Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Problemet med Toivonen är hans ego. Det har varit en del inhopp där han varit alldeles för loj och mest lufsat omkring norr om mittcirkeln.
Sen är det visserligen sant att han kombinerar bra med Zlatan ibland men de söker också ofta samma yta vilket leder till att det inte riktigt blir någon "presence" i straffområdet.
Personligen tycker jag att S Larsson borde petas nästa match. Orkar inte mer av hans totalt meningslösa inlägg och sidledspassningar.
Har väntat på det länge nu. Vi snackar om en kille som på allvar inte kan ta sig förbi sin motståndare, detta som ytter. Vilket inte behöver vara ett problem, om du har bra fötter, kreativitet och en fantastisk blick för spelet. Larsson har bara bra teknik i tillslaget men saknar allt vad kreativitet är. När han får bollen då är oftast anfallet slut. Dessutom så är han ständigt övertänd.
Väldigt medioker spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Kul att höra att du också tycker det. Du står högt i kurs hos mig, inte bara av detta.
Just det här nätta, smarta kombinationsspelet är så fint att se när Z och Toivonen hittar varandra. Det är den enda Z kan spela ett sånt spel med i landslaget.
Tack, detsamma!
Ja och inte bara det. Jag tyckte även (om jag nu minns "rätt") att det blev ett mer varierat och svårläst anfallsspel när de två spelade tillsammans mot Färöarna. Betydligt mycket bättre än kombinationen Zlatan bollmottagare, Hysén löpare.
Utöver det så har trots allt Toivonen ett helt okej målsnitt. 127 ligamatcher och 59 mål i en nummer 10-roll.
Hysén har 65 mål på 163 Allsvenska matcher. Och då bidrar han bara med sina mål.
Elmander har 16 mål på 46 matcher i den Turkiska ligan. Totalt 92 karriärmål på 382 matcher.
-
Nog kan Hamrén testa Toivonen igen. Vad finns det för alternativ?