2020-01-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Haha, det har redan framkommit i tråden att man inte får 50tusen per 1miljon steams.
Det är bekräftat längre bak i tråden att man får runt 30-40tusen, du vet att det är skatt på pengarna som kommer in på streaming va.

Bara häromdagen var det ju någon stor svensk artist som beklagade sig över den dåliga ersättningen från Spotify.

Mindre än 2öre per stream, ännu mindre om det streamades från ett gratis abonemang.

Pissluffarna som streamar den där skiten lär inte ha råd med betalabb
Citera
2020-01-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Jo det gör dom. Läs fupar. Läst om dessa gäng länge. 90% bor hos mamma
bara för att dom e skrivna hos sin morsa betyder de inte att dom bor där
Citera
2020-01-12, 19:22
Medlem
Vi har ju inget facit för vad som föranlett mordet på POY. Vem/vilka och varför. Det talades tidigt här på FB om att någon på kåken sålt ut sina kompisar. Men även OM POY skulle vara en källa till informationen som möjliggjorde bakhållet mot GUCCI och FRANKY (samt HOODZ), så KAN det ju vara så att han orsakat detta utan egentligt uppsåt. Dvs oavsiktligt, klantigt, lite av misstag. Bara en tanke, självklart har jag ingen aning. Men har han gjort det fullt ut medvetet skulle han väll inte bara vänta på att HOODZ skulle kommunicera historiken kring utflykten med jobbarkompisarna eller på att SZ på annat sätt skulle lägga samman ett och ett till två. Han kan i vart fall inte ha trott att SZ bara skulle se mellan fingrarna. Så naiv borde han inte vara.

Sammanfattade btw de inblandade i den ev besläktade tråden (FB) 190625: Köpenhamn: 2 ihjälskjutna utifrån nuvande polisiära status och hypotesen att de tre morden ev har med varandra att göra...
Citera
2020-01-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Du har ingen aning vad du snackar om, kolla hur mycket streama yasin har. För varje miljon får man ~50k. O jo han e signad av Wethebest music sök upp innan du snackar. Yasin är miljonär förklara för mig varför han inte skulle vara det med tanke på alla hans streams. Jag avgudar honom inte säger bara fakta!!

Håll käften om en påhittad inkomst nu som inte har med fallet att göra.
Citera
2020-01-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spregler
Någon eller ett fåtal importerar grejerna och säljer till gängen som sen fightas om territorium. Det dom dock inte har insett är att dom kommer kunna tjäna mycket mer pengar och bli starkare om dom sätter sig ned och skapar fred med andra gäng och kommer överrens om ytor. Som en allians, dom som inte vill vara med blir fiender. Sen sköter man konflikter på andra sätt än att skjuta ihjäl varandra på öppen gata som syns för mycket.
De leker att de är med i en film. Det du beskriver är en tråkig film.
Citera
2020-01-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Då har väl DP samarbete med polisen om de får vara ostörda medan shottaz decimeras. Polisen brukar ju arbets så att de samarbetar med en sida av konflikten.

Talle och Musse sitter ju på rätt långa voltor (8 år?) för grovt narkotikabrott och Makkan+springisar häktade i Danmark för mord. Skulle inte säga att DP jobbar ostörda.
Citera
2020-01-13, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Bram 13 åringar har såna kläder de inget

Citat:
Ursprungligen postat av shz4life
bara för att dom e skrivna hos sin morsa betyder de inte att dom bor där

Men herregud jag har ju läst fupar där dom bor 3 pers med sina föräldrar, där man ser bilder från deras rum osv. Madrasser på golvet, kläder i en hög, ser skit skabbigt ut.
Sedan så VET jag att jaffar tex bodde med sin familj innan han åkte in.
90% bor hemma och har knappt pengar i större omfattning
Citera
2020-01-13, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Haha, det har redan framkommit i tråden att man inte får 50tusen per 1miljon steams.
Det är bekräftat längre bak i tråden att man får runt 30-40tusen, du vet att det är skatt på pengarna som kommer in på streaming va?

Jag frågade efter länk/information om att han hade kontrakt med we the best men de kunde du inte fixa, så du kan ju länka det som du vill att jag ska söka upp "innan jag snackar".
Ayye posta på sin insta förut ”million dollar contract signed” något sånt, sedan har jag hört det av folk i västerort. Men storyn e borta de enda som ja kan länka nu e de här

https://www.instagram.com/p/B58sCLpF...=14pki30sb1v4x

Varför skulle dem ha en sån högtalare om dem inte va signade? Det e bara skämmigt.

O vem sa att ja inte mena 50lax innan skatt då?
Citera
2020-01-13, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Håll käften om en påhittad inkomst nu som inte har med fallet att göra.
Påhittad? Sök upp de din naccas. Jävla pajaser man tror jag ska hitta på saker för skojsskull din idiot sök nu o du kmr se
Citera
2020-01-13, 08:29
Medlem
jagochnaturens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Bara häromdagen var det ju någon stor svensk artist som beklagade sig över den dåliga ersättningen från Spotify.

Mindre än 2öre per stream, ännu mindre om det streamades från ett gratis abonemang.

Pissluffarna som streamar den där skiten lär inte ha råd med betalabb

Det är för att skivbolagen som dessa artister är signade hos tar en stor del, ex. Universal. Yasin har sitt egna och får på så vis hela kakan.
Citera
2020-01-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagochnaturen
Det är för att skivbolagen som dessa artister är signade hos tar en stor del, ex. Universal. Yasin har sitt egna och får på så vis hela kakan.

Det påstås ju att han är signad hos We The best music. Då är han lika signad som om det vore hos universal.
Jag tror inte han är signad där dock, dom kör ju sitt MadeNiggaMusic
Citera
2020-01-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Påhittad? Sök upp de din naccas. Jävla pajaser man tror jag ska hitta på saker för skojsskull din idiot sök nu o du kmr se

Hans "miljoner" kommer inte göra ett skit för honom. Han kommer sitta på livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in