2020-01-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Egentligen är jag less på ekonomitjafset... tycker folk överdriver åt olika håll.OM han åker in för detta kommer nog de inkomster han haft hittills inte att räcka så långt. Skadestånd, skulder kanske. En del har redan gått åt till videor, resor och shopping. Kanske används en del för varor och tjänster i fängelset, kanske hjälper han familjemedlemmar.

Tror inte på att han kommer ut rik som ett troll efter ett ev livstidsstraff... Det jag menar är att om han håller sig borta från fängelse, och andra destruktiva grejer så har han potential att ha an helt OK försörjning. Sen om det blir lite över medel vissa år, såsom det varit för Einar i år, så är det bra att inte bränna allt utan investera i framtiden. Rapkarriärer varar inte till pensionen. Men det kan ge en möjlighet att bygga upp företag, knyta kontakter etc som kan leda till en ny karriär inom något relaterat.

Bra inlägg.
Citera
2020-01-07, 00:03
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hamnar han på den hårdare delen av Fenix så får han brevväxla med journalisterna för han kommer ju inte få spela in radio åtminstone hahaha

Tror inte han får sitta på Fenix, det är väl för dom största ledartyperna typ Södertäljeledaren, Mehti i Bandidos osv och sen dom allra sjukaste som är så labila att man inte kan vända ryggen till.
Men när man suttit ett tag så börjar det mjukna och det finns många anstalter med musikinstrument och möjligheter att spela in musik på.
Citera
2020-01-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag skulle tippa på att det finns nåt vittne eller någon som ringt omgående och beskrivit flyktfordonet, sen har man hittat tändsatspartiklar på dom gripna och har därmed sannolika skäl.

Ja det eller en uppmärksam angivare.

Detta är polisens spaningsmaterial förmodar jag?

Vad snackar du om? Dom sitter ju häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.

Ja precis dom kan bli släppta redan imorgon om bevisningen inte håller, mindre troligt men mycket kan ändras och det kan gå fort

Vad jag pratade om är att i nuläget, en vecka efter häktning cirka så vore det missvisande om folk tror att det kommit svar i form av tekniska analyser. Det som gör att sannolika skäl har uppnåtts är att mycket annat pekar på just specifikt dessa personer -tex vittnesiaktagelser och tekniska bevis som tagits tillvara men ännu inte givit analyssvar.
Citera
2020-01-07, 00:07
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Vem snackar du om?
Denna tråd, han som inte dog. Jag har aldrig uppfattat hans namn, kallas dock ”den långe”.

(FB) 190625: Köpenhamn: 2 ihjälskjutna
Citera
2020-01-07, 00:07
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Vad jag pratade om är att i nuläget, en vecka efter häktning cirka så vore det missvisande om folk tror att det kommit svar i form av tekniska analyser. Det som gör att sannolika skäl har uppnåtts är att mycket annat pekar på just specifikt dessa personer -tex vittnesiaktagelser och tekniska bevis som tagits tillvara men ännu inte givit analyssvar.

Ja det tar lite tid med analyser men krut hittar dom direkt med provsticka, därför jag tror att dom häktades på sannolika skäl för mord.
Citera
2020-01-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tror inte han får sitta på Fenix, det är väl för dom största ledartyperna typ Södertäljeledaren, Mehti i Bandidos osv och sen dom allra sjukaste som är så labila att man inte kan vända ryggen till.
Men när man suttit ett tag så börjar det mjukna och det finns många anstalter med musikinstrument och möjligheter att spela in musik på.

De labila hamnar möjligen på lightfenix. Fenix är lite blandat som hamnar där men det är ju ganska många som suttit där under de tio år som dessa avdelningar varit i bruk. Finns flera som suttit där i många år. Möjligt att dessa inte placeras där men samtidigt är det fullt möjligt att de gör det.
Citera
2020-01-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Denna tråd, han som inte dog. Jag har aldrig uppfattat hans namn, kallas dock ”den långe”.

(FB) 190625: Köpenhamn: 2 ihjälskjutna

Ja men han är ju ingen GM. Han heter btw @ hoodz163 på IG
Citera
2020-01-07, 00:11
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Tack!
Han har låst konto men då vet man i alla fall hur han ser ut, alltid något.

https://www.instagram.com/hoodz163/
Citera
2020-01-07, 00:12
Medlem
Citat:

Precis, svar från NFC går inte så snabbt och det här är nog inte jätteprioriterat. Det snabba gripandet tyder på att polisen hade koll, eller fick koll på dem snabbt. Sannolika skäl kräver inte jättemycket bevisning. Jag vet liknande fall där flera suttit häktade på sannolika skäl utan att det blivit fällande dom.
Citera
2020-01-07, 00:12
Medlem
Vill bara flika in när det gäller Spotify grejen. Jag antar att han inte får en krona från spelningar där då han gjort något väldigt ovanligt nämligen att han sålt rättigheterna till albumet (två delar där del endast del 1 finns ute) för 4,5 miljoner. Tro det eller ej men jag väljer att tro mina källor (plural).
Citera
2020-01-07, 00:14
Medlem
Citat:

Han är väll en av de häktade?

Det skrevs tidigare i tråden iallafall.
Citera
2020-01-07, 00:14
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
De labila hamnar möjligen på lightfenix. Fenix är lite blandat som hamnar där men det är ju ganska många som suttit där under de tio år som dessa avdelningar varit i bruk. Finns flera som suttit där i många år. Möjligt att dessa inte placeras där men samtidigt är det fullt möjligt att de gör det.

Ja precis, knivskarp analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in