2020-04-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broderlejon10
+ Vrf ville han se när poy blir sjkuten? Skumt och dumt. Inte tillräcklig man för att kräkas om du inte kan se din vän få en 762 i huvudet
De var it menat att poy skulle dö just då det bara hände han skule dödas annan plats
Citera
2020-04-17, 19:40
Medlem
Citat:
Bram Äre sant att Yasin hadde Poys blod på sin jacka? Aina dom sa att d fanns blod på hans jacka när d stoppa
Vet ej tror han bytte kläder han fick hans blod på sig klart han satt bredvid honom. Poy hade gjort bort sig mycket därför han dödades.
Citera
2020-04-17, 19:47
Medlem
shponglads avatar
Citat:
+ Vrf ville han se när poy blir sjkuten? Skumt och dumt. Inte tillräcklig man för att kräkas om du inte kan se din vän få en 762 i huvudet

Hur vet du vilken kaliber det skjutits med? finns ingen kaliber som heter 762 så du vet tills nästa gång du ska ljuga

antar att du menar 7,62x25 tokarev, finns även 7,62x39(AKM) vilket känns onödigt att skjuta nån i huvet med på nära håll, sen finns det ju 7,62x51mm NATO vilket jag ser som en omöjlighet i princip då dessa killar knappast har någon ak4 tex, den skulle vara för tung för dom små grabbarna.

Lågoddsare är en 9x19mm eller en 7,62x25 men jag påstår mig inte veta
Citera
2020-04-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hur vet du vilken kaliber det skjutits med? finns ingen kaliber som heter 762 så du vet tills nästa gång du ska ljuga

antar att du menar 7,62x25 tokarev, finns även 7,62x39(AKM) vilket känns onödigt att skjuta nån i huvet med på nära håll, sen finns det ju 7,62x51mm NATO vilket jag ser som en omöjlighet i princip då dessa killar knappast har någon ak4 tex, den skulle vara för tung för dom små grabbarna.

Lågoddsare är en 9x19mm eller en 7,62x25 men jag påstår mig inte veta
De har ak47or men de går runt glock o liknande vapen
Citera
2020-04-17, 19:58
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
De har ak47or men de går runt glock o liknande vapen

ja det vet jag, en AKM traskar man inte runt med utan en tydlig planering och är som sagt onödig vid såna här "vänskapsmord" där offret ofta är totalt ovetandes innan kulan penetrerar skallen på dom.

Då räcker en glock i 9x19...

Bara ett litet tips förresten, dom har garanterat inga ak47or, det är en mycket gammal modell som slutade tillverkas på 50-talet...dom va bla betydligt tyngre och mer opålitliga än dagens gevär som oftast kommer från balkan, kallas för AKM.

https://en.wikipedia.org/wiki/AKM
Senast redigerad av shponglad 2020-04-17 kl. 20:08.
Citera
2020-04-17, 19:59
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Vet ej tror han bytte kläder han fick hans blod på sig klart han satt bredvid honom. Poy hade gjort bort sig mycket därför han dödades.

Låter trivialt att dö för man gjort bort sig. Bör vara något allvarligare kan man tycka?
Citera
2020-04-17, 21:42
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Stelt att Viktor Banke är advokat för yasin (Shottaz) och sen för en kille från DP 😂

Glöm att advokater, speciellt av hans typ, har något samvete eller övertygelse.
Går dit pengarna finns.
Citera
2020-04-18, 00:30
Medlem
Tillbaka till ämnet, någon som vet motivet till mordet och om detta fall kommer leda nån vart?
Citera
2020-04-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Glöm att advokater, speciellt av hans typ, har något samvete eller övertygelse.
Går dit pengarna finns.

Varför skulle han bry sig om vilket gäng klienterna kommer ifrån? Varför skulle någon advokat det? Det är ju helt oväsentligt. Tror samtliga advokater som verkar skiter fullständigt om deras klient knullat någons flickvän eller snott någon annans knark så det blivit en konflikt.

Advokater är till för att försvara klienten i rätten. Inte hänga med dem och bli polare eller ha någon värdelös och extremt oproduktiv lojalitet till en klient som tar sig själv på alldeles för stort allvar.
Citera
2020-04-18, 02:07
Medlem
Nu hade yasin en kvinna som advokat så jag antar att ni menar att y haft killen som advokat i något tidigare mål?
Sen är det konstigt om det är så att en dp kille tog poy när yasin satt med, hade han inte tagit två flugor i en smäll då?
Enligt expressen så står det att det är 7-8 misstänkta, varar en dp? Eller är det något jag missuppfattat?
Citera
2020-04-18, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninernas
Nu hade yasin en kvinna som advokat så jag antar att ni menar att y haft killen som advokat i något tidigare mål?
Sen är det konstigt om det är så att en dp kille tog poy när yasin satt med, hade han inte tagit två flugor i en smäll då?
Enligt expressen så står det att det är 7-8 misstänkta, varar en dp? Eller är det något jag missuppfattat?
Det var en kille i flg som klippte poy inte ngn i dp för då hade de klippt yasin också alla misatänkta e med shotttaz o flg
Citera
2020-04-18, 05:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninernas

Du verkar blanda ihop mordet i hjulsta på 18 åringen, där sitter det 7 häktade om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in