2020-01-07, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaraMig
Vill bara flika in när det gäller Spotify grejen. Jag antar att han inte får en krona från spelningar där då han gjort något väldigt ovanligt nämligen att han sålt rättigheterna till albumet (två delar där del endast del 1 finns ute) för 4,5 miljoner. Tro det eller ej men jag väljer att tro mina källor (plural).

Du lär nog lägga fram mer information för att man ska ta det där på allvar.
Citera
2020-01-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Precis, svar från NFC går inte så snabbt och det här är nog inte jätteprioriterat. Det snabba gripandet tyder på att polisen hade koll, eller fick koll på dem snabbt. Sannolika skäl kräver inte jättemycket bevisning. Jag vet liknande fall där flera suttit häktade på sannolika skäl utan att det blivit fällande dom.

Såhär i början ger rätten ganska mycket tid åt ”utredningsåtgärder” så sitter de väl på sannolika skulle jag säga att det nog kan gå 2-3 månader innan åklagaren behöver bekänna färg. Dessa MGM kommer sitta fram till sommaren innan något har minsta chans att röra på sig för dem (min gissning).
Citera
2020-01-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Han är väll en av de häktade?

Det skrevs tidigare i tråden iallafall.

Jo det är sant han är gm, trodde du menade att han är var gm i köpenham mordet 😂
Citera
2020-01-07, 00:25
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Denna tråd, han som inte dog. Jag har aldrig uppfattat hans namn, kallas dock ”den långe”.

(FB) 190625: Köpenhamn: 2 ihjälskjutna
Kom väl fram ganska tidigt i tråden när namnen på dom häktade läckte ut, han "den långe" heter väl As*d Ad*n Hersi? (*=a )
https://www.facebook.com/asad.adanhersi
Citera
2020-01-07, 00:28
Medlem
Citat:
Vill bara flika in när det gäller Spotify grejen. Jag antar att han inte får en krona från spelningar där då han gjort något väldigt ovanligt nämligen att han sålt rättigheterna till albumet (två delar där del endast del 1 finns ute) för 4,5 miljoner. Tro det eller ej men jag väljer att tro mina källor (plural).

Låter ganska osannolikt så du får gärna berätta mer om den dealen. Vem skulle betala så mycket som skulle motsvara ca 150 miljoner streams för att bara nå break even? Och ni som ska klaga på mängden, räkna in moms och skatt.

Tror inte på det helt enkelt.
Citera
2020-01-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Kom väl fram ganska tidigt i tråden när namnen på dom häktade läckte ut, han "den långe" heter väl As*d Ad*n Hersi? (*=a )
https://www.facebook.com/asad.adanhersi

Vet att en av de misstänkta är killen som är med Yasin på denna video

https://www.instagram.com/p/B6jskjFhyii/
Citera
2020-01-07, 00:33
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Tack!
Han har låst konto men då vet man i alla fall hur han ser ut, alltid något.

https://www.instagram.com/hoodz163/

Nä, nu har jag sett allt. En neger med gult skägg!!!
Citera
2020-01-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MSPadvizor
Du lär nog lägga fram mer information för att man ska ta det där på allvar.

Se sista meningen i inlägget du citerade.

Hoppas förövrigt någon mer kan intyga detta. Annars får man väl fråga Sony eller vem det nu kan vara.
Citera
2020-01-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Låter ganska osannolikt så du får gärna berätta mer om den dealen. Vem skulle betala så mycket som skulle motsvara ca 150 miljoner streams för att bara nå break even? Och ni som ska klaga på mängden, räkna in moms och skatt.

Tror inte på det helt enkelt.

Fulla rättigheter innebär inte bara Spotify. Om man leker med tanken kanske filmmusik Johan Falks nästa med massa rinkebybarn som härjar i Gbg osv osv.

Sen 150 streams för en artist som har flera placeringar inom topp 20 Sverige är inte osannolikt inom nån månad. Speciellt inte med all reklam som pekar på att han lever det livet.
Citera
2020-01-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Såhär i början ger rätten ganska mycket tid åt ”utredningsåtgärder” så sitter de väl på sannolika skulle jag säga att det nog kan gå 2-3 månader innan åklagaren behöver bekänna färg. Dessa MGM kommer sitta fram till sommaren innan något har minsta chans att röra på sig för dem (min gissning).

Ja det är rimligt. Jag tror nog att man har bra koll på vad de haft för sig tidigare och inte blivit fällda för. Det gör förstås att åklagaren har viss press på sig att nu få dem fällda.
Det är personer ur kriminell gängmiljö och det är ett mord av avrättningskaraktär, de sitter garanterat häktade tills åklagaren är nöjd.
Citera
2020-01-07, 00:41
Medlem
Citat:
Fulla rättigheter innebär inte bara Spotify. Om man leker med tanken kanske filmmusik Johan Falks nästa med massa rinkebybarn som härjar i Gbg osv osv.

Sen 150 streams för en artist som har flera placeringar inom topp 20 Sverige är inte osannolikt inom nån månad. Speciellt inte med all reklam som pekar på att han lever det livet.

Nämn en produkt som du tror är intresserade att sponsra honom. Du nämnde reklam menar jag. Ponera att han inte satt häktad, kan du nämna en produkt som du tänker dig skulle kliva in.
Citera
2020-01-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Ja det är rimligt. Jag tror nog att man har bra koll på vad de haft för sig tidigare och inte blivit fällda för. Det gör förstås att åklagaren har viss press på sig att nu få dem fällda.
Det är personer ur kriminell gängmiljö och det är ett mord av avrättningskaraktär, de sitter garanterat häktade tills åklagaren är nöjd.

Vi är eniga. Det är såklart press att leverera för åklagaren men rätten har inte svårt att ge bra med tid till förfogande när det gäller dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in