2006-05-25, 17:06
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Vad räknar du med när Sverige ställer upp med ett B-lag och möter Finlands A-lag?

Finlands A-lag motsvarar väl en div 4 eller 5 i Sverige eller?
Citera
2006-05-25, 17:08
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det är väl dock svårt att uttala sig om Alexanderssons vara eller inte vara på högerbacken efter en match. Nilsson gjorde det bättre i andra, men då hade Finland ingenting alls i anfallsväg, å andra sidan. Nilsson på högerbacken och Alex på mittfältet mot Paraguay och England känns dock som det bästa valet i nuläget. Sen kan Chippen få briljera mot motstånd han klarar av, som T&T, med Alex eller Nilsson bakom sig.

/feldgrau

Håller med. Sen tror jag vinden betydde mycket, vore konstigt annars att matchen svängde så otroligt. Känns dock säkrast med Nilsson som högerback och Alex på mitten som understöd.

England tror redan på tvåsiffrigt. Jag bryr mig inte så mycket om dessa vänskapsmatcher, vi är bäst som underdog.
Citera
2006-05-25, 17:08
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Vad lever du i för verklighet egentligen?
Citera
2006-05-25, 17:09
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Träningsmatch mot Finland inför VM, får mig att minnas uppladdningen inför VM 1990 då man krossade Finland med 6-0, tror att Brolin gjorde hattrick och att även Limpar lekte. Sen gick det som det gick...

Från svenskfotboll.se
Japp och 94 så gjorde man en riktig plattmatch mot Danmark innan VM och förlorade med 0-1...Känns som att Chile nästa Fredag är en bättre värdemätare, då kommer Sverige med bästa laget (bortsett från Ljungberg?)
Citera
2006-05-25, 17:09
Medlem
P.Gs avatar
Högerförsvaret läckte som ett såll, Elmander/Rosenberg funkade itne tillsammans på topp, blev lite bättre när vi fick in Allbäck.
Citera
2006-05-25, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse

Nej nu är du ute och seglar, Finland har ett stabilt fotbollslag som är strax under toppnationerna i Europa!
Citera
2006-05-25, 17:18
Medlem
Kim Källström gjorde en bra insats idag och det känns som han bör vara med i vm startelvan.
Citera
2006-05-25, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av char
Kim Källström gjorde en bra insats idag och det känns som han bör vara med i vm startelvan.

Slog några fina passningar, vi får avakta fram till matchen mot Chile spelas!
Citera
2006-05-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av char

Hahahaha yeah right i 80:e minuten ja
Citera
2006-05-25, 17:29
Medlem
Paines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hahahaha yeah right i 80:e minuten ja

Han var väl bäst i Sverige i alla fall.
Citera
2006-05-25, 17:38
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Han var väl bäst i Sverige i alla fall.

Jepp det var han. Skönt att Svensson inte fick spela alls. Han borde hjälpa till med att pumpa bollar och sådana sysslor. För i ett VM-lag har han inget att göra.
Citera
2006-05-25, 17:41
Medlem
Shuyins avatar
Jag tänker inte säga "hm hm" är given i VM efter den här skitmatchen, vissa var okej, vissa var dåliga. Men det går inte att säga något om den här matchen egentligen.

Elmander borde dock gjort mål på någon chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in