2020-01-03, 20:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det gör inte du heller. Det finns alltid en Judas även bland de hårdaste gängen.

Polisen vet om det och ibland - men bara ibland - får de till det och äckelpäckelsvartinglåtsasgangstahårdingarna åker dit på +10 år och resten av orten blir glada när rättvisan fungerar. För att rättvisan i Sverige är minst sagt knepig.

"Man kan vara fullständigt säker på att dom som fick knata hem till morsan efter förhandlingarna i dag har sjungit ut rätt rejält.

Dom som sitter kvar åker dit, dom såldes ut av dom som ville hem till mamma"

Ovan är bara önsketänkande och det är inte varför man blir frisläppt. Det finns alltid en Judas som du skriver hör till samma kategori av skitsnack, visst finns det folk som läcker men alltid, fullständigt säker osv är önsketänkande.
Citera
2020-01-03, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Killen har alltså varit ett helvete för omgivningen sedan sex års ålder enligt Pettersons blogg. En dåre helt enkelt och förr i tiden hade man låst in honom på Beckomberga, men nu får de här galningarna springa lösa istället.

Visst är pk-politiken pain in the arse? Stort sett alla - polisen och flashbackdetektiverna - listar ut vem som är vem och vem som har gjort vad men sen i rätten gäller bevisbördan inför pk-politrukerna och efter friande domar så blir det business as usual.

Only in Sweden.
Citera
2020-01-03, 20:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Känns som detta var personligt för yasin och förmodligen han som tröck av. Franky hade säkert gjort en del för honom

Vad är kopplingen mellan Franky och den nu mördade??
Citera
2020-01-03, 20:30
Medlem
SaltaOpeppras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Vet vi vilka som släpptes?

Hakar på frågan, vet vi vilka som släpptes och som fått åka hem till mamma?
Citera
2020-01-03, 20:32
Medlem
DickyTickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag har läst hans namn precis som alla andra har gjort. Jag sitter dock och läser via mobilen, att försöka klippa och klistra med en massa främmande namn och specialtecken är jävligt tidsödande när det inte ska behövas. Ska det vara så svårt att begripa? Var i helvete kommer den här motviljan till att posta klickbara länkar från? Det är ju inte så att de förstör tråden, eller hur?

Till mitt försvar kan jag väl säga att jag maskade deras namn av flera skäl. Första skälet är att de inte är dömda ännu men också som andra nämnt att trots mord så kan du komma ut från anstalt och börja om på nytt och försöka ordna upp ditt liv. Jag har alltid varit av den inställningen att vill ngn förändra sitt liv tänker inte jag stå i vägen för det.

Jag gjorde iaf mitt och tog reda på vilka grabbarna är. Då är det inte svårt, oavsett om du sitter på en mobil eller dator, att växla mellan webbläsare och Facebook för att på 10 sekunder söka efter de du vill söka. Eller är det meningen att alla ska göra allt arbete åt dig så du kan sitta hemma i kallingar och bara klicka på länkar?

Jag bifogade faktiskt dagboksbladet dessutom där namnen är omaskade.
Citera
2020-01-03, 20:33
Medlem
HateWrecks avatar
Kriminell A skjuter kriminell B. Kriminell B dör.
Kriminell C skjuter ihjäl kriminell A som hämnd.
Alltså är då både kriminell A och kriminell B döda.
2 - 0 till samhället.
Förhoppningsvis skjuter någon snart kriminell C också så rullar showen vidare igen..
Citera
2020-01-03, 20:34
Medlem
Finns ingen chans att Ayye skulle ha snackat med polisen, han är absolut den sista som skulle göra det. Ang vem som faktiskt sköt Poy skulle jag tippa 100 att det var Yasin. Med tanke på hur nära han och Franky var + som tidigare nämnt, han har förmodligen planerat detta under hela tiden han satt inne. Bara väntat på att få komma ut och knäppa honom. Otroligt dumt med tanke på hur mycket Yasin har att förlora, han var väl den enda som hade en stabil framtid om han hålla sig till musiken istället för att hålla på med sånthär skit.
Av det jag hört av folk i kretsarna så är det ganska uppenbart att Poy blev dödad för att det var han som sålde ut Gucci och Franky i Köpenhamn i somras. Ryktet har tydligen gått sen mordet och vissa påstår att Poy haft pris på sitt huvud men att man velat vänta på att de större namnen skulle klippa han (såsom Yasin uppenbarligen gjort nu). Bygger ju på teorin om att Yasin velat göra det själv, kanske sagt åt folk att vänta så han fick göra det själv.
Citera
2020-01-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickyTicker
Till mitt försvar kan jag väl säga att jag maskade deras namn av flera skäl. Första skälet är att de inte är dömda ännu men också som andra nämnt att trots mord så kan du komma ut från anstalt och börja om på nytt och försöka ordna upp ditt liv. Jag har alltid varit av den inställningen att vill ngn förändra sitt liv tänker inte jag stå i vägen för det.

Jag gjorde iaf mitt och tog reda på vilka grabbarna är. Då är det inte svårt, oavsett om du sitter på en mobil eller dator, att växla mellan webbläsare och Facebook för att på 10 sekunder söka efter de du vill söka. Eller är det meningen att alla ska göra allt arbete åt dig så du kan sitta hemma i kallingar och bara klicka på länkar?

Jag bifogade faktiskt dagboksbladet dessutom där namnen är omaskade.

Jättebra! Tack för dagboksbladet och namnen. Men strunta i att maska namnen nästa gång. Det är min och många andras åsikt.
Senast redigerad av Ang_rita 2020-01-03 kl. 20:38.
Citera
2020-01-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
Fly ut i skogen..?? nee.. man flyr inte någonstans. Man går lugnt därifrån, en del står t om kvar som "åskådare" och frågar vad som hänt / vem det gäller.

Tror inte att BO skulle spelat "båda sidor".. däremot kanske han blåst eller uppenbart gjort något illa mot sin "egen sida". Spekulationer. Idag räcker de med att dra fel skämt eller att nån blir kränkt för att bli skottad på.

Att folk släpps efter häktningsförhandlingen betyder att de kan inte binda en misstanke till att de va på plats.. t ex - dom satt på mcdonalds eller var i en taxi just under tiden skotten hördes eka i området. Ingen behöver ha "golat".

Jag tror inte Y*sin gjorde detta och blir förmodligen släppt inom några månader.
Det är oftast personer som har 0 att förlora som utför sånt här - Y*sin har precis, just nu, allt att förlora.

off topic. visa lite respekt. det är folk som hamnat fel i livet och saknat en stabil tillvaro, vägledning och aldrig fått tilldelat valmöjligheter som ni svenskar får serverat varje dag. och t om ni har det tufft i dagens klimat.. smygknaprande på ångestdämpande.. hur fan tror du dom har det då? Dom är helt enkelt felprogrammerade. Lägg fokus och peka finger på politikerna och detta skeva jävla rättssystem istället. och piss-kartellen som födde fram denna nya generation av hjärntvättade kids som hellre har en glock i fickan än en utbildning.

Två kommentarer:
1) nej det är ingen annans fel att de kramar avtryckaren och
2) de där patetiska broschonna som springer runt och leker coola har fått samma valmöjligheter som vi "svenskar". Med din logik skulle ju annars även de andra 98% som bor i "utanförskapsområden" också leka gangsta...
... och det gör de ju inte.

Visst, alla har inte samma förutsättningar, det kan jag hålla med om, men alla har ett val. Alla.
Citera
2020-01-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkblizzy
Finns ingen chans att Ayye skulle ha snackat med polisen, han är absolut den sista som skulle göra det. Ang vem som faktiskt sköt Poy skulle jag tippa 100 att det var Yasin. Med tanke på hur nära han och Franky var + som tidigare nämnt, han har förmodligen planerat detta under hela tiden han satt inne. Bara väntat på att få komma ut och knäppa honom. Otroligt dumt med tanke på hur mycket Yasin har att förlora, han var väl den enda som hade en stabil framtid om han hålla sig till musiken istället för att hålla på med sånthär skit.
Av det jag hört av folk i kretsarna så är det ganska uppenbart att Poy blev dödad för att det var han som sålde ut Gucci och Franky i Köpenhamn i somras. Ryktet har tydligen gått sen mordet och vissa påstår att Poy haft pris på sitt huvud men att man velat vänta på att de större namnen skulle klippa han (såsom Yasin uppenbarligen gjort nu). Bygger ju på teorin om att Yasin velat göra det själv, kanske sagt åt folk att vänta så han fick göra det själv.

Det scenariot verkar rimligt. Vad blir nästa steg? Vem vill hämnas Poys död?
Citera
2020-01-03, 20:48
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
Fly ut i skogen..?? nee.. man flyr inte någonstans. Man går lugnt därifrån, en del står t om kvar som "åskådare" och frågar vad som hänt / vem det gäller.

Tror inte att BO skulle spelat "båda sidor".. däremot kanske han blåst eller uppenbart gjort något illa mot sin "egen sida". Spekulationer. Idag räcker de med att dra fel skämt eller att nån blir kränkt för att bli skottad på.

Att folk släpps efter häktningsförhandlingen betyder att de kan inte binda en misstanke till att de va på plats.. t ex - dom satt på mcdonalds eller var i en taxi just under tiden skotten hördes eka i området. Ingen behöver ha "golat".

Jag tror inte Y*sin gjorde detta och blir förmodligen släppt inom några månader.
Det är oftast personer som har 0 att förlora som utför sånt här - Y*sin har precis, just nu, allt att förlora.

off topic. visa lite respekt. det är folk som hamnat fel i livet och saknat en stabil tillvaro, vägledning och aldrig fått tilldelat valmöjligheter som ni svenskar får serverat varje dag. och t om ni har det tufft i dagens klimat.. smygknaprande på ångestdämpande.. hur fan tror du dom har det då? Dom är helt enkelt felprogrammerade. Lägg fokus och peka finger på politikerna och detta skeva jävla rättssystem istället. och piss-kartellen som födde fram denna nya generation av hjärntvättade kids som hellre har en glock i fickan än en utbildning.
Du har rätt i väldigt mycket i det du skriver ner men samtidigt så måste man ju tänka själv . Finns flera grabbar som går med på vad fan somhelst,ett erbjudande och lite viftande med stora kontanter framför dom så frågar dom inte vad jag ska jag göra utan hur mycket måste jag göra .

Många är alldeles för svaga och lättpåverkade. Och då slutar det oftast med döden. Man kan inte vara så lättpåverkad .
Citera
2020-01-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkblizzy

Hoppas att det är han själv som gjort det för då blir det en riktigt saftig volta. Torskar på ett mord som han möjligen begår för att hämnas sin polare snabbknullaren. Bara hoppas att de fortsätter fimpa varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in