Citat:
Ursprungligen postat av
efterskalvet
Mycket bra avsnitt med Sanna Lundell. Blir en förhöjd upplevelse när personer man aktar och följer, som Sanna, sätts ihop med andra man konsumerar mycket och känner starkt för.
För mig har Gott snack aldrig varit en renodlad intervjupodd. Senaste veckornas inslagna väg med folkbildningsambitioner, diverse temaavsnitt och intervjuer mer åt ostkupehållet med Dogge och Runar gör att det ibland blir lite styltigt och redaktionens funny bones går om intet. Som absolut bäst blir det när man inte gör avkall på den råa jargongen och referens-bonanzan (Fredrik MÅSTE låta Jesper hållas!) bara för att en gäst sitter med. Är helt övertygad om att detta är vägen framåt för att få gästen att bli bekväm. Tycker till och med gästen kan få sitta med under andra segment eller uppslag och kommentera, lite som det tidiga Schulman Show.
Att, som Fredrik mer och mer verkar vara insnöad på, göra radion till en freakshow där ideologiskt perifera figurer ska skrattas åt i mjugg är heller inget bra sätt att förvalta de råvaror man sitter på. Det är då man får en hel första timme där Jesper varvar mellan a) att han är trött på drev b) att den här personen är bindgalen men c) att jag inte tänker orka konkretisera någonting av min kritik eller ens göra roligt kåntent av drevet men d) att ni minsann ska veta att det är tungt nu.
Håller med om i stort sett allt av detta, med undantag för ett par punkter:
Det kanske inte måste vara Fredriks jobb eftersom han uppenbarligen inte kan göra det utan att håna honom och sabba stämningen totalt, men det funkar oavsett inte att sitta och dra 5 minuters trista anekdoter om sitt privatliv när man är totalt okänd sidekick och en gäst väntar på att få göra det de är där för.
Den kombinationen överlag, total brist på respekt för vissa gäster samtidigt som man sitter och omklädningsrumsgarvar åt genskräp som Wahlbeck, ser jag gärna mindre av 2021.