2006-05-14, 00:20
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Bara inte Alvbåge börjar grina och byter medborgarskap om han inte lyckas peta den självklare ettan Iskasson efter en vecka.
Jag känner Johan och han är absolut inte sådan. Ödmjukare människa får man leta efter.
Citera
2006-05-14, 00:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag förstår inte varför det är något att hetsa upp sig för, det handlar om en tredje målvakt i ett svensktlandslag, då är det nog bättre att ha någon som man kan räkna med i ett par år framöver. John Alvbåge borde vara andravalet i Sverige.

Håller med dig där, det är ju ingen nyckelspelare vi diskuterar. Har vi inget mer relevant att diskutera?

Sedan förstår jag inte åsikten att man vill ha med spelare som spelar i sitt lag. Jag hade hellre sett att hade Daniel Andersson varit hemma i Malmö och kunnat förbereda sig för höstsäsongen än suttit på en bänk i Tyskland.
Citera
2006-05-14, 00:48
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Jag känner Johan och han är absolut inte sådan. Ödmjukare människa får man leta efter.

Kul att du känner honom, men inte vet vad han heter.

Fast jag tror dig, om nu Isaksson ändå står alla matcher antar jag att Alvbåge är ett bättre alternativ att ha i truppen än Bengt Andersson. Tycker man får lite Marcus Lantz-vibbar över Bengans inställning till landslaget.
Citera
2006-05-14, 09:56
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:

Mitt raljerande ovan är ju förstås en paralell till när han försvann från IFK snabbt. Detta är dock OT.

Lagerbäck är lite skev när han konstaterar att han vill ha det yngre alternativet, och väljer Daniel A. och Micke N. då det måste finnas likvärdiga yngre spelare eftersom dessa inte ens är bra.

Hoppas verkligen inte det gäller vid uttagning till matcher, bävar för att se den "funktionelle" men genomkasse Nilsson på plan...
Citera
2006-05-14, 11:52
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Mitt raljerande ovan är ju förstås en paralell till när han försvann från IFK snabbt. Detta är dock OT.

Lagerbäck är lite skev när han konstaterar att han vill ha det yngre alternativet, och väljer Daniel A. och Micke N. då det måste finnas likvärdiga yngre spelare eftersom dessa inte ens är bra.

Hoppas verkligen inte det gäller vid uttagning till matcher, bävar för att se den "funktionelle" men genomkasse Nilsson på plan...

Där håller jag däremot med dig. Varför inte plocka med en spelare som Dusan Djuric istället för DA? Han bär väl mer eller mindre Halmstad på sina axlar, och visst har han kanske inte rosat marknaden (av förklarliga skäl) men det finns mycket potential i killen, DA är slut om två år.

Micke Nilsson förstår jag väl mer, han var med EM04 och har rutin, dock så har han bara spelat tre seriematcher för Panthinaikos i år. Där hade jag valt Christoffer Andersson istället som också kan spela vänsterkant.
Citera
2006-05-24, 22:51
Medlem
Morientess avatar
Laguppställningen mot Finland imorgon!

Shaaban
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Nilsson - Linderoth - Källström - Wilhelmsson
Elmander - Rosenberg

Intressant att få se Shaaban i målet och paret Elmander-Rosenberg på topp.
Citera
2006-05-25, 12:23
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Laguppställningen mot Finland imorgon!

Shaaban
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Nilsson - Linderoth - Källström - Wilhelmsson
Elmander - Rosenberg

Intressant att få se Shaaban i målet och paret Elmander-Rosenberg på topp.

Alvbåge kör första halvlek Shaaban andra. Hoppas Källström spelar bra och får spela i VM. Anders Svensson funkar inte.
Citera
2006-05-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Alvbåge kör första halvlek Shaaban andra. Hoppas Källström spelar bra och får spela i VM. Anders Svensson funkar inte.

Men om man flyttar ut Svensson på kanten och testar honom där som i Elfsborg?

Vore kul om dem kunde testa det i en sån här match
Citera
2006-05-25, 12:29
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Men om man flyttar ut Svensson på kanten och testar honom där som i Elfsborg?

Vore kul om dem kunde testa det i en sån här match

Alldeles för långsam och icke-arbetsbenägen.
Citera
2006-05-25, 12:31
Medlem
Citat:
Alldeles för långsam och icke-arbetsbenägen.

Tänkt på att hans spelat ute på kanten för det mesta den här säsongen i allsvenskan och klarat det bra.
Citera
2006-05-25, 13:01
Medlem
Villons avatar
Varför spelas Alexandersson som back och Micke Nilsson som yttermittfältare? Trodde tvärtom skulle vara förstavalet. Vi har verkligen ingen högerback.
Citera
2006-05-25, 13:38
Medlem
Morientess avatar
Jag tror att Alexandersson kommer vara första högerback i VM och det är därför de spelar honom där nu. Nilsson tror jag helt enkelt bara behöver speltid och det är därför de spelar honom som ytter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in