2020-12-21, 18:57
Medlem
peterZiipens avatar
Hoppas Weise fr ge svar p Moa Wallins tweet i morgondagens program.
Citera
2020-12-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Mycket bra avsnitt med Sanna Lundell. Blir en frhjd upplevelse nr personer man aktar och fljer, som Sanna, stts ihop med andra man konsumerar mycket och knner starkt fr.

Fr mig har Gott snack aldrig varit en renodlad intervjupodd. Senaste veckornas inslagna vg med folkbildningsambitioner, diverse temaavsnitt och intervjuer mer t ostkupehllet med Dogge och Runar gr att det ibland blir lite styltigt och redaktionens funny bones gr om intet. Som absolut bst blir det nr man inte gr avkall p den ra jargongen och referens-bonanzan (Fredrik MSTE lta Jesper hllas!) bara fr att en gst sitter med. r helt vertygad om att detta r vgen framt fr att f gsten att bli bekvm. Tycker till och med gsten kan f sitta med under andra segment eller uppslag och kommentera, lite som det tidiga Schulman Show.

Att, som Fredrik mer och mer verkar vara insnad p, gra radion till en freakshow dr ideologiskt perifera figurer ska skrattas t i mjugg r heller inget bra stt att frvalta de rvaror man sitter p. Det r d man fr en hel frsta timme dr Jesper varvar mellan a) att han r trtt p drev b) att den hr personen r bindgalen men c) att jag inte tnker orka konkretisera ngonting av min kritik eller ens gra roligt kntent av drevet men d) att ni minsann ska veta att det r tungt nu.

Hller med om i stort sett allt av detta, med undantag fr ett par punkter:
Det kanske inte mste vara Fredriks jobb eftersom han uppenbarligen inte kan gra det utan att hna honom och sabba stmningen totalt, men det funkar oavsett inte att sitta och dra 5 minuters trista anekdoter om sitt privatliv nr man r totalt oknd sidekick och en gst vntar p att f gra det de r dr fr.
Den kombinationen verlag, total brist p respekt fr vissa gster samtidigt som man sitter och omkldningsrumsgarvar t genskrp som Wahlbeck, ser jag grna mindre av 2021.
Citera
2020-12-22, 12:12
Medlem
Ser inte tjusningen med att sna in sig p sex/fetischer hela tiden eller andra outsiders. Ser inte heller vad som skulle vara underhllande med en funkispanel, det r avsnitten med Niemi, Kronlund, hlund och Avantgardet som r bst och det man vill t.
Citera
2020-12-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Ser inte tjusningen med att sna in sig p sex/fetischer hela tiden eller andra outsiders. Ser inte heller vad som skulle vara underhllande med en funkispanel, det r avsnitten med Niemi, Kronlund, hlund och Avantgardet som r bst och det man vill t.

D rder jag dig till att hlla dig till att lyssna p de program du nmner i slutet.
Citera
2020-12-22, 14:07
Medlem
Tnk p tonen!
Nu r det inte s att jag hatar vriga program, men det knns som att sex r lite uttmt. Sen har de inte direkt frvaltat funkis-mnet bra tidigare d man nu t.ex. sitter och driver om "Haningemamman".
Citera
2020-12-22, 15:39
Medlem
Instmmer. Vad r syftet med funkispanel? Det lr vl knappast bli underhllande eller hanteras med finknslighet. Det senare hade de skert kunnat fejka i ett livescenario men har svrt att se ett tervndande deltagande iom att de kommer att hnas fr garv s fort de vnder ryggen till.
Citera
2020-12-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Tnk p tonen!
Nu r det inte s att jag hatar vriga program, men det knns som att sex r lite uttmt. Sen har de inte direkt frvaltat funkis-mnet bra tidigare d man nu t.ex. sitter och driver om "Haningemamman".

Du lser in en ton som inte finns. Visst vill vi alla ha mer av det de sjlva tycker r bst, och personligen hller jag med dig i dina preferenser. Frmodligen finns det lyssnare dr ute som r av annan uppfattning n du och jag, och ven dessa mste pleasas fr att vi med myrsteg ska rra oss mot en perfekt vrld.
Senast redigerad av McDaniel 2020-12-22 kl. 17:23.
Citera
2020-12-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDaniel
Du lser in en ton som inte finns. Visst vill vi alla ha mer av det de sjlva tycker r bst, och personligen hller jag med dig i dina preferenser. Frmodligen finns det lyssnare dr ute som r av annan uppfattning n du och jag, och ven dessa mste pleasas fr att vi med myrsteg ska rra oss mot en perfekt vrld.

Fint svar nd!
Citera
2020-12-23, 11:23
Medlem
Vad tror vi, gillade Fredrik Andreas Weise eller? Har svrt o tro de.

Tyckte de var jobbig stmning och knns inte som de var gott snack alls. ven fast de r gster de inte gillar s mycket s kanske man iallafall kan frska till ett bra samtal. Kan kpa att Andreas verkar sjlvupptagen och verkade de ner p Gott Snack.

Men nr de r gster som endel lyssnare gillar kan man nd kanske frska f ett bra samtal.
Citera
2020-12-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrern

Tyckte de var jobbig stmning och knns inte som de var gott snack alls. ven fast de r gster de inte gillar s mycket s kanske man iallafall kan frska till ett bra samtal. Kan kpa att Andreas verkar sjlvupptagen och verkade de ner p Gott Snack.

Men nr de r gster som endel lyssnare gillar kan man nd kanske frska f ett bra samtal.

r du en lttkrnkt jvel? Svar ja.
Citera
2020-12-23, 12:54
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrern

r du en lttkrnkt tjej som letar efter subtila signaler mnne? Tyckte samtalet var GOTT och Andreas Weise var det inget fel p. Ngot sjlvupptagen ja. Gillade att prata mycket och ofta om hur han lever p musiken. Men jag unnar honom det. Verkar vara en bra person med lagom sjlvdistans trots allt. Hrde inget skav verhuvudtaget.
Citera
2020-12-27, 10:05
Medlem
Kul att Fredrik frsker tigga till sig ljudutrustning, frn patreons, utver deras redan befintliga bidrag, som enligt honom r livsndvndig. Samtidigt drar han p semester till Italien haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in