Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
No offence. Men du verkar vara en typisk tråkig Lagerbäck-typ. Vi kommer inte vinna några matcher om vi har Rade Prica eller Micke Nilsson. Våga testa något nytt, och det är tamefan ett faktum att Stoor är bättre än Micke Nilsson. Jag har sett Stoor många matcher nu, både i Rosenborg och så var han planens bästa spelare mot Costa Rica Micke Nilsson däremot är alltid en säkerhetsrisk, han är faktiskt riktigt risig.
Drömmer ännu mardrömmar sedan Robben snurrat med honom i EM.
Tror knappast den allmänna uppfattningen är att Stoor var den bästa spelaren mot Costa Rica...
För att någon är bra i klubblaget betyder inte det att han är bra i landslaget. Ta Prica som exempel, näst bästa spelaren i danska ligan (Han hade åtminstonde näst lägst odds någon vecka innan omröstningen/utnämningen, vet inte hur det gick).
Jag skulle känna mig fruktansvärt mycket säkrare i EM med Micke Nilsson som spelar i ett topplag i en hyffsad liga och har mängder av erfarenhet. Än med Stoor som spelar i en sämre liga och har EN landskamp på meritlistan, om det nu kan räknas som landskamp när knappt några "riktiga" landslagsmän är med.
Över till något annat.
Någon som vet hur pass bra Nilsson egentligen är som mittback? Hade man inte kunnat använda honom som en av 4 mittbackar + en av 2 högerbackar? speciellt när Alexandersson kan användas som "extra" ytterback. Det hade givit plats för en mittfältare/anfallare till. Synpunkter?