2012-06-14, 02:07
  #12277
Medlem
RonaldReagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Guidetti kommer inte bli någon världsstjärna, en stabil anfallare inget mer. Det är media och hjärntvättat folk utan koll som tror han ska bli Zlatans tronföljare.

Han har alla förutsättningar för det. Zlatko gjorde sex mål 24 matcher i sin debutsäsong i Ajax. John gjorde 20 på 23 matcher. Zlatan var 20 år när han kom till Holland, John 19 år. Största löftet i Svensk fotboll.
Citera
2012-06-14, 02:13
  #12278
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Han har alla förutsättningar för det. Zlatko gjorde sex mål 24 matcher i sin debutsäsong i Ajax. John gjorde 20 på 23 matcher. Zlatan var 20 år när han kom till Holland, John 19 år. Största löftet i Svensk fotboll.

Sant..Men Zlatan gjorde mycket mer än bara mål..Vidare gjorde han bra ifrån sig i CL med Ajax..plus att holländska ligan var bättre då än nu.

Säger inte att Guidetti är dålig..men någon Zlatan är han inte..och kommer inte bli. Zlatan är mycket mer än bara anfallare..Här snackar vi artist...Men visst..en stabil anfallare som levererar har han alla förutsättningar att bli. Men det är inte större än någon annan talangfull spelare i en annan position.
Citera
2012-06-14, 02:17
  #12279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Han har alla förutsättningar för det. Zlatko gjorde sex mål 24 matcher i sin debutsäsong i Ajax. John gjorde 20 på 23 matcher. Zlatan var 20 år när han kom till Holland, John 19 år. Största löftet i Svensk fotboll.

Jag bedömer inte spelare efter andel mål...Zlatan hade en blick och teknik i den åldern som John kan ta och drömma om. John har inte de tekniska kvaliteterna som krävs för att nå topp skiktet i fotbollen. Sen ser han seg ut i den ...mediokra Holländska ligan, tänk när han ska möta backarna i de stora ligorna.
Citera
2012-06-14, 02:23
  #12280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Ett mål per match i Hollandså ung är det inte speciellt många anfallare i dagens lag som har klarat av, inte ens Zlatan. Visserligen en del straffmål, men ha i åtanke att han är otroligt ung och gjorde 20 mål på 23 matcher i Eredivisie. Han är vårat största hopp på forwardspositionen, kanske inte samma teknik som Z, men han gör desto mer mål. Mer en måltjuv än en tekniker, något jag inte skulle tacka nej till just nu.

Ja hans målfacit är imponerande och han kan bli en stabil målskytt i framtiden, ingen anfallare i världsklass men en stabil anfallare i något lag under de stora(Sevilla, Lazio, Liverpool etc). Jag vet att han är vårat största framtidshopp, men kom igen det är ingen blivande världsstjärna. Det är svensk media som hypar honom och sen följer de okunniga svenskarna strömmen.
__________________
Senast redigerad av xeezer 2012-06-14 kl. 02:25.
Citera
2012-06-14, 02:28
  #12281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja hans målfacit är imponerande och han kan bli en stabil målskytt i framtiden, ingen anfallare i världsklass men en stabil anfallare i något lag under de stora(Sevilla, Lazio, Liverpool etc). Jag vet att han är vårat största framtidshopp, men kom igen det är ingen blivande världsstjärna. Det är svensk media som hypar honom och sen följer de okunniga svenskarna strömmen.

Jag håller med om att han är hypad något otroligt i svensk media, men kom igen, vad ska dom annars skriva om? Han är det mest spännande inom svensk fotboll på ett bra tag, och spelare som är goda för 15 till 25 mål per säsong i en stor europeisk liga är vi inte bortskämda med. Redan nu håller jag honom högre än Elmander och Rosenberg som aldrig presterat mer än 14 mål över en hel säsong... Inga målskyttar alltså, även om de ska agera i den rollen i landslaget.
Citera
2012-06-14, 04:12
  #12282
Medlem
Svartbåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokakatt
Lite så är det. Mot Holland spelade inte Zlatan. Vi vann.

Om jag inte minns fel så spelade väl Holland med sitt C-lag?
Citera
2012-06-14, 10:43
  #12283
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavere
Jag håller med om att han är hypad något otroligt i svensk media, men kom igen, vad ska dom annars skriva om? Han är det mest spännande inom svensk fotboll på ett bra tag, och spelare som är goda för 15 till 25 mål per säsong i en stor europeisk liga är vi inte bortskämda med. Redan nu håller jag honom högre än Elmander och Rosenberg som aldrig presterat mer än 14 mål över en hel säsong... Inga målskyttar alltså, även om de ska agera i den rollen i landslaget.

Det där med att jämföra är bara dåraktigt egentligen..T.ex..Jag skulle nog säga att Rosenbergs 10 mål i Tyskland motsvarar Johns 20 i Holland...Så stor är skillnaden..och då ska vi inte prata om typ Premier League...

Men att han är på "samma nivå" som Rosenberg och kanske Elmander snart är ett gott betyg med tanke på åldern...Men att säga att han är "bättre" osv, är bara fånigt...Han måste prestera på en högre nivå först än bara holländska ligan.

Se på Marcus Berg..Öste in mål i Holland och allmänt hyllad som vår stora framtida anfallsstjärna..sen blev det värsta chocken när han skulle ta steget till Tyskland.
Citera
2012-06-14, 10:54
  #12284
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det där med att jämföra är bara dåraktigt egentligen..T.ex..Jag skulle nog säga att Rosenbergs 10 mål i Tyskland motsvarar Johns 20 i Holland...Så stor är skillnaden..och då ska vi inte prata om typ Premier League...

Men att han är på "samma nivå" som Rosenberg och kanske Elmander snart är ett gott betyg med tanke på åldern...Men att säga att han är "bättre" osv, är bara fånigt...Han måste prestera på en högre nivå först än bara holländska ligan.

Se på Marcus Berg..Öste in mål i Holland och allmänt hyllad som vår stora framtida anfallsstjärna..sen blev det värsta chocken när han skulle ta steget till Tyskland.
+1
Guidetti är bra javisst men han har ju dragit in 7 av 20 mål på straff, samt så har han inte bidragit med så mycket än just mål i en av europas lättaste(kontra rykte) ligor för en forward.
Citera
2012-06-14, 10:57
  #12285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartbåt
Om jag inte minns fel så spelade väl Holland med sitt C-lag?
Deras A-lag är ju knappast bättre, som förlorar mot både Tyskland och Danmark.
Citera
2012-06-14, 11:14
  #12286
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Lustig, Toivonen och Elm var ju oförsvarbart dåliga - precis allt de gjorde blev skit. De kan ju omöjligt få starta igen mot England. Om dom får göra det så är det tjänstefel av Hamrén.



Haha, ja. Att ingen tänkt på detta innan . Varför spelar dom inte som Barcelona istället?
Var var dessa spelskickliga mittfältare mot Serbien och Ukraina om man får fråga? Sverige har aldrig varit ett spelförande lag. Faktum är att våra mästerskapsdebutanter kissa på sig i stundens allvar, de såg helt rädda och vilsna ut från början till slut.

Hoppas verkligen på:
----------Elmander
-----Hysén-Ibra-Wilhelmsson
------Svensson-Wernbloom
M.Olsson-Mellberg-J.Olsson-Larsson
-----------Isaksson

Mot Ukraina satt Svensson på bänken och Elm fick nackspärr av alla långbollar. Larsson var tyvärr helt under isen, han brukar vara bra annars, men även han led väl en del av att det bara slogs långa bollar. Sämst på planen var de som hade mest mästerskapsrutin, Källström och Mellberg. Elmander gjorde förresten ett fullständigt katastrofalt inhopp, men det kan man väl ha viss förståelse för.

Sverige har aldrig varit spelförande på samma sätt som Barcelona, varför du nu väljer att tolka mig så... Men vi är tillräckligt bra för att inte bara slå långt, och våra mittfältare (Larsson, Svensson, Elm) har sin styrka i att de är kvicka, kloka och spelskickliga. Det borde utnyttjats bättre, nu spelade vi något slags halvdant långbollsspel utan att ha material för det och det ledde till att Ukraina ägde matchen totalt och att Sheva kunde göra mål på två av alla inlägg.
Citera
2012-06-14, 11:51
  #12287
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
Han har alla förutsättningar för det. Zlatko gjorde sex mål 24 matcher i sin debutsäsong i Ajax. John gjorde 20 på 23 matcher. Zlatan var 20 år när han kom till Holland, John 19 år. Största löftet i Svensk fotboll.

Holländska ligan var mycket bättre när Zlatan spelade där. Tar inte bort något från John men ville bara inflika det.
Citera
2012-06-14, 12:50
  #12288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Och ändå var han bäst i det svenska laget.. Enligt din logik hade det ju medfört att ju längre någon löper desto sämre spelar han. Ett resonemang man i och för sig hade kunnat applicera på Elmander vissa matcher.

Vad du inte tycks förstå är att olika spelare tilldelas olika roller. Zlatans roll är inte att löpa som en apporterande hund på allting.


Jag är ingen Zlatan-ätare, men önskar att vi skall ha en mer realistisk syn på honom. Så bra är han inte som han framställs i media. Alla vinner på en mer balanserad syn på honom, han själv och landslaget inte minst. F ö läs Svante Weylers krönika om honom i Expressen igår. Allla utom Zlatan skulle blivit kapten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in