2007-02-10, 20:46
Medlem
Simaõs avatar
håller med feldgrau. det är du, abram, som menar att Sverige borde kunna spela som Argentina, ingen annan har sagt det. Och samtidigt verkar det som du tycker Sverige är en dålig fotbollsnation. Jag förstår överhuvudtaget inte vart du försöker komma.
Citera
2007-02-10, 21:58
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Det är en sak jag fortfarande aldrig fattat, hur i i helvete kunde Lagerbäck och Söderberg bänka Zetterberg hela tiden och rasera hans landslagskarriär totalt? En av Sveriget bästa mittfältare på år och dar.

Zetterberg ville ha mera frihet att styra mittfältet som han ville och det passade inte med Söderbergs pärm så då passade han bättre på bänken. Något förenklat...
Citera
2007-02-10, 22:25
Medlem
MacClannoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abram
Jag väntar fortfarande på varför ni tycker Sverige är en grymt bra fotbollsnation. Komigen nu, lägg upp lite.

Grymt bra fotbollsnation? är det någon som har sagt det? Det verkar som om du tar det förgivet, att alla tycker det. Du tycker att vi borde kopiera Argentinas passningspel? Hur skulle vi kunna göra det med vårt spelarmaterial om du nu tycker att det inte är så bra!
Citera
2007-02-10, 23:06
Medlem
abram

Du är sannerligen en väldigt udda typ, hade jag haft tid och ork så hade jag gjort historiens längsta inlägg här på Flashback nu där jag citerat varenda inlägg du gjort i den här tråden och gått igenom dom grundligt för dig, för på fullaste allvar så har du hittils inte haft ett enda rätt i ett enda utav dina påståenden här.

Men för att göra det så enkelt jag kan för dig så ber jag dig endast att nämna vad det är för supertalanger du menar att vi har i Sverige som skulle kunna gå rakt in i startelvan i vårat svenska landslag i fotboll?

För det är väl fotbollslandslaget vi pratar om?
Citera
2007-02-11, 09:07
Bannlyst
Jag är kristisk mot landslagets sätt att framföra sitt spel och det har visat sig att det inte räcker. Att säga att det är bra att komma till åttondelsfinal så nöjer man sig och spelar efter "Det är skillnad på att spela för att inte förlora och att spela för att vinna". Varför bara gå in för det minimala och inte vidga och spela mer kreativt och konstruktivt? För visst kan spelet bli bättre eller inte?
Citera
2007-02-11, 09:24
Medlem
Citat:
Jag är kristisk mot landslagets sätt att framföra sitt spel och det har visat sig att det inte räcker. Att säga att det är bra att komma till åttondelsfinal så nöjer man sig och spelar efter "Det är skillnad på att spela för att inte förlora och att spela för att vinna". Varför bara gå in för det minimala och inte vidga och spela mer kreativt och konstruktivt? För visst kan spelet bli bättre eller inte?

Klart att spelet kan vara bättre, det kan det alltid i alla lag, men man måste anpassa sitt spel efter sitt spelarmaterial, så svara på min fråga nu.

Vilka supertalanger är det vi har i Sverige som du tycker skall gå rakt in i startelvan och hjälpa oss att spela som Argentina?
Citera
2007-02-11, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Klart att spelet kan vara bättre, det kan det alltid i alla lag, men man måste anpassa sitt spel efter sitt spelarmaterial, så svara på min fråga nu.

Vilka supertalanger är det vi har i Sverige som du tycker skall gå rakt in i startelvan och hjälpa oss att spela som Argentina?

Det är unga talanger som jag har sett men som jag inte känner som jag tycker har en chans/möjlighet till något stort men som inte får sin röst hörd. På stora fotbollsevenemang finner man en mängd unga personer som verkligen visar vad de går för och det här undangöms pga av att dessa inte har kontakter högre upp i fotbollsledet. Bojan djordic är t ex en spelare som är ganska duktig men som jag inte tycker håller kvalite bara för att nämna ett exempel av spelare.

Jag tycker också att det tar för mycket tid innan man ens får en chans att spela för laget, ta Källström som exempel, duktig spelare som har lång tid framför sig, hur mycket fick inte han vänta innan han fick en chans till spel? Den utvecklingen syftar jag mest på, det ska gå fort och laget ska våga förändringar. Klarar inte dem nya spelarna Lagerbäcks press så är det bara säga adjö, svårare än så är det inte. Men just den där chansen och möjligheten för unga borde finnas där.
Citera
2007-02-11, 12:21
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Det är unga talanger som jag har sett men som jag inte känner som jag tycker har en chans/möjlighet till något stort men som inte får sin röst hörd. På stora fotbollsevenemang finner man en mängd unga personer som verkligen visar vad de går för och det här undangöms pga av att dessa inte har kontakter högre upp i fotbollsledet. Bojan djordic är t ex en spelare som är ganska duktig men som jag inte tycker håller kvalite bara för att nämna ett exempel av spelare.

Jag tycker också att det tar för mycket tid innan man ens får en chans att spela för laget, ta Källström som exempel, duktig spelare som har lång tid framför sig, hur mycket fick inte han vänta innan han fick en chans till spel? Den utvecklingen syftar jag mest på, det ska gå fort och laget ska våga förändringar. Klarar inte dem nya spelarna Lagerbäcks press så är det bara säga adjö, svårare än så är det inte. Men just den där chansen och möjligheten för unga borde finnas där.

Att unga spelare ska få mer chanser i Lagerbäcks landslag är nog alla ganska enade om.
Citera
2007-02-11, 13:59
Medlem
enannangångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Att unga spelare ska få mer chanser i Lagerbäcks landslag är nog alla ganska enade om.

Ja det är ett faktum ! Synd att inte Mr. Fegbäck har insett det
Citera
2007-02-11, 16:47
Medlem
Citat:

Nu skriver du äntligen någonting genomtänkt och vettigt, bra där.

Men det är ändå så att de som faktiskt får chansen i diverse asien och sydamerika turneringar tyävrr inte tar chansen utan de gör allt som oftast riktigt usla insatser, med vissa undantag givetvis, då är det svårt att som förbundskapten peta väck någon ur A-truppen för att plocka med dessa enbart för att de är talanger.
Citera
2007-02-11, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Nu skriver du äntligen någonting genomtänkt och vettigt, bra där.

Men det är ändå så att de som faktiskt får chansen i diverse asien och sydamerika turneringar tyävrr inte tar chansen utan de gör allt som oftast riktigt usla insatser, med vissa undantag givetvis, då är det svårt att som förbundskapten peta väck någon ur A-truppen för att plocka med dessa enbart för att de är talanger.

Ja, när dem har fått den chansen att visa sig men tabbar sig, ja, då får dem skylla sig själva, det är ju naturligt och dessutom ska det ju finnas konkurrens. Lagerbäck kan ibland vara för hård och pressa och på något sätt envisas om att ta in nya spelare/förändra strategi/taktik/uppstälnning och vad det nu kan vara. Den senaste som kom in har ju varit Källström och han får ju inte direkt mycket speltid alls och det är riktigt dåligt av Lagerbäck.
Citera
2007-02-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ja, när dem har fått den chansen att visa sig men tabbar sig, ja, då får dem skylla sig själva, det är ju naturligt och dessutom ska det ju finnas konkurrens. Lagerbäck kan ibland vara för hård och pressa och på något sätt envisas om att ta in nya spelare/förändra strategi/taktik/uppstälnning och vad det nu kan vara. Den senaste som kom in har ju varit Källström och han får ju inte direkt mycket speltid alls och det är riktigt dåligt av Lagerbäck.

Ja vi är väl överens om att talangerna skall få chansen, det får dom och oftast så misslyckas dom, Sverige har inga bättre fotbollsspelare än de som nu är i landslaget, så är det bara. Och då är det svårt att göra några förändringar i truppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in