masingas avatar
Vem har sagt att det skall vara full fart framåt Det finns ngt som heter taktik, och det går tro det eller ej att vinna mot bättre lag ihop med en tro på sig själv.

Förstår inte varför ni blir så upprörda, bara för att Sverige är ett mindre land med sämre spelarmaterial än tex Italien ska de inte gå in för att vinna? Ska de satsa på oavgjort för att truppen inte är tillräckligt bra?

Ni är väl nöjda med att bara ta er till slutspel, och skulle det inte gå bra där kan man ju alltid spela ut kortet " men vi är ett litet land "
Citera
2009-05-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Varför tror du det blev ett sånt ståhej när Zlatan sa, vi kan vinna VM? Jo, för att ingen annan har en sådan mentalitet.

Det är sanslöst att det där uttalandet fortfarande lever! Zlatan svarade "ja" på en direkt fråga om vi kan vinna VM... va fan ska han säga "nej men jag åker till mästerskapet ändå för att försöka få Riberys autograf".. Minns att Micke Nilsson och flera andra svarade ja på samma fråga också.. varför det blev sådant ståhej kring just Zlatan? Kanske för att en vinklad löpsedel med "Zlatan: Vi kan vinna VM" lockar mer än "Mikael Nilsson: Vi kan vinna VM"?.. simpel journalistik kallas det..
Citera
2009-05-27, 01:10
Medlem
Citat:
Vem har sagt att det skall vara full fart framåt Det finns ngt som heter taktik, och det går tro det eller ej att vinna mot bättre lag ihop med en tro på sig själv.

Förstår inte varför ni blir så upprörda, bara för att Sverige är ett mindre land med sämre spelarmaterial än tex Italien ska de inte gå in för att vinna? Ska de satsa på oavgjort för att truppen inte är tillräckligt bra?

Ni är väl nöjda med att bara ta er till slutspel, och skulle det inte gå bra där kan man ju alltid spela ut kortet " men vi är ett litet land "

Om det nu finns något som heter taktik i din värld vill jag gärna höra lite om dina tankar kring en passande taktik för det svenska landslaget mer än att de ska tro på sig själva.. för det räcker inte som taktik i min värld!
Citera
2009-05-27, 01:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Om det nu finns något som heter taktik i din värld vill jag gärna höra lite om dina tankar kring en passande taktik för det svenska landslaget mer än att de ska tro på sig själva.. för det räcker inte som taktik i min värld!

Att tro på sig är ingen taktik. Om du hade hängt med från början så hade du insett vid det här laget att det är Lagerbäck jag kritiserar, inte spelarna. Spelsystemet är bevisligen bra defensivt, inte grymt men bra. Offensivt är det ett problem men det vet väl du redan?

Turkarna i Em visade en tro på sig själva och ett stort hjärta, fastän de mötte bättre lag på pappret. Varför? Jo, för att de hade en tränare som trodde på att det kunde ske och sånt smittar av sig på spelare.
Citera
2009-05-27, 01:16
Medlem
Citat:
Att tro på sig är ingen taktik. Om du hade hängt med från början så hade du insett vid det här laget att det är Lagerbäck jag kritiserar, inte spelarna. Spelsystemet är bevisligen bra defensivt, inte grymt men bra. Offensivt är det ett problem men det vet väl du redan?

Då ber jag dig för tredje gången att utveckla dina tankar om vad vi ska göra annorlunda.. om spelsystemet inte faller dig i smaken.. hur vill du att Sverige formerar laget istället?
Citera
2009-05-27, 01:19
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Då ber jag dig för tredje gången att utveckla dina tankar om vad vi ska göra annorlunda.. om spelsystemet inte faller dig i smaken.. hur vill du att Sverige formerar laget istället?

Jag tänker inte diskutera spelsytemet med dig, det va inte därför jag började kladda i tråden. Jag vill ha en förbundskapten som tror på att varje lag går besegra oavsett vilket lag det är, en som inte säger " jag tror inte en avbytare kan förändra en matchbild " etc
Citera
2009-05-27, 01:24
Medlem
Citat:
Jag tänker inte diskutera spelsytemet med dig, det va inte därför jag började kladda i tråden. Jag vill ha en förbundskapten som tror på att varje lag går besegra oavsett vilket lag det är, en som inte säger " jag tror inte en avbytare kan förändra en matchbild " etc

Nej det är lugnt jag ska inte tvinga dig grabben.. skulle inte heller gilla att tvingas svara på en fråga jag inte hade ett vettigt svar på!
Så vem vill du ha som förbundskapten då som ska gjuta mod i våra vikingar? Eller det kanske är för jobbigt att börja diskutera det också?

En avslutande fråga till dig: Spelar Sverige zon eller man-man försvar?
Citera
2009-05-27, 01:27
Medlem
stukas avatar
Citat:

Du kan inte diskutera för du vet inget om fotboll.
Du vet inget om Lagerbäck förutom vad han säger i media och vad du inte vet är att du fullständigt går i tabloidernas ledband, trots att du "hatar" dom.

Du är en svensk turist.
Men du är långt, långt ifrån ensam.
Citera
2009-05-27, 01:30
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nej det är lugnt jag ska inte tvinga dig grabben.. skulle inte heller gilla att tvingas svara på en fråga jag inte hade ett vettigt svar på!
Så vem vill du ha som förbundskapten då som ska gjuta mod i våra vikingar? Eller det kanske är för jobbigt att börja diskutera det också?

En avslutande fråga till dig: Spelar Sverige zon eller man-man försvar?

Men är du på riktigt? Jag har inte ens kritiserat spelsystemet, lägg ner nu du börjar bli patetisk. Håll dig till sakfrågan istället, man märker att du inte har ngt bättre för dig för du försöker starta nya ämnen att skriva om.

Som kapten vill jag se kanske Haglund från Elfsborg, gillar hans spelsätt.
Citera
2009-05-27, 01:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Du kan inte diskutera för du vet inget om fotboll.
Du vet inget om Lagerbäck förutom vad han säger i media och vad du inte vet är att du fullständigt går i tabloidernas ledband, trots att du "hatar" dom.

Du är en svensk turist.
Men du är långt, långt ifrån ensam.

Vad finns det att diskutera? Jag kritiserar hans ledarskap och ni babblar om att jag ska svara på ngt som jag inte ens kritiserat NI ÄR JU HELT OTROLIGA.
Citera
2009-05-27, 01:42
Medlem
stukas avatar
Citat:
Vad finns det att diskutera? Jag kritiserar hans ledarskap och ni babblar om att jag ska svara på ngt som jag inte ens kritiserat NI ÄR JU HELT OTROLIGA.

Men vad är din poäng?

Du kritiserar Lagerbäck pga hans "ledarstil".
Kan du ge ett (1) exempel på dåligt ledarskap av Lagerbäck?
Citera
2009-05-27, 01:43
Medlem
Citat:
Men är du på riktigt? Jag har inte ens kritiserat spelsystemet, lägg ner nu du börjar bli patetisk. Håll dig till sakfrågan istället, man märker att du inte har ngt bättre för dig för du försöker starta nya ämnen att skriva om.

Som kapten vill jag se kanske Haglund från Elfsborg, gillar hans spelsätt.

Ojojoj dags att gå och sova nu kanske? eller det kanske inte är bristen på sömn som ställer till det i huvudet? så det är inte fel på spelsystemet? och inte fel på spelarna? Det är bara Lagerbäck det är fel på? Vad ska han göra annorlunda med samma spelare och samma spelsystem tycker du då? Och kom inte och säg att han ska få spelarna att våga vinna för det kom vi väl ändå överens om att det inte räcker som taktik?

Ditt ignorerande på min fråga om Sverige spelar zon eller man-man försvar finner jag också intressant.. men känn dig inte besviken för majoriteten här inne verkar ha problem att svara på den grundläggande taktikfrågan.. märkligt nog är det ofta samma personer som inte kan svara på den frågan som tycker Sverige har underpresterat under Lagerbäck..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in