2006-05-25, 13:40
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Jag tror att Alexandersson kommer vara första högerback i VM och det är därför de spelar honom där nu. Nilsson tror jag helt enkelt bara behöver speltid och det är därför de spelar honom som ytter.

Tror jag också, Nillson kommer säkert vara kass idag och då är högersidan för VM klar med Chippen/Alex.
Citera
2006-05-25, 13:42
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Tror jag också, Nillson kommer säkert vara kass idag och då är högersidan för VM klar med Chippen/Alex.
Vilket innebär den absurda situation att i de lägen då Sverige ska "säkra" bakåt och tidigare har slängt in Alexandersson på kanten så ska vi nu har Micke Nilsson som back? Jippiie!
Citera
2006-05-25, 13:48
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Vilket innebär den absurda situation att i de lägen då Sverige ska "säkra" bakåt och tidigare har slängt in Alexandersson på kanten så ska vi nu har Micke Nilsson som back? Jippiie!
Förstår faktiskt inte varför förbundskaptenerna inte tog ut Christoffer Andersson, som är högerback och som dessutom kommer att spela för Hannover i Bundesliga till hösten... Det känns som en liten miss där, fast dom fick väl offra honom så att dom fick plats med alla sina "favoriter" (ex. "Sidleds-danne") i truppen, precis som mär man tog med en skadad föredetting som Mjällby i truppen till EM 2004 i stället för ett mer vettigt allternativ...
Citera
2006-05-25, 13:54
Medlem
Don Cribiaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Alldeles för långsam och icke-arbetsbenägen.

Ändå klarade han uppgiften bra både i Southampton(där han faktiskt spelade många matcher på kanten, när han fick spela) och Elfsborg. Jag tror hursomhelst att han är ett bättre alternativ än hans konkurrenter (Nilsson, Chippen å Alexandersson).
Citera
2006-05-25, 14:13
Medlem
Shuyins avatar
Blir intressant att se,

Målvakterna idag, Alex som högerback, Kim som offensivmittfältare och de två forwards. Resten av placeringarna i startelvan känns givna.
Citera
2006-05-25, 14:16
Medlem
erikbes avatar
Träningsmatch mot Finland inför VM, får mig att minnas uppladdningen inför VM 1990 då man krossade Finland med 6-0, tror att Brolin gjorde hattrick och att även Limpar lekte. Sen gick det som det gick...

Citat:
Det "riktiga" genrepet 1990 mot Finland inför ett glesbefolkat Råsunda (knappt 13.000) var i varje fall ett lysande undantag från normen. Finland hade veckan innan spelat 1-1 med Irland men den nationen hade förstås inte någon Limpár. Anders satte fart direkt på Råsunda och levererade förspelet till Mats Magnussons 1-0 redan i den femte minuten. Tvåan krutade han själv in och de fyra återstående påsarna låg han också bakom.

4-0-målet hade haft alla förutsättningar att bli en svensk klassiker i stil med Brolins mål mot England i EM -92 om det bara fallit i en match av större betydelse. Två raka klackningar, först Klas Ingessons och sedan Limpárs öppnade fritt fram för Brolin till mål. Klas och Tomas var ju för övrigt medaktörer i det klassiska målet -92 också.

Från svenskfotboll.se
Citera
2006-05-25, 14:17
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Cribiari
Ändå klarade han uppgiften bra både i Southampton(där han faktiskt spelade många matcher på kanten, när han fick spela) och Elfsborg. Jag tror hursomhelst att han är ett bättre alternativ än hans konkurrenter (Nilsson, Chippen å Alexandersson).

Han var väl inte direkt lysande i Southampton. Jag är nöjd bara han inte lirar i mitten. Mot Gerrard och Lampard skulle Svensson absolut inte kunna tillföra något, speciellt inte i närkamperna och i defensiven. Tror nog Nilsson kan starta på högerkanten i VM, för att hjälpa Alexandersson.
Citera
2006-05-25, 14:53
Medlem
gorgons avatar
Själv hoppas jag på ett nytt storstilat fiasko där vi inte ens klarar att gå vidare ur gruppen. För tar vi tempen på startelvan måste det nog klassas som en bragd om man ens vinner en match under de germanska spelen.
Citera
2006-05-25, 15:31
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Själv hoppas jag på ett nytt storstilat fiasko där vi inte ens klarar att gå vidare ur gruppen. För tar vi tempen på startelvan måste det nog klassas som en bragd om man ens vinner en match under de germanska spelen.
Va? Vi har ett bättre lag än både Trinadad och Paraguay både på pappret och i realiteten.

Varför hoppas du på fiasko föresten?
Citera
2006-05-25, 15:53
Medlem
Ska bli skoj att höra Källström fanatikerna kunna försvara hans första halvlek mot Finland. Fan vad värdelös den killen är i landslaget. In med Svensson så det blir någon fart på mittfältet.
Citera
2006-05-25, 15:55
Medlem
feldgraus avatar
Inte helt klockren insats av Alex som högerback. Som kommentatorerna säger ligger han ofta lite för högt upp, men får samtidigt inte speciellt mycket understöd av Mikael Nilsson. Å andra sidan, vad ska man förvänta sig när han inte spelat högerback alls, i princip. Offensivt sett har han dock inte gjort bort sig.

/feldgrau
Citera
2006-05-25, 15:57
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jävlar vad ruttet det såg ut i första... högerförsvaret helt ihåligt, förvirring på mittfältet, och Elmander brände 2-3 öppna målchanser. Kim Källström såg ut som han brukar, mycket boll, några kanon-passningar, och några rejält darriga insatser. Markus Rosenberg imponerande inte heller.

Uj uj uj... skärpning krävs i andra.

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in