2020-01-15, 10:03
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Som jag fick för mig var det väl SHO, MAKKAN och MUSSE som förnedringsmisshandlade... Eller?
Han snackar väl bara skit men lekte med tanken att det stämmer och JB skulle vara skytten. De där sitter väl redan? Så då skulle JB fått hämnas på Poy, som gått över till DP - om den teorin stämmer alltså. Säger inte att det är trovärdigt dock.
Citera
2020-01-15, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Då lutar allt emot att de är ayye. Får en känsla att han inte är i Sverige med tanke på hans Instagram, blir aldrig några bilder från orten längre så tror inte han är hemma.. och slutade följa yasin oxå, betyder väl något
Betyder ingenting, sluta sprida falsk information som ni alltid gör, yasin o ayye är fortfarande vänner ingenting har hänt[/quote]
Menar inte att de inte är vänner för att dom int3 följer varandra, menar mer att ayye tagit bort yasin för att inte åka dit för mord te.x, spela för polisen att de inte är vänner hajjar du?
Citera
2020-01-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Du menar att han fått sin hämnd för pisset kanske?
Förnedringen skedde väl 2018? Eller har jag fel
Citera
2020-01-15, 10:37
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Jag är bara uttråkad och spånar som alla andra. Vet inte hur pass stor skitsnackare shz4life är i denna tråd? Han påstår att JB var delaktig i mordet iaf.
Citera
2020-01-15, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Jag är bara uttråkad och spånar som alla andra. Vet inte hur pass stor skitsnackare shz4life är i denna tråd? Han påstår att JB var delaktig i mordet iaf.

Det mordet han skriver om är garagemordet på karrar, snackas om att poy och yasin var dom som fixade han
Citera
2020-01-15, 11:38
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Det mordet han skriver om är garagemordet på karrar, snackas om att poy och yasin var dom som fixade han
Jaha oj läste fel på årtalet! Tack.
Citera
2020-01-15, 12:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt
D
Använde ordet don för att det beskriver situationen bra och dessutom för att han själv kallar sig detta, vilket du förmodligen inte visste. Nej, fattar att inte Yasin är en John Gotti eller liknande men fortfarande så besitter han en stark position i SZ. Det vimlar av ungdomar under honom, i den interna strukturen som utan problem kan ta till sig våldskapital efter order. Så jo, don till en viss del men självklart beror det på hur ordagrant man väljer att se på saken.

det vimlar av folk över han också, som styr på avstånd. yasin är en front för snorungarna.
Citera
2020-01-15, 12:29
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shz4life
JB var inblandad 31.12.17 , shhhh behöver inte skriva mer gatan vet

mordet på karrar.

jävla tönt vaddå shhhhh
Citera
2020-01-15, 12:30
Medlem
Citat:
2017 augusti
Citera
2020-01-15, 13:24
Medlem
stekarbernts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
EUs definition av grov organiserad brottslighet har Sverige inte accepterat för att det innebär att Sverige inte har någon grov organiserad brottslighet enligt EUs definition. Du kan läsa om det själv. Den är på för låg nivå för att nå upp till vad omvärlden kallar för grov organiserad brottslighet. Spelar ingen roll vad några killar i Rinkeby kallar sig och sin ledare, det blir inte mer för det.

Vet inte hur du tolkade att jag menade att Yasin var säkerställd som skytt? Det jag sa var att det än så länge är öppet om det är han och att ”jag har hört från en vän som har hört det från en annan” inte övertygar mig ett skit.

Sen nej, gäng är gäng och svenska gäng stannar vid att vara gäng. Att hierarki i gäng skapar ”struktur” är inte det jag talade om. Jag talade om inflytandet i samhället som ett gäng aldrig får. Utanför just den ort där dessa är verksamma är det inte någon som bryr sig om dem. Så nej, det är och kommer förbli ett gatugäng. Det har inget med vilket avtryck de gör på unga män i deras egna lilla omgivning och egna begränsade åldersspann. Där förstår jag att de har inflytande. Det handlar inte om att det har 50 springisar, det är oväsentligt.

1. Okej, så skall vi börja prata om grov organiserad brottslighet helt plötsligt? Nej det skall vi inte eftersom att vi pratade om organiserad brottslighet. Vad fan har det och göra med om den är grov eller inte? Håll dig till ämnet. Därefter säger du att det är möjligt att det räknas som organiserad brottslighet i Sverige men inte utanför och nu tvärt om. Hur skall du ha det? Bestäm dig.

2. Vad jag menar med intern struktur är huruvida sammansättningen och deras "rang" ser ut. Intern struktur har inte och göra med om ett gäng får inflytande i samhället eller inte. Återigen leder du in samtalet på något annat. Klart jag fattar att de inte har särskilt mycket inflytande utanför Rinkeby, "they don't run this world" men vad fan har de med saken att göra? Med en struktur inom ett maffiagäng, handlar det om att människor kan tänkas ha olika positioner. Detsamma gäller SZ. Vissa ligger högre upp än andra och därav kan det liknas hur mafioso konstellation. Alltså just att någon har mer makt än den andre.

3. Vem säger att de har 50 springisar? När skulle det ha nämnts? Har jag sagt att de skulle vara något annat än ett gatugäng? Oavsett gatugäng eller inte bedriver de fortfarande en organiserad brottslighet. Det måste du första mitt barn.
Citera
2020-01-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
det vimlar av folk över han också, som styr på avstånd. yasin är en front för snorungarna.

Precis så. Bra tillägg
Citera
2020-01-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekarbernt
1. Okej, så skall vi börja prata om grov organiserad brottslighet helt plötsligt? Nej det skall vi inte eftersom att vi pratade om organiserad brottslighet. Vad fan har det och göra med om den är grov eller inte? Håll dig till ämnet. Därefter säger du att det är möjligt att det räknas som organiserad brottslighet i Sverige men inte utanför och nu tvärt om. Hur skall du ha det? Bestäm dig.

2. Vad jag menar med intern struktur är huruvida sammansättningen och deras "rang" ser ut. Intern struktur har inte och göra med om ett gäng får inflytande i samhället eller inte. Återigen leder du in samtalet på något annat. Klart jag fattar att de inte har särskilt mycket inflytande utanför Rinkeby, "they don't run this world" men vad fan har de med saken att göra? Med en struktur inom ett maffiagäng, handlar det om att människor kan tänkas ha olika positioner. Detsamma gäller SZ. Vissa ligger högre upp än andra och därav kan det liknas hur mafioso konstellation. Alltså just att någon har mer makt än den andre.

3. Vem säger att de har 50 springisar? När skulle det ha nämnts? Har jag sagt att de skulle vara något annat än ett gatugäng? Oavsett gatugäng eller inte bedriver de fortfarande en organiserad brottslighet. Det måste du första mitt barn.

Ja jag tror helt enkelt vi har missförstått varandra. Ja de är organiserade till viss del och ja de är ett gatugäng. Sen är det upp till dig att tycka vad du vill om deras eventuella interna struktur av tio pers eller något. Enligt dig är det organiserat och det får du tycka. Det är det inte enligt mig. Det är det inte heller enligt de experter som kartlägger dem.

Sen att du avslutar med någon pajaskommentar om att jag skulle vara ditt barn låter bara svårt töntigt.
Senast redigerad av NoF8 2020-01-15 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in