2013-08-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Problemet med Toivonen är hans ego. Det har varit en del inhopp där han varit alldeles för loj och mest lufsat omkring norr om mittcirkeln.

Sen är det visserligen sant att han kombinerar bra med Zlatan ibland men de söker också ofta samma yta vilket leder till att det inte riktigt blir någon "presence" i straffområdet.

Personligen tycker jag att S Larsson borde petas nästa match. Orkar inte mer av hans totalt meningslösa inlägg och sidledspassningar.

Har väntat på det länge nu. Vi snackar om en kille som på allvar inte kan ta sig förbi sin motståndare, detta som ytter. Vilket inte behöver vara ett problem, om du har bra fötter, kreativitet och en fantastisk blick för spelet. Larsson har bara bra teknik i tillslaget men saknar allt vad kreativitet är. När han får bollen då är oftast anfallet slut. Dessutom så är han ständigt övertänd.

Väldigt medioker spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kul att höra att du också tycker det. Du står högt i kurs hos mig, inte bara av detta.

Just det här nätta, smarta kombinationsspelet är så fint att se när Z och Toivonen hittar varandra. Det är den enda Z kan spela ett sånt spel med i landslaget.

Tack, detsamma!

Ja och inte bara det. Jag tyckte även (om jag nu minns "rätt") att det blev ett mer varierat och svårläst anfallsspel när de två spelade tillsammans mot Färöarna. Betydligt mycket bättre än kombinationen Zlatan bollmottagare, Hysén löpare.

Utöver det så har trots allt Toivonen ett helt okej målsnitt. 127 ligamatcher och 59 mål i en nummer 10-roll.

Hysén har 65 mål på 163 Allsvenska matcher. Och då bidrar han bara med sina mål.

Elmander har 16 mål på 46 matcher i den Turkiska ligan. Totalt 92 karriärmål på 382 matcher.

-
Nog kan Hamrén testa Toivonen igen. Vad finns det för alternativ?
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-13 kl. 03:04.
Citera
2013-08-13, 09:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
[/b]

Har väntat på det länge nu. Vi snackar om en kille som på allvar inte kan ta sig förbi sin motståndare, detta som ytter. Vilket inte behöver vara ett problem, om du har bra fötter, kreativitet och en fantastisk blick för spelet. Larsson har bara bra teknik i tillslaget men saknar allt vad kreativitet är. När han får bollen då är oftast anfallet slut. Dessutom så är han ständigt övertänd.

Väldigt medioker spelare.

Tack, detsamma!

Ja och inte bara det. Jag tyckte även (om jag nu minns "rätt") att det blev ett mer varierat och svårläst anfallsspel när de två spelade tillsammans mot Färöarna. Betydligt mycket bättre än kombinationen Zlatan bollmottagare, Hysén löpare.

Utöver det så har trots allt Toivonen ett helt okej målsnitt. 127 ligamatcher och 59 mål i en nummer 10-roll.

Hysén har 65 mål på 163 Allsvenska matcher. Och då bidrar han bara med sina mål.

Elmander har 16 mål på 46 matcher i den Turkiska ligan. Totalt 92 karriärmål på 382 matcher.

-
Nog kan Hamrén testa Toivonen igen. Vad finns det för alternativ?
Hur skulle ditt/ert lag se ut i morgon?
Citera
2013-08-13, 09:54
Medlem
Mellbergans avatar
Håller med skinnet_1. Det är inte direkt så att Toivonen bara missar några målchanser. Utan han sumpar väldigt mycket passar i speluppbyggnaden med. Det gåre inte ens att räkna hur många gånger man hållt på och slita av sig håret när Toivonen passat sina bollar helt åt helvete när det kunde ha blivit en bra målchans.

Visst att Elmander missar lägen lite för ofta. Men han nätar i alla fall ibland. Som nu mot Österrike och Tyskland. Toivonen däremot kan ju för glöda helvete inte sätta en boll i ett mål, det ter sig nästan vara helt omöjligt för denna mannen trots att han faktiskt är en forward. Elmander är ju en så fruktansvärt mycket bättre forward. Och jag ställer mig mycket tveksam till att Zlatan skulle vilja spela hellre med Ola. Det verkar ju inte direkt så om man tittar på hans kroppsspråk på plan.

Förövrigt hade Källström enligt Fotbollskanalen blivit inkallad efter Elm. Men Källström och Hamrén kom överens om att han skulle stå över då. Källström var troligen inte så pigg att på att komma in som någon reserv.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-08-13 kl. 10:03.
Citera
2013-08-13, 12:00
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Håller med skinnet_1. Det är inte direkt så att Toivonen bara missar några målchanser. Utan han sumpar väldigt mycket passar i speluppbyggnaden med. Det gåre inte ens att räkna hur många gånger man hållt på och slita av sig håret när Toivonen passat sina bollar helt åt helvete när det kunde ha blivit en bra målchans.

---

Daniel Kristofferson förutspår att Sverige spelar så här imorrn baserat på dagens träning:

Isak - Lustig, Nilsson, Anton, Olsson - Wernbloom, Ekdal - Seb, Zlatan, Durmaz - Elmander

Ännu ett nytt innermittfält med andra ord om det stämmer.
Citera
2013-08-13, 12:02
Bannlyst
Citat:

---

Daniel Kristoffersson förutspår att Sverige spelar så här imorrn baserat på dagens träning:

Isak - Lustig, Nilsson, Anton, Olsson - Wernbloom, Ekdal - Seb, Zlatan, Durmaz - Elmander

Nytt mittbackspar också.
Citera
2013-08-13, 12:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Nytt mittbackspar också.

Ja, men just det mittbacksparet har jag väntat på sen matchen mot Irland i februari tidigare i år. Det skall bli spännande att se hur de sköter sig. Jag gissar på att de gör "succé" dvs att de står för en stabil insats utan uppenbara missar. Det hade varit roligt som omväxling.
Citera
2013-08-13, 14:27
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

---

Daniel Kristofferson förutspår att Sverige spelar så här imorrn baserat på dagens träning:

Ledsen, menar givetvis snillet_1. Mitt mobila rättstavnings program är väl inte något jag kommer att ta med mig efter döden.

Kul med Nilsson och Antonsson som mittbackspar!
Citera
2013-08-13, 15:05
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ja, men just det mittbacksparet har jag väntat på sen matchen mot Irland i februari tidigare i år. Det skall bli spännande att se hur de sköter sig. Jag gissar på att de gör "succé" dvs att de står för en stabil insats utan uppenbara missar. Det hade varit roligt som omväxling.
Har också väntat på den mittbackskombinationen! Kan ju iallafall inte bli sämre än Olsson/Granqvist...
Citera
2013-08-13, 15:33
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:

De spelade andra halvleken tillsammans mot Slovakien om jag minns rätt, som väl var en godkänd match defensivt.
Citera
2013-08-13, 17:08
Medlem
skrudiss avatar
Äntligen är både Nilsson och Antonsson friska och spelklara. Vi är många som sett fram emot detta par!
Citera
2013-08-13, 20:28
Medlem
Jkrokens avatar
Väldigt intressant med Wernblom och Ekdal på centralt mittfält. Wernblom får agera städgumma och Ekdal levererar passningarna. Jag hoppas innerligt att Ekdal levererar då både Elm och Källström har underpresterat tidigare.
Citera
2013-08-13, 20:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Väldigt intressant med Wernblom och Ekdal på centralt mittfält. Wernblom får agera städgumma och Ekdal levererar passningarna. Jag hoppas innerligt att Ekdal levererar då både Elm och Källström har underpresterat tidigare.

Problemet är att det inte kommer se särskilt bra ut. Ekdal är spelskickligare än Wernblom, men behöver en speluppläggare bredvid sig. Ekdal är mera en allround-spelare med få brister. Dock har han inte det där riktigt kreativa passningsspelet. Med det sagt så borde Sverige spela lite rakare imorgon, annars får vi stora problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in