2022-05-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Är det någon förutom Fredrik själv som faktiskt gillar "Terapi-torsdag"?
Otroligt långdraget igår
Har verkligen svårt att tro det. Samtidigt finns det ju dokumenterat många trasiga och dysfunktionella människor med bokstavskombinationer som lyssnar på GS. Typ folk som får panikångest av att läsa nyheter.

Värst var ju när Fredrik och ”Kix” stämde upp förnumstigt i varandra gällande att nyheter om att en random man i Ohio har dött (nota bene BARA dött) är så onödiga att rapportera om i Sverige eftersom det bara leder till stresspåslag för den som läser det. Som om en sådan nyhet någonsin nått Sverige, om det ens tas upp i lokalmedia.
Senast redigerad av efterskalvet 2022-05-06 kl. 17:55.
Citera
2022-05-08, 10:36
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Är det någon förutom Fredrik själv som faktiskt gillar "Terapi-torsdag"?
Otroligt långdraget igår

Det känns som att sitta och lyssna på en tråkig lärare som läser innantill. Inte gott snack på något sätt, de andra får ju knappt ens komma in med roliga instick innan nästa punkt ska läsas från listan i kursboken. Jag hoppas de kan komma på nåt roligare innehåll om hon ska var kvar, det finns väl mycket kul att rota i bland redaktionsmedlemmarna tex.

Oj vad Camilla blev ställd och desperat ville byta ämne när Fredrik frågade om hon träffar Ola Rapace! Det är dags att hon bjuder lite mer på sig själv om hon inte enbart vill framstå som en arbetstränande pk-sidekick.

De senaste veckorna har annars bjudit på mycket gott snack. Fredrik är tillbaka i fin form och det känns som att han drivs mer av genuin lust igen. Otroligt mysigt när han, Max och Jesper kör ihop. Och väldigt kul att Fanny var tillbaka i veckan!

Skulle gärna se att man gjorde nån kampanj för att få upp patreon. Fredrik kanske behöver en dag ledigt då och då för att hålla motivationen uppe, men det kommer så klart att kosta om vi ska slippa olyssningsbara praktikantavsnitt. Så försök inte locka med en "ekivok kalender", höj nivån av innehållet istället! Jag skulle gärna langa upp mer om pengarna gick till de som bidrar med bra innehåll. Det var ju tex ett gäng som lanserades som premium-sidekicks i januari, men det är väl typ bara Camilla, Arve och Jessica som dykt upp mer än en gång av dessa. Det finns nog många som skulle vara med oftare om det fanns en slant att tjäna. Jag hoppas verkligen att Max, Fanny, Ghetto mfl också får betalt numera.

Sen förstår jag inte kritiken mot August, tycker han bidrar med mycket till programmet! Tekniken strular sällan numera och han kommer ofta med roliga instick när man minst anar det.
Citera
2022-05-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Sen förstår jag inte kritiken mot August, tycker han bidrar med mycket till programmet! Tekniken strular sällan numera och han kommer ofta med roliga instick när man minst anar det.

Jag håller med! Han känns genuin och är jävligt rolig på sitt sätt. Han bidrar till dynamiken istället för att spela med den, till skillnad från andra i studion.

En ordentlig uppgradering och ett gott tillskott!
Citera
2022-05-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Alltid underhållande när hon är med, hon och Fredrik har väldigt bra personkemi. De borde göra en podd ihop, hade gärna betalat en slant för det.

Då kom den!

https://open.spotify.com/show/1Qc5y7...948015e6704939
Citera
2022-05-11, 13:14
Medlem
Det här med att sitta och äta och smacka samtidigt som man pratar vet jag inte vad jag tycker om
Citera
2022-05-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyan
Det här med att sitta och äta och smacka samtidigt som man pratar vet jag inte vad jag tycker om

Precis som Fredrik sitter och harklar sig...snyter och snörvlar sig... hostar...och gäspar RAKT in i mikrofonen även när deras gäster sitter 30 cm framför honom, så jävla respektlöst både mot gäster och lyssnare, hatar honom för det, äckliga jävla fitta.

Hur i helvete är detta inte ett beteende man vant sig av med efter över 500 avsnitt? Obegripligt.
Citera
2022-05-11, 19:12
Medlem
Citat:
Precis som Fredrik sitter och harklar sig...snyter och snörvlar sig... hostar...och gäspar RAKT in i mikrofonen även när deras gäster sitter 30 cm framför honom, så jävla respektlöst både mot gäster och lyssnare, hatar honom för det, äckliga jävla fitta.

Hur i helvete är detta inte ett beteende man vant sig av med efter över 500 avsnitt? Obegripligt.

Därför att han helt enkelt inte bryr sig. Att han för några avsnitt sen i "Schulman & Geniet" gick igenom alla kriterier för narcissistisk personlighetssyndrom och checkade av dem på sin mamma är verkligen the pot calling the kettle black.

Jag tycker det generellt har varit roliga och bra avsnitt senaste veckorna! Till och med den utskällda "redaktionsmåndag" tycker jag är härlig att lyssna på medan man jobbar med något annat. Jag tycker verkligen inte man kan vara allt för hård när några 20-25-åringar som inte alls är professionella mediepersoner (förutom Micke Ljungberg möjligtvis som är reporter på AB) + Jesper ska prata och vara och underhållande i 2 timmar.

Sen står jag fortfarande fast vid att Spektrapanel borde ryka, alternativt att de är med mer sällan.
Citera
2022-05-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
Därför att han helt enkelt inte bryr sig. Att han för några avsnitt sen i "Schulman & Geniet" gick igenom alla kriterier för narcissistisk personlighetssyndrom och checkade av dem på sin mamma är verkligen the pot calling the kettle black.

Jag tycker det generellt har varit roliga och bra avsnitt senaste veckorna! Till och med den utskällda "redaktionsmåndag" tycker jag är härlig att lyssna på medan man jobbar med något annat. Jag tycker verkligen inte man kan vara allt för hård när några 20-25-åringar som inte alls är professionella mediepersoner (förutom Micke Ljungberg möjligtvis som är reporter på AB) + Jesper ska prata och vara och underhållande i 2 timmar.

Sen står jag fortfarande fast vid att Spektrapanel borde ryka, alternativt att de är med mer sällan.

Tore funkar ju ändå, men Janek blir ju bara jobbig att lyssna på, som när han skulle svamla om abort senast.
Citera
2022-05-12, 21:43
Medlem
ibmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx

Inte hört denna pod, men lyssnade på den med Ola Rapace.
Vad sorgligt det var när Fredrik, som väl pundat sen barnsben, ville att hans mamma skulle be honom om förlåtelse. Måste ju varit fruktansvärt att ha en pundande son som bara tänkte på sig och sitt.
Blev ledsen när jag hörde.
Citera
2022-05-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibmachine
Inte hört denna pod, men lyssnade på den med Ola Rapace.
Vad sorgligt det var när Fredrik, som väl pundat sen barnsben, ville att hans mamma skulle be honom om förlåtelse. Måste ju varit fruktansvärt att ha en pundande son som bara tänkte på sig och sitt.
Blev ledsen när jag hörde.

Skojar du? Han har dragit ladd i 3 månader och bygger en stor del av sin person på det.
Citera
2022-05-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyan

Obegripligt. Dessutom under ett helt avsnitt med mat i munnen? Jesper nu i avsnittet med Krepper. Fine om det är 5 minuter så man kan spola förbi, men blir olyssningsbart avsnitt istället.
Citera
2022-05-16, 22:24
Medlem
Ursäkten godtas Jesper. Älskar dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här