Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
EUs definition av grov organiserad brottslighet har Sverige inte accepterat för att det innebär att Sverige inte har någon grov organiserad brottslighet enligt EUs definition. Du kan läsa om det själv. Den är på för låg nivå för att nå upp till vad omvärlden kallar för grov organiserad brottslighet. Spelar ingen roll vad några killar i Rinkeby kallar sig och sin ledare, det blir inte mer för det.
Vet inte hur du tolkade att jag menade att Yasin var säkerställd som skytt? Det jag sa var att det än så länge är öppet om det är han och att ”jag har hört från en vän som har hört det från en annan” inte övertygar mig ett skit.
Sen nej, gäng är gäng och svenska gäng stannar vid att vara gäng. Att hierarki i gäng skapar ”struktur” är inte det jag talade om. Jag talade om inflytandet i samhället som ett gäng aldrig får. Utanför just den ort där dessa är verksamma är det inte någon som bryr sig om dem. Så nej, det är och kommer förbli ett gatugäng. Det har inget med vilket avtryck de gör på unga män i deras egna lilla omgivning och egna begränsade åldersspann. Där förstår jag att de har inflytande. Det handlar inte om att det har 50 springisar, det är oväsentligt.
1. Okej, så skall vi börja prata om grov organiserad brottslighet helt plötsligt? Nej det skall vi inte eftersom att vi pratade om organiserad brottslighet. Vad fan har det och göra med om den är grov eller inte? Håll dig till ämnet. Därefter säger du att det är möjligt att det räknas som organiserad brottslighet i Sverige men inte utanför och nu tvärt om. Hur skall du ha det? Bestäm dig.
2. Vad jag menar med intern struktur är huruvida sammansättningen och deras "rang" ser ut. Intern struktur har inte och göra med om ett gäng får inflytande i samhället eller inte. Återigen leder du in samtalet på något annat. Klart jag fattar att de inte har särskilt mycket inflytande utanför Rinkeby, "they don't run this world" men vad fan har de med saken att göra? Med en struktur inom ett maffiagäng, handlar det om att människor kan tänkas ha olika positioner. Detsamma gäller SZ. Vissa ligger högre upp än andra och därav kan det liknas hur mafioso konstellation. Alltså just att någon har mer makt än den andre.
3. Vem säger att de har 50 springisar? När skulle det ha nämnts? Har jag sagt att de skulle vara något annat än ett gatugäng? Oavsett gatugäng eller inte bedriver de fortfarande en organiserad brottslighet. Det måste du första mitt barn.