2016-09-08, 18:07
Medlem
Gantss avatar
Vad är det ni inte gillar med att ha Niklas Hult på en av kanterna?
Citera
2016-09-08, 19:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Jag har inget emot Hult på högerkanten men är han inte vänsterspelare?
Citera
2016-09-08, 19:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Han bör absolut få chansen.

Likaså Jakob Johansson.
Citera
2016-09-08, 20:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har inget emot Hult på högerkanten men är han inte vänsterspelare?

Vet inte om han spelat något på högerkanten, men det lär inte vara något problem, han är inte bara en inläggsspelare utan kan lika gärna driva inåt och kombinera, som Messi Skämt åsido såg jag några Elfsborgsmatcher då Hult spelade där, och han hade verkligen lekstuga på sin kant, det var inte helt olikt hur det kunde se ut när Messi och Alves kombinerade i Barcelona. Han har inte varit lika dominant när jag sett honom i hans proffsklubbar, men han har ändå visat att han förtjänar en chans.

Är inte Forsberg högerspringare? Perfekt i så fall att spela de båda på sina naturliga positioner, även om jag tycker att Forsberg spelat sig ur elvan med fyra dåliga matcher på rad.

Det finns ett överflöd av mittfältare som jag gärna ser får chansen - Hult, Ekdal, Olsson, Elm är nog bättre spelare för spelare än det vi hade mot Holland, sen finns Tibbling, Gustafson, Hallberg, Claesson som inte fått chansen än och Lewicki, G. Svensson och fler som visat hög klass och inte skulle göra bort sig. Martin Olsson kanske också kan funka bättre som yttermittfältare även om jag inte gillar hans spelstil. Jakob Johansson har jag inte så bra koll på men det är ju ytterligare ett namn.
Citera
2016-09-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tror du om Jakob Johansson i landslaget? Sjukt att han är så översedd, det är ju tydligt att t.ex. Rohdén är en sämre fotbollsspelare än honom.

https://www.youtube.com/watch?v=KxqD73TIs3w

Jakob Johansson är klasser bättre än Lewicki. Förstår inte varför han är så förbisedd av landslaget. Skulle fungera bra i en defensiv mittfältsroll med Hiljemark och Ekdal som mer tvåvägsspelare framför.

I avsaknad av bra yttrar så tror jag det är bäst att köra 4-3-3 eller 3-5-2 med tanke på spelarmaterialet Janne har till sitt förfogande. Utnyttja våra bolltrygga mittfältare.
Citera
2016-09-08, 20:17
Medlem
Hade gärna sett detta lag.

Olsen
Lustig VLN Granen Wendt
J.Johansson
Ekdal Hiljemark
Durmaz/S.Larsson/Nyman/valfri kantspringare (vi har verkligen ingen självskriven ytter/ytteranfallare i landslaget just nu) Berg Forsberg

En defensiv diamant på mitten med J.Johansson i en Motta-roll medan Ekdal och Hiljemark får agera tvåvägsmittfältare. Johansson är mycket bättre än Lewicki på att hålla i bollen och passa, vilket är jävligt viktigt om man vill spela på kontringar. Lewicki är pissusel på att förvalta bollen i sin ägo och förlorar den ofta i dueller med motståndsspelarna.

Problemet blir just yttrarna längst upp. Vi saknar verkligen denna spelartyp i svensk fotboll då ungdomslag i Sverige sällan spelar 4-3-3.
Citera
2016-09-08, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Är inte Forsberg högerspringare?
Nej, (offensivt lagd) vänsterytter.
Citera
2016-09-08, 20:35
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nej, (offensivt lagd) vänsterytter.

Har för mig att det var snack om att han spelades ur position i landslaget. Han kanske gjorde några matcher till höger i landslaget då. Han har inte imponerat till vänster kan man konstatera.
Citera
2016-09-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hade gärna sett detta lag.

Olsen
Lustig VLN Granen Wendt
J.Johansson
Ekdal Hiljemark
Durmaz/S.Larsson/Nyman/valfri kantspringare (vi har verkligen ingen självskriven ytter/ytteranfallare i landslaget just nu) Berg Forsberg

En defensiv diamant på mitten med J.Johansson i en Motta-roll medan Ekdal och Hiljemark får agera tvåvägsmittfältare. Johansson är mycket bättre än Lewicki på att hålla i bollen och passa, vilket är jävligt viktigt om man vill spela på kontringar. Lewicki är pissusel på att förvalta bollen i sin ägo och förlorar den ofta i dueller med motståndsspelarna.

Problemet blir just yttrarna längst upp. Vi saknar verkligen denna spelartyp i svensk fotboll då ungdomslag i Sverige sällan spelar 4-3-3.

Nope eftersom den med speed dissas: Alexander Gerndt funkar i ett tremanna anfall som ytter
Önskar att Rasmus Jönsson som spåddes en fin karriär kan få vara skadefri nu och få ett genombrott. Han funkar som ytter
Citera
2016-09-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Nope eftersom den med speed dissas: Alexander Gerndt funkar i ett tremanna anfall som ytter
Önskar att Rasmus Jönsson som spåddes en fin karriär kan få vara skadefri nu och få ett genombrott. Han funkar som ytter

Varken Gerndt eller Jönsson är ytteranfallare eller speciellt snabba. Som anfallare på kanten måste man kunna ta sig förbi sin motståndare. Jönsson är väl dessutom i paritet med Zlatan längdmässigt?
Citera
2016-09-08, 21:18
Medlem
Citat:
Varken Gerndt eller Jönsson är ytteranfallare eller speciellt snabba. Som anfallare på kanten måste man kunna ta sig förbi sin motståndare. Jönsson är väl dessutom i paritet med Zlatan längdmässigt?

LOL? Har du noll koll
Gerndt är troligen snabbaste anfallaren i svensk fotboll efter Jonny Bråttom. Såg honom 1a gången när han var 16 år och sprintade ifrån div2 backarna på idylliska gutavallen. Högklassig avslutare och vänsterfotad. Razz var en väldigt rörlig anfallare då han spelade i HIF och vann skytteligan som 18-åring.

https://www.youtube.com/watch?v=AMuZLhmdgtc enbart mål i young boys

Kollat in mig lite på Sam Larsson ikväll. Aldrig sett honom live. Men han verkar ha lite skill i sina fötter Bra spelsinne. Smidig. Hoppas han får chansen snart & tar den. Skulle förmodligen passa utmärkt mot Luxemburg och bulgarien.
Senast redigerad av Bowlaren77 2016-09-08 kl. 21:39.
Citera
2016-09-09, 04:39
Medlem
Korders avatar
Citat:
Trams. Janne använde sig av 4-3-3 under sin första säsong i Peking.

Jaha? Du kommer med argumentet att han använde en annan formation för fem år sen? Det stärker väl snarare vad jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in