2008-10-13, 22:29
Medlem
Tror ni Lagerbäck har mage att peta Majstro igen när Mellberg kommer tillbaka? Eller kommer han ta förnuftet till fånga och bänka Hansson? Eller satsar han åter på vansinnesexprimentet med trebackslinje för att få in alla 3? Blir jäkligt intressant att se hur han väljer att göra..
Citera
2008-10-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tror ni Lagerbäck har mage att peta Majstro igen när Mellberg kommer tillbaka? Eller kommer han ta förnuftet till fånga och bänka Hansson? Eller satsar han åter på vansinnesexprimentet med trebackslinje för att få in alla 3? Blir jäkligt intressant att se hur han väljer att göra..
Mellberg och Hansson kommer spela om man känner Lagerbäck rätt.
Citera
2008-10-13, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Mellberg och Hansson kommer spela om man känner Lagerbäck rätt.

Tror inte han petar Mellberg. Det är dock ännu länge kvar, saker hinner ändras.
Citera
2008-10-13, 22:49
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Skulle också vilja se Mellberg & Majstro i fyrbackslinje. Daniel är så jävla mycket bättre än fummel-Petter. Stark i luftrummet dessutom.
Citera
2008-10-13, 22:54
Medlem
Majstorovic är dessutom, förutom att vara en mkt bättre mittback än Hansson, betydligt mycket bättre med bollen. Så istället att ha två mittbackar med träben (Hansson och Mellberg) får man med Majstro en som kan lägga någerlunda precisa uppspel. Sån jävla skillnad det blir då i vårt anfallsspel.
Citera
2008-10-13, 22:56
Medlem
Känns som att ni kanske drar lite förhastade slutsatser efter en bra match av Majstorovic?
Citera
2008-10-13, 22:58
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Känns som att ni kanske drar lite förhastade slutsatser efter en bra match av Majstorovic?

Tycker han visat tidigare att han håller på den här nivån. Sen är han i vilket fall som helst bättre än Petter Hansson, därför tycker jag det är logiskt att låta honom starta.
Citera
2008-10-13, 23:05
Medlem
Citat:

har nog sett minst 100 matcher med Maestro så jag vet vilken nivå han håller. Dessutom har jag sett nog med matcher med Petter Hansson för att veta vilken nivå han håller. Så det är ett enkelt val.
Citera
2008-10-13, 23:43
Medlem
lanafishs avatar
Angående Micke så hade han inte speciellt mycket att göra. Som tidigare nämn så kom han i ett 1vs1 läge mot Ronaldo, då var Micke upp på läktaren och Majstro kom till undsättning. Ronaldo fick inte speciellt mycket bollar heller för den delen. En jobbet var uppe och såg matchen han sa att Ronaldo gnällde friskt för att han fick några passningar. Och ja, självklart måste Lagerbäck peta Hansson för Majstro.

Sen undrar jag lite var alla Zlatan-hatare har tagit vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Edit: Sen ska det ju också tilläggas att Sverige hade 3/4 ordinarie mittfältare borta p.g.a. skador. Det verkar som att Sverige ändå har en rätt bra bredd på mittfältare även om vi inte har några direkta stjärnor i dagsläget.

Men vilka var det som saknades, Sidleds gör ett minst lika bra jobb som Taco. Linderoth vet jag inte var han står längre, men tycker inte att han har varit saknad. Chippen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Tycker vi ska köra på med det mittfält vi har nu. Var ganska stor motståndare till Holmén, men tyckte han skötte sig förvånansvärt bra. Kanske höll i bollen lite för länge några gånger, men det kan man leva med.
Senast redigerad av lanafish 2008-10-13 kl. 23:47.
Citera
2008-10-14, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Angående Micke så hade han inte speciellt mycket att göra. Som tidigare nämn så kom han i ett 1vs1 läge mot Ronaldo, då var Micke upp på läktaren och Majstro kom till undsättning. Ronaldo fick inte speciellt mycket bollar heller för den delen. En jobbet var uppe och såg matchen han sa att Ronaldo gnällde friskt för att han fick några passningar. Och ja, självklart måste Lagerbäck peta Hansson för Majstro.

Men vilka var det som saknades, Sidleds gör ett minst lika bra jobb som Taco. Linderoth vet jag inte var han står längre, men tycker inte att han har varit saknad. Chippen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Tycker vi ska köra på med det mittfält vi har nu. Var ganska stor motståndare till Holmén, men tyckte han skötte sig förvånansvärt bra. Kanske höll i bollen lite för länge några gånger, men det kan man leva med.

Skillnaden är att Taco är bättre offensivt och faktiskt kan slå en passning framåt.
Citera
2008-10-14, 07:43
Medlem
someuses avatar
Citat:
Känns som du missat att han spelat en hel del matcher i blågult på senare tid? Avstängningar, skador och nya spelsystem? Ei? I samtliga har han varit bra eller godkänd? En direkt felaktig slutsats (inte förhastad) vore ju att tro att Petter, i något fall alls, vore ett bättre alternativ?
Citera
2008-10-14, 07:55
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish

Sidleds gör Linderoths gamla jobb. Inte Tacos. Taco har dock mer att erbjuda offensivt än Sidleds, därför kommer han att ta över och utveckla Linderoths (som förhoppningsvis e färdig med blågult)(Lasse Tveksamt) gamla roll.
Kim kommer ligga lite framför. De två illrarna från senaste matchen hade gärna fått fortsätta mittfältskanterna för min del. (Seb/Holmen) Det var deras guttsiga jobb som gjorde att Kim kunde fokusera lite mer framåt. Kim kan bättre än senast men ändå.
För att fatta mig kort, ingen saknades, men Taco ska ha Sidleds plats.
Elmander får dessutom leverera om han ska spela. (Lasse Tveksamt)
Safari ska ges fortroende och få starta i fortsättningen. (Lasse Tveksamt)
Hansson bort, Mellberg in. (Lasse Tveksamt)
Senast redigerad av someuse 2008-10-14 kl. 07:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in