2020-12-16, 21:14
Medlem
Tyckte avsnittet idag med Runar var ett utav de bästa någonsin! Kändes som de var rätt hög nivå och inte allt för mycket barnsliga frågor, hoppas de fortsätter såhär!
Citera
2020-12-18, 10:47
Medlem
Roland Janssons avatar
Tycker verkligen de skärpt till sig senaste två v. Bra gäster och bättre intervjuer. Runar var stor humor och en lite överraskande inslag. Dogge går inte att låta bli att gilla. Hela förra veckan med Wahlbeck och snacket efter var underhållande.

Minus för att man aldrig hör Linda. Pratar hon så lågt eller har de problem med tekniken? Jesper i intervjuer, han måste tona ner sitt småretande sätt. Rätt ofta det sitter helt fel. Även Fredrik kan ha den tonen (08-attityd) ibland.
Citera
2020-12-18, 12:05
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Tycker verkligen de skärpt till sig senaste två v. Bra gäster och bättre intervjuer. Runar var stor humor och en lite överraskande inslag. Dogge går inte att låta bli att gilla. Hela förra veckan med Wahlbeck och snacket efter var underhållande.

Minus för att man aldrig hör Linda. Pratar hon så lågt eller har de problem med tekniken? Jesper i intervjuer, han måste tona ner sitt småretande sätt. Rätt ofta det sitter helt fel. Även Fredrik kan ha den tonen (08-attityd) ibland.

Samma med Myra. Fast hon pratar rätt behagligt men gäller att alla håller samma mjuka nivå då. Men en sämre mick eller så har de inte snappat upp "käka mick" från konkurrenten?
Citera
2020-12-18, 13:27
Medlem
Baronesos avatar
Tycker också att de senaste veckorna varit riktigt bra. Känns som att de behövde Wahlbeck-avsnittet för att få en liten nytändning. Tycker också att stämningen mellan Fredrik och Jesper har blivit bättre, för mig olidligt att höra Fredrik hacka på Jesper, som sedan blir kränkt och tvär. Riktigt dålig radio. Sen ska tillhör såklart retsamma instick formatet vilket är charmen, men man känner verkligen när Fredrik är på dåligt humör och är på Jesper för att han stör sig på honom.

Jesper måste dock sluta prata om sin flickvän, så jävla cringe att lyssna på. Idag skiter han i att försöka göra ett bra avsnitt med Lotta Lundgren, och brer istället ut sig om tankar som varenda person tänkt som haft en tjej i tidiga tonåren. Med det sagt är det bara att fortsätta på inslagen väg, känns som att de äntligen har kommit vidare från den status quo som rådde och var deppig tidigare i höstas.
Citera
2020-12-18, 14:04
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Lotta Lundgren är lite sexig för att vara 50+ eller? Får plats mycket i den munnen haha nä, nu gjorde jag mig lite lustig va.
Citera
2020-12-18, 14:07
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Lotta Lundgren är lite sexig för att vara 50+ eller? Får plats mycket i den munnen haha nä, nu gjorde jag mig lite lustig va.
Hon har något Björkskt över sig, absolut.
Citera
2020-12-18, 14:10
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Oja. Det enda jag kan tänka när jag ser henne är att hon ju bara måste vara en kukslukerska av rang.
Citera
2020-12-18, 20:02
Medlem
Intervjun med Lotta Lundgren gick ju verkligen inte särskilt bra. Kan visserligen tycka att LL skulle kunnat bjuda till lite mer och varit lite mer framåt/extrovert, även om hennes mediala personlighet verkar vara den här lite mer laidback/lugna personen.

Däremot måste Jesper, Fredrik & Co vara bättre på att anpassa sin stil efter gäst. Med vissa gäster blir det superroligt att avbryta varenda mening med instick, med vissa blir det bara destruktivt. Sen var det bara hjärndött, tyvärr, av Jesper att i princip bara fråga om Schyffert & Haag. Även om det är det enda han vill prata om så är det ju ett garanterat sätt att få Lotta väldigt osugen på att prata om just det.

Kanske hade varit en bra idé att låtit Tora ställa mer av frågorna i just det fallet? Säger inte att alla hade gillat det, men hade kanske gjort att Lotta varit mer öppen?
Citera
2020-12-19, 00:40
Medlem
Dagens julkonsert blev 3 timmar sen... vill inte va den som e den, men om ni kräver att folk ska punga in stålar så får ni fan leverera, 3 timmar efter utsatt tid är skandal! Ni borde gjort mycket större förarbete och preppat inför det här, sånt här gör att ni förlorar förtroende samt patreons, låter det gå för denna gång, men vafan, kom igen, ni kan bättre!

Dessutom blev det "free-for-all" efter som de inte verkade kunna fixa att bara de som pungat in kunde få tillgång till streamen. Bättre att köra free-for-all från början då kanske och sälja in doneringar kanske.
Citera
2020-12-19, 16:04
Medlem
extrawhitespermints avatar
"Nu blev det lite privat..."

Säger Jesper när han än en gång, helt på eget initiativ, håller en lång utläggning om hans känsloliv och relation.

Man förstod rätt tidigt att Lotta inte var särskilt intresserad av att prata om hennes relation, ändå så maldes det på med frågor om Erik. Tur att Tora var där och kom med frågor om mat och därmed bytte spår, för det verkade varken Fredrik eller Jesper vara intresserade att göra.
Citera
2020-12-21, 00:49
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extrawhitespermint
"Nu blev det lite privat..."

Säger Jesper när han än en gång, helt på eget initiativ, håller en lång utläggning om hans känsloliv och relation.

Man förstod rätt tidigt att Lotta inte var särskilt intresserad av att prata om hennes relation, ändå så maldes det på med frågor om Erik. Tur att Tora var där och kom med frågor om mat och därmed bytte spår, för det verkade varken Fredrik eller Jesper vara intresserade att göra.
Äh komigen. Grabben har helt uppenbarligen inte haft mycket tjejer i sitt liv. Troligtvis första flickvännen nånsin så som han beskriver det. Nu har han fått en och det är väl bra att han är stolt och nykär. Detta kan nog sägas om hela GS-gänget ioförsig. Relationer är inte deras starkaste sida.

Men! Bra på mycket annat.
Citera
2020-12-21, 14:11
Medlem
Mycket bra avsnitt med Sanna Lundell. Blir en förhöjd upplevelse när personer man aktar och följer, som Sanna, sätts ihop med andra man konsumerar mycket och känner starkt för.

För mig har Gott snack aldrig varit en renodlad intervjupodd. Senaste veckornas inslagna väg med folkbildningsambitioner, diverse temaavsnitt och intervjuer mer åt ostkupehållet med Dogge och Runar gör att det ibland blir lite styltigt och redaktionens funny bones går om intet. Som absolut bäst blir det när man inte gör avkall på den råa jargongen och referens-bonanzan (Fredrik MÅSTE låta Jesper hållas!) bara för att en gäst sitter med. Är helt övertygad om att detta är vägen framåt för att få gästen att bli bekväm. Tycker till och med gästen kan få sitta med under andra segment eller uppslag och kommentera, lite som det tidiga Schulman Show.

Att, som Fredrik mer och mer verkar vara insnöad på, göra radion till en freakshow där ideologiskt perifera figurer ska skrattas åt i mjugg är heller inget bra sätt att förvalta de råvaror man sitter på. Det är då man får en hel första timme där Jesper varvar mellan a) att han är trött på drev b) att den här personen är bindgalen men c) att jag inte tänker orka konkretisera någonting av min kritik eller ens göra roligt kåntent av drevet men d) att ni minsann ska veta att det är tungt nu.
Senast redigerad av efterskalvet 2020-12-21 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in