Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Då Yasin sitter häktad på den högre graden, "på sannolika skäl" så bör detta väl innebära att det finns någon sorts rätt så hyfsade bevis?
Vad har ni för tankar kring vad åklagaren kan sitta med?
Vilka saker kan ge sannolika skäl tror ni? Krutstänk? Polisvittnen? Blodstänk på kläder?
Jag skulle tippa på att det finns nåt vittne eller någon som ringt omgående och beskrivit flyktfordonet, sen har man hittat tändsatspartiklar på dom gripna och har därmed sannolika skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lagggavulin
Med tanke på var man stoppade bilen och vilka poliser som var där så har dom nog sett nåt live eller via kamera.
Ja det eller en uppmärksam angivare.
Citat:
Ursprungligen postat av
kursii
Bara jag som tycker att Poy-Oboy ser ut att gömma sig i bakgrunden på den här bilden?
Tror fan d smulorna från Hans och Greta som kan lösa mordgåtan.
https://imgur.com/a/AnNHsTl
Detta är polisens spaningsmaterial förmodar jag?
Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Sannolika skäl behövs ingen teknisk bevisning för i nuläget eftersom de omöjligen kan ha fått svar på sådana.
Vad snackar du om? Dom sitter ju häktade på sannolika skäl misstänkta för mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Kritiserar inte din kommentar men vill flika in att är de där på sannolika skäl så kommer de vara där ett tag oavsett om de i ett senare skede teoretiskt skulle kunna släppas och avföras.
Ja precis dom kan bli släppta redan imorgon om bevisningen inte håller, mindre troligt men mycket kan ändras och det kan gå fort