2006-05-25, 15:57
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Ska bli skoj att höra Källström fanatikerna kunna försvara hans första halvlek mot Finland. Fan vad värdelös den killen är i landslaget. In med Svensson så det blir någon fart på mittfältet.

Källström är given. Ingen jätte halvlek, men Svensson skulle knappast vara bättre trippande runt mittlinjen. Jag är ingen Källström fanatikerna, utan bara anit-Svensson.
Annars har allt vår offensivt i stort sett startat från Källström. Båda framspelningarna till Elmander bland annat.

Blåsten gör inte spelet bättre och vår högerkant är inte bra. Känner obehag när jag tänker på Cole mot Alex.
Citera
2006-05-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Inte helt klockren insats av Alex som högerback. Som kommentatorerna säger ligger han ofta lite för högt upp, men får samtidigt inte speciellt mycket understöd av Mikael Nilsson. Å andra sidan, vad ska man förvänta sig när han inte spelat högerback alls, i princip. Offensivt sett har han dock inte gjort bort sig.

/feldgrau

Precis man ser att han inte håller som högerback tyvärr. Får väl hoppas att Nilsson gör det bättre i andra. För det är ju den enda reserv vi har
Citera
2006-05-25, 15:58
Medlem
Morientess avatar
Jag saknar Östlund
Citera
2006-05-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Källström är given. Ingen jätte halvlek, men Svensson skulle knappast vara bättre trippande runt mittlinjen. Jag är ingen Källström fanatikerna, utan bara anit-Svensson.

Blåsten gör inte spelet bättre och vår högerkant är inte bra. Känner obehag när jag tänker på Cole mot Alex.

Hur kan man vara anti-Svensson. Killen gör alltid sitt yttersta när han spelar.
Till skillnad från Källström som så fort han får chansen bara gör bort sig.
Men Lagerbäck tänker väl att han kan testa Källström nu och se om han har skärpt till sig efter sitt fina spel i Rennes.
Fast efter denna halvlek har han faktiskt bara hjälpt Svensson ännu närmare den givna plats han så förtjänar i landslaget.
Citera
2006-05-25, 16:05
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Hur kan man vara anti-Svensson. Killen gör alltid sitt yttersta när han spelar.
Till skillnad från Källström som så fort han får chansen bara gör bort sig.
Men Lagerbäck tänker väl att han kan testa Källström nu och se om han har skärpt till sig efter sitt fina spel i Rennes.
Fast efter denna halvlek har han faktiskt bara hjälpt Svensson ännu närmare den givna plats han så förtjänar i landslaget.

Killen trippar runt vid mittcirkeln och vinner 5% av alla närkamper. Visst Svensson är bra, mot typ Georgian och andra blåbärsnationer men mot stora lag har han inget att göra på plan. Svensson dominerar inte ens i korpserien Allsvenskan.

Jag håller med om Källström inte gjort någon kanonmatch i landslaget, men vi har tyvärr inget bättre alternativ.
Citera
2006-05-25, 16:08
Medlem
Villons avatar
Källströms positionering är som vanligt åt helvete i förhållande till spelmodellen. I ett landslag med rakt mittfält skulle Källström vara given och dessutom mycket lyckosam.
Citera
2006-05-25, 16:09
Medlem
Villons avatar
Men nu blir det åka av, för nu kommer Daniel Andersson in.
Citera
2006-05-25, 16:11
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Men nu blir det åka av, för nu kommer Daniel Andersson in.
Japp. Fåglarna tystnade tvärt när dom såg den vandrande depressionen kliva ut på planen.
Citera
2006-05-25, 16:57
Medlem
Robert_Goatses avatar
Fy fan vad dåliga vi var!
Jag menar, 0-0 mot Finland?
Citera
2006-05-25, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Fy fan vad dåliga vi var!
Jag menar, 0-0 mot Finland?

Vad räknar du med när Sverige ställer upp med ett B-lag och möter Finlands A-lag?
Citera
2006-05-25, 17:03
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Precis man ser att han inte håller som högerback tyvärr. Får väl hoppas att Nilsson gör det bättre i andra. För det är ju den enda reserv vi har

Det är väl dock svårt att uttala sig om Alexanderssons vara eller inte vara på högerbacken efter en match. Nilsson gjorde det bättre i andra, men då hade Finland ingenting alls i anfallsväg, å andra sidan. Nilsson på högerbacken och Alex på mittfältet mot Paraguay och England känns dock som det bästa valet i nuläget. Sen kan Chippen få briljera mot motstånd han klarar av, som T&T, med Alex eller Nilsson bakom sig.

/feldgrau
Citera
2006-05-25, 17:06
Medlem
Helhetssyn:

*Kim Källström håller tyvärr inte. Han började spela fint runt minut 75 då alla finländare var slutkörda.

*Petter Hansson var godkänd men missade en del markering i första halvlek.

*Mikael Nilsson ska spela högerback.

*Niklas Alexandersson ska spela yttermittfältare

*Johan Elmander hade sina lägen men är enormt dåligt avslutare och jag tackar gud för att han bara är 4:e eller 5:e alternativ som anfallare

*Markus Rosenberg spelade han?

*Daniel Andersson skulle kunna göra 4 mål men jag skulle ändå hata karln. Han har inte i landslaget att göra.

Vad gäller resten så var det ingen som gjorde något extra utan gjorde det som räknas av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in