2008-01-15, 11:22
Medlem
Eastons avatar
Jag hoppas att Stoor får chansen i EM istället för Micke Nilsson!
Citera
2008-01-15, 11:30
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton

Tror att Concha går före
Citera
2008-01-15, 11:37
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tror att Concha går före
Släng ut Micke Nilsson till hajarna och ta Concha och Stoor!
Citera
2008-01-15, 11:42
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Släng ut Micke Nilsson till hajarna och ta Concha och Stoor!

Micke Nilsson kommer att dö på sin post om man säger så. Det ska mycket till innan han hamnar utanför truppen
Citera
2008-01-15, 12:13
Medlem
Till er som missade missen

http://www.youtube.com/watch?v=rSV4izWXE3w

"Vad gör Prica?! Vad GÖR Prica?!"

Citera
2008-01-15, 18:09
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Varför?

Micke Nilsson har mästerskapsrutin och är stabil. Så kass som Stoor var mot Chelsea, senast jag såg honom förvisso..., han var inte dominant i Allsvenskan och i Rosenborg är han förvisso ordinarie, men nej, då ligger en spelare i Bundesliga bättre till Matias Concha.

Men ge mig ett par goda anledningar till att han ska vara med så. Men säg för fan inte att han är ung som en fördel, det är snarare en nackdel i det här fallet.
Citera
2008-01-15, 18:53
Medlem
erikbes avatar
Sen har vi ju Adam Johansson. Ett steg till i utvecklingen och han är mogen för spel i landslaget. Hade han inte vart skadad så tror jag att han fått en plats i truppen som är på turné nu
Citera
2008-01-15, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Varför?

Micke Nilsson har mästerskapsrutin och är stabil. Så kass som Stoor var mot Chelsea, senast jag såg honom förvisso..., han var inte dominant i Allsvenskan och i Rosenborg är han förvisso ordinarie, men nej, då ligger en spelare i Bundesliga bättre till Matias Concha.

Men ge mig ett par goda anledningar till att han ska vara med så. Men säg för fan inte att han är ung som en fördel, det är snarare en nackdel i det här fallet.

No offence. Men du verkar vara en typisk tråkig Lagerbäck-typ. Vi kommer inte vinna några matcher om vi har Rade Prica eller Micke Nilsson. Våga testa något nytt, och det är tamefan ett faktum att Stoor är bättre än Micke Nilsson. Jag har sett Stoor många matcher nu, både i Rosenborg och så var han planens bästa spelare mot Costa Rica Micke Nilsson däremot är alltid en säkerhetsrisk, han är faktiskt riktigt risig.

Drömmer ännu mardrömmar sedan Robben snurrat med honom i EM.
Citera
2008-01-15, 19:54
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
No offence. Men du verkar vara en typisk tråkig Lagerbäck-typ. Vi kommer inte vinna några matcher om vi har Rade Prica eller Micke Nilsson. Våga testa något nytt, och det är tamefan ett faktum att Stoor är bättre än Micke Nilsson. Jag har sett Stoor många matcher nu, både i Rosenborg och så var han planens bästa spelare mot Costa Rica Micke Nilsson däremot är alltid en säkerhetsrisk, han är faktiskt riktigt risig.

Drömmer ännu mardrömmar sedan Robben snurrat med honom i EM.

Tror knappast den allmänna uppfattningen är att Stoor var den bästa spelaren mot Costa Rica...

För att någon är bra i klubblaget betyder inte det att han är bra i landslaget. Ta Prica som exempel, näst bästa spelaren i danska ligan (Han hade åtminstonde näst lägst odds någon vecka innan omröstningen/utnämningen, vet inte hur det gick).

Jag skulle känna mig fruktansvärt mycket säkrare i EM med Micke Nilsson som spelar i ett topplag i en hyffsad liga och har mängder av erfarenhet. Än med Stoor som spelar i en sämre liga och har EN landskamp på meritlistan, om det nu kan räknas som landskamp när knappt några "riktiga" landslagsmän är med.

Över till något annat.
Någon som vet hur pass bra Nilsson egentligen är som mittback? Hade man inte kunnat använda honom som en av 4 mittbackar + en av 2 högerbackar? speciellt när Alexandersson kan användas som "extra" ytterback. Det hade givit plats för en mittfältare/anfallare till. Synpunkter?
Citera
2008-01-15, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Tror knappast den allmänna uppfattningen är att Stoor var den bästa spelaren mot Costa Rica...

För att någon är bra i klubblaget betyder inte det att han är bra i landslaget. Ta Prica som exempel, näst bästa spelaren i danska ligan (Han hade åtminstonde näst lägst odds någon vecka innan omröstningen/utnämningen, vet inte hur det gick).

Jag skulle känna mig fruktansvärt mycket säkrare i EM med Micke Nilsson som spelar i ett topplag i en hyffsad liga och har mängder av erfarenhet. Än med Stoor som spelar i en sämre liga och har EN landskamp på meritlistan, om det nu kan räknas som landskamp när knappt några "riktiga" landslagsmän är med.

Över till något annat.
Någon som vet hur pass bra Nilsson egentligen är som mittback? Hade man inte kunnat använda honom som en av 4 mittbackar + en av 2 högerbackar? speciellt när Alexandersson kan användas som "extra" ytterback. Det hade givit plats för en mittfältare/anfallare till. Synpunkter?

Eftersom Nilssons svagheter som spelare är huvudspelet och markeringsspelet, så är det nog ingen bra idé.

Eftersom Stoor gjorde sin första landskamp och var suverän, en offensiv "modern" ytterback som vi saknat, så ser jag det som att han varit bra i landslaget... Kunde ju knappast gjort det mycket bättre. Fattar fan inte hur ni tänker när ni vill ha Nilsson där, han är ju en säkerhetsrisk. Jag säger inte att vi ska spela med Stoor från start i EM, snarare så vill jag ha Alexandersson där på högerbacken eftersom att han är mycket bättre än Nilsson där.
Senast redigerad av bLyGE_kEntA 2008-01-15 kl. 20:06.
Citera
2008-01-15, 21:08
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Eftersom Nilssons svagheter som spelare är huvudspelet och markeringsspelet, så är det nog ingen bra idé.

Eftersom Stoor gjorde sin första landskamp och var suverän, en offensiv "modern" ytterback som vi saknat, så ser jag det som att han varit bra i landslaget... Kunde ju knappast gjort det mycket bättre. Fattar fan inte hur ni tänker när ni vill ha Nilsson där, han är ju en säkerhetsrisk. Jag säger inte att vi ska spela med Stoor från start i EM, snarare så vill jag ha Alexandersson där på högerbacken eftersom att han är mycket bättre än Nilsson där.

Du vet väl om att Nilsson har spelat väldigt mycket som mittback i Grekland, så han är nog inte helt hopplös.

Suverän är väl ändå att ta i, helt okej var han men inte mer. Svag 3:a. Vad anser alla andra?
Citera
2008-01-15, 21:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Visst, på allsvensk nivå så är han nog topp sju bland forwards kanske. Ännu högre om man enbart räknar svenskar.

Att Majlard kallar honom för trög brottare är för att provocera, och det är typ det man tänker på när man ser honom för första gången. Jag tycker att han är för seg och saknar snabbheten för bättre klubbar, möjligt att hans teknik kanske har blivit bättre men ändå ingen utmärkande egenskap.

Ja, det är väl Ibrahimovic som kan plocka ned vad som helst och hur som helst, Sverige saknar storväxta forwards, men Tahirovic är väl ganska stor och en större favorit hos mig, men det beror väl på vad man föredrar helt enkelt.

Återupplivar detta lite i och med att Henrik Rydström i dag skrev en krönika där han försvarar Wernbloom ganska rejält. Speciellt bör man kanske läsa den här delen:

Med Wernblom som anfallare, som nivåsättare i attityd och som insugare av bollar, svåra passningar, omöjliga passningar. Wernblom hade tekniken för att klara av det och där Majlard ser en trög brottare ser vi andra en spelare som behärskade sin stora kropp och med sin snabba bolleverans och påhittighet i trånga situationer löste upp många svåra situationer för Blåvitt. Hade Zlatan gjort ett liknande klackmål som Wernblom gjorde på oss när de vann på Fredriksskans hade det talats om Zlatans briljans, genialitet och fantastiska bollbehandling. Wernblom får istället, enligt Majlard, "illustrera bristen på kvicka fötter och snabb bollbehandling".

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in