2020-01-06, 23:38
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MSPadvizor
Tror dock hans låtar inte är så aktiva på någon kanal direkt.
Va? Regimradion älskar denna tussilagoturk.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2680

https://sverigesradio.se/sok?q=yasin&episodes=true
Citera
2020-01-06, 23:41
Medlem
50 lax per 1 mille lyssningar
Citera
2020-01-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Va? Regimradion älskar denna tussilagoturk.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=2680

https://sverigesradio.se/sok?q=yasin&episodes=true

Ska man skratta eller gråta 😂😊 dom lär väl besöka han igen under kommande period i bunkern om det blir något.
Citera
2020-01-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatsgoodinthehood
50 lax per 1 mille lyssningar

Det finns angivna siffror för det som redan säger annat så du får lägga fram källhänvisning till ditt påstående om det sak vara relevant. Som tillägg är siffrorna om betalningar från olika streamingtjänster moms och skatt på med samt övriga kostnader i vanlig ordning.
Citera
2020-01-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MSPadvizor
Ska man skratta eller gråta 😂😊 dom lär väl besöka han igen under kommande period i bunkern om det blir något.

Hamnar han på den hårdare delen av Fenix så får han brevväxla med journalisterna för han kommer ju inte få spela in radio åtminstone hahaha
Citera
2020-01-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är många som har otroliga glädjekalkyler och bortser ifrån många kostnadsvariabler.
Så sant! men det är klart grabben ska få vara miljonär om folket säger det 😊
Citera
2020-01-06, 23:51
Medlem
Egentligen är jag less på ekonomitjafset... tycker folk överdriver åt olika håll.OM han åker in för detta kommer nog de inkomster han haft hittills inte att räcka så långt. Skadestånd, skulder kanske. En del har redan gått åt till videor, resor och shopping. Kanske används en del för varor och tjänster i fängelset, kanske hjälper han familjemedlemmar.

Tror inte på att han kommer ut rik som ett troll efter ett ev livstidsstraff... Det jag menar är att om han håller sig borta från fängelse, och andra destruktiva grejer så har han potential att ha an helt OK försörjning. Sen om det blir lite över medel vissa år, såsom det varit för Einar i år, så är det bra att inte bränna allt utan investera i framtiden. Rapkarriärer varar inte till pensionen. Men det kan ge en möjlighet att bygga upp företag, knyta kontakter etc som kan leda till en ny karriär inom något relaterat.
Citera
2020-01-06, 23:53
Medlem
LizzyLizzards avatar
Rätt intressant. Det var nån tidigt i tråden (samma nån som bestämt hävdade att det minsann inte var Y som satt häktad fram tills det blev officiellt) som sa att ”alla” polarna (shottaz) följde Poy på instagram och så droppade han bl.a folk från Shottaz: Yasin, Jaffar, Ayye men även artister som Z.E, Adel mfl som då tydligen skulle följa Poy. Antar att det var nån grej för att hävda att det omöjligt kan vara dem som har med detta att göra.

Hur som helst. Jag kollade vilka dessa dessa lirare följer på instagram, och ett gäng till (bl.a. Franky som dog i somras) och den ENDA av alla som följer Poy på instagram är just Yasin.

Säger inte att man inte kan vara polare utan att följa varandra på instagram, men dessa grabbar verkar ändå ha instagram som nån sorts plattform. Borde de då inte även följa sin högra hand Poys instagram?

Tänker att inte ens Franky följde honom. Kan det hänt något redan innan dess, eller är det bara vibbar jag får?
Citera
2020-01-06, 23:53
Medlem
Einar sa ju att 50 lax går direkt till hans mammas konto efter varje 1 miljon lyssningar, sen om det är skattat vet jag ej

Einar har inte heller ett skivbolag, dock brukar han både köpa beats men även få egna proddade beats
Citera
2020-01-06, 23:57
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Då Yasin sitter häktad på den högre graden, "på sannolika skäl" så bör detta väl innebära att det finns någon sorts rätt så hyfsade bevis?

Vad har ni för tankar kring vad åklagaren kan sitta med?

Vilka saker kan ge sannolika skäl tror ni? Krutstänk? Polisvittnen? Blodstänk på kläder?

Jag skulle tippa på att det finns nåt vittne eller någon som ringt omgående och beskrivit flyktfordonet, sen har man hittat tändsatspartiklar på dom gripna och har därmed sannolika skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Med tanke på var man stoppade bilen och vilka poliser som var där så har dom nog sett nåt live eller via kamera.

Ja det eller en uppmärksam angivare.

Citat:
Ursprungligen postat av kursii
Bara jag som tycker att Poy-Oboy ser ut att gömma sig i bakgrunden på den här bilden?
Tror fan d smulorna från Hans och Greta som kan lösa mordgåtan.

https://imgur.com/a/AnNHsTl

Detta är polisens spaningsmaterial förmodar jag?
Citat:
Sannolika skäl behövs ingen teknisk bevisning för i nuläget eftersom de omöjligen kan ha fått svar på sådana.

Vad snackar du om? Dom sitter ju häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.
Citat:
Kritiserar inte din kommentar men vill flika in att är de där på sannolika skäl så kommer de vara där ett tag oavsett om de i ett senare skede teoretiskt skulle kunna släppas och avföras.

Ja precis dom kan bli släppta redan imorgon om bevisningen inte håller, mindre troligt men mycket kan ändras och det kan gå fort
Citera
2020-01-06, 23:58
Medlem
Den långa killen från Köpenhamn som ni sa var en av GM har ju tagit bort sin instagram?

Alltså är han fri

eller någon annan med tillgång till hans insta som gjort det?
Citera
2020-01-06, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Den långa killen från Köpenhamn som ni sa var en av GM har ju tagit bort sin instagram?

Alltså är han fri

eller någon annan med tillgång till hans insta som gjort det?

Vem snackar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in