2006-05-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag tycker Sverige spelade offensiv och rolig fotboll i VM 1994 och i alla matcher som Daniel Andersson inte är med i, så är det åtminstone offensivt. Men Lagerbäck kanske går in för 0-0 i varje match.

hehe så Daniel Andersson är roten till all ondska?
Citera
2006-05-09, 19:13
Medlem
Bara inte nått händer med Isaksson.
Då har vi två reservmålvakter som gjord en (1) landskamp tillsammans

Vilka var reserverna? Såg att Dorsin, Berglund och Kennedy var me. Vilka andra? Dom kan bli inkallade om nån blir skadad, fram tills dagen innan första matchen.

...hehe, så går de när man skriver långsamt..
tack, vinbra!
Citera
2006-05-09, 19:14
Medlem
Madchilds avatar
Att Sveriges öde hänger på en enda spelare, Daniel Andersson, känns lite hårt. Jag hoppar inte högt av att han är uttagen men det lär knappast påverka utgången. Vilken back-up som defensiv mitt vill ni ha istället...?
Säg inte Lantz eller Arneng nu bara...
Citera
2006-05-09, 19:16
Medlem
rightworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a303
Bara inte nått händer med Isaksson.
Då har vi två reservmålvakter som gjord en (1) landskamp tillsammans

Vilka var reserverna? Såg att Dorsin, Berglund och Kennedy var me. Vilka andra? Dom kan bli inkallade om nån blir skadad, fram tills dagen innan första matchen.

Håller med om Isaksson där, men tror inte att Alvbåge skulle göra bort sig heller. Reserverna stod i nåt inlägg ovanför, men sa inte Lagerbäck att man kunde byta ut spelare (trupp -> reserv) fram till två timmar före första avspark?

EDIT: Reserver på hemmaplan:
Bengt Andersson, IFK Göteborg
Christoffer Andersson, Lilleström
Kennedy Bakircioglü, Twente
Fredrik Berglund, Esbjerg
Mikael Dorsin, Rosenborg
Tobias Hysén, Djurgården
Daniel Majstorovic, Basel
Max von Schlebrügge, Hammarby
Alexander Östlund, Southampton
Tack Vinbra
Citera
2006-05-09, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Att Sveriges öde hänger på en enda spelare, Daniel Andersson, känns lite hårt. Jag hoppar inte högt av att han är uttagen men det lär knappast påverka utgången. Vilken back-up som defensiv mitt vill ni ha istället...?
Säg inte Lantz eller Arneng nu bara...

Hör talas om att anfall är bästa försvar?? Det verkar inte Lagerbäck göra. Han har alltid både livrem och hängslen. Jag hade helst sett att han spelat med ett mittfält bestående av Chippen och Ljungberg på kanterna, Anders Svensson och Henrik Larsson på mitten, båda offensiva krafter och Marcus Rosenberg och Zlatan i anfallet. Men så lär det ju aldrig bli. Lagerbäcks spelfilosofi tråkar ju ut en och lär ju få en att skämmas över Sverige och svensk fotboll.
Citera
2006-05-09, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
hehe så Daniel Andersson är roten till all ondska?

All ondska vet jag inte men han är roten till att Sverige inte gör mål framåt och spelar offensivt.
Citera
2006-05-09, 19:22
Medlem
Citat:
All ondska vet jag inte men han är roten till att Sverige inte gör mål framåt och spelar offensivt.

Kan inte vara kul att vara så negativ till Sveriges spel över 1 månad innan det ens startat. Sen är ju inte Daniel Andersson ordinare längre det har han inte varit dem senaste 4 åren.
Så varför tjafsa om en bänkvärmare?
Citera
2006-05-09, 19:22
Medlem
rightworlds avatar
Citat:

Men han lär ju knappast få spela en sekund i vilket fall, om nu inte Linderoth skulle bryta benet. Tror att Tobbe är rätt hård, så jag tror inte att en lårkaka eller nåt sånt skulle stoppa honom från att spela, utan det måste nog vara lite mer allvarligt.

Men Sverige kommer kanske inte att göra mål tack vara att sidleds-Daniel finns med i truppen, är det så du menar?

Huga, trodde aldrig att jag skulle "försvara" Daniel Andersson, hoppas det har gått fram att jag inte heller tycker han har något i truppen att göra.
Citera
2006-05-09, 19:23
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
haha läs på aftonbladets tyck till. Skit roligt att höra alla pajaser som tycker Bengan och Eddie är bättre än Alvbåge haha

Jo, för Bengan totalpetade ju inte bara Alvbåde i IFK förra säsongen...?

Blåvitt bättre än landslaget!

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Anledningen lär väl vara den han presenterade under sändningen:
'Rami har visat att han kan prestera på högsta nivå under stor press i CL och PL'.

Två matcher i CL för två säsonger sen, typ? Vad har han gjort sen dess? Spelat(?) i ett obskyrt engelskt lag samt spelat hyfsat bra i ett norskt mittenlag? Bengan har varit en av Allsvenskan bästa målvakter i ett par säsonger nu.

Jaja. Helt missnöjd är man väl inte med två Blåvita i truppen.

/feldgrau
Citera
2006-05-09, 19:23
Medlem
Citat:
Hör talas om att anfall är bästa försvar?? Det verkar inte Lagerbäck göra. Han har alltid både livrem och hängslen. Jag hade helst sett att han spelat med ett mittfält bestående av Chippen och Ljungberg på kanterna, Anders Svensson och Henrik Larsson på mitten, båda offensiva krafter och Marcus Rosenberg och Zlatan i anfallet. Men så lär det ju aldrig bli. Lagerbäcks spelfilosofi tråkar ju ut en och lär ju få en att skämmas över Sverige och svensk fotboll.

Håller med delvis, men det är 2006 nu. Inte 2000 längre, då man bytte in Daniel Andersson med kvarten kvar då man jagade ett mål mot Italien

I EM 2000 var hälften av utespelarna var mittbackar...Känns som vi kommit lite längre nu.
Citera
2006-05-09, 19:24
Medlem
Madchilds avatar
Citat:

Jaa, det var en fet tysk med kärringfrilla som satt i tv4 och gormade om nåt liknande. Hur kommer det sig att det inte finns ett enda lag i hela världen på någon nivå som spelar med en liknande strategi...?
Citera
2006-05-09, 19:24
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Glömde också påpeka att jag tycker det är fegt att inte ta med Concha, speciellt eftersom vänsterbackar inte direkt växer på träd i det svenska landslaget.
Ser nu att han inte ens är med som reserv, märkligt...

Att Tobbe Hysén inte är med kanske inte är så märkligt.
Men tråkigt för Tobbe, hade han gjort en repris av höstsäsongen nu den här våren hade han väl antagligen varit given, kanske tom tagit en plats i startelvan.

.

Tycker du inte att Fredrik Stenman är mer given än Concha? Sedan är väl Concha högerback om jag inte minns fel, och där kan Alexandersson gott spela han är mycket bättre än Concha.

Sedan så är det alltid bra att ha med rutinerade namn som Rami Shaaban, ja han är rutinerad inse, Mikael Nilsson och Anders Svensson samt Marcus Allbäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in